24

163 21 1
                                    

aku mengangkat wajahku dan taehyung sedang memandangku.

dup! dap! dup! dap!

aku terus bangun dari pegangan taehyung. aku mengibas ngibas bajuku. act, nak cover muka tengah blush. dan tiba tiba kakiku macam ditusuk pisau.

'aww!' aku terduduk tetapi sempat taehyung memegangku.

'yahh! gwaechanha? kau ni satu satu masalah! tadi letih la, pastu tergelincir lah and now what?' taehyung mula menyapu wajahnya.

aku tersentap. 'kau rasa terbeban ke?'

taehyung memandangku bersalah. 'bu-bukan.. maksud aku.. kan pagi tadi aku cakap kalau tak sihat jangan ikut? kau okay tak? sakit kaki ke?' taehyung melutut untuk melihat kakiku

aku menepis tangan taehyung ke tepi. 'tak payah. aku okey. kau jalanlah dulu, nanti terbeban ngan aku pulak kan.' aku terus bangun dan terhinjut hinjut jalan mendaki bukit tanpa menghiraukan taehyung.

'hana wait!'

aku mengendahkan taehyung dan terus mendaki. tiba tiba taehyung terus mengangkatku.

'yahhh!! turunkan aku!' aku meronta ronta sambil memukul bahu taehyung.

'hey senyap lah. kau nak kita jatuh ke bawah sama sama ke?' soal taehyung. aku terus diam. taehyung turut diam dan meneruskan langkah.

sesampai sahaja di puncak, banyak mata memandang ke arahku dan taehyung. aku yang malu terus menutup wajahku di dada taehyung. eweuuu hana pervert errhh! wth darurat ehh darurat.


'comelnya'

'ew gatal apa perempuan tu?'

'i'm jealous.. kalau lah aku yang ada kat situ'

'gedik takleh blah ar!'

banyak lah aku dengar even bisik ke tak. aku tahan jelah rasa nak lempang sapa yang mulut longkang tu! jahat sangat. taehyung terus menurunkan aku. dia melihat kakiku.

'sini sakit?' dia menekan di suatu tempat di kaki.

'aww!' aku merintis sakit.

'hm kaki kau terseliuh ni. kau boleh jalan tak?' taehyung menyoalku. aku hanya mengangguk. 'sorry lah pasal tadi. aku tak bermaksud nak buat kau sakit hati. kau tak pernah bebankan aku, tapi aku yang rasa terbeban kalau tak tolong kau' taehyung mencubit perlahan pipiku.

aku hanya mendiamkan diri tapi dalam hati... dia ni memang sweet talker ke? semua murid aku nampak tengah duduk minum air, rehat rehat. taehyung yang sedang mengurut lembut kakiku aku pandang. comel je dia...

'dah jom.. naik belakang aku. kaki kau ni tak okay lagi.' taehyung menyuruhku menaiki belakangnya.

'ehh aku boleh lah jalan. turun bukit je.' aku menolak pelawaan taehyung.

'jangan mengada! naik cepat!' taehyung membuat muka garang. aku akhirnya mengeluh dan naik di belakang taehyung. taehyung terus berdiri dan memegang kedua kakiku. dia mula menuruni bukit itu berhati hati.

aku memerhati sisi wajah taehyung di tepiku. 'gomawo taehyung-ah.' aku mencium pipi taehyung. dan aku terpempan dengan perbuatan ku sendiri. kenapa aku boleh tercium dia??!!

taehyung terus berhenti melangkah. dia memandang aku yang bersebelahan wajahnya. 'cuba buat lagi sekali.'

'b-buat a-apa?' aku sedikit gugup.

'kiss sebelah ni pulak.' dia menunjukkan sebelah lagi pipinya.

'no' pantas aku menjawab.

'alaa ta baiklah.. aku tolong kau ni, balas lah jasa sikit. kiss pipi je bukan bibir pon.' taehyung mencebik.

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin