9

218 26 0
                                    

keesokannya...

bilik hana berselerak dengan baju bajunya. jungkook yang masuk ke dalam biliknya terlopong melihatnya.

'wehh kau dah kenapa bilik macam kena serang garuda ni?' soal jungkook lalu duduk diatas katil hana.

'niii aku stress pilih baju untuk nak keluar jap lagi.' rungut hana.

'keluar? ngan sapa?' soal jungkook pelik.

'ngannn mingyu!' kata hana teruja.

'so...kau nak ber'fashionista' la ni?' tanya jungkook.

'ala apa salahnya.. hang ngan crush kot takkan aku nak pakai pijama.. duh..' kata hana lalu mengerling ke arah jungkook.

'hek eleh..mingyu tu tak sesuai ngan kau lah. kau tu bukannya taste mingyu.. aku rasa tu budak baru tu..hah taehyung tu lagi sesuai ngan kau.' ejek jungkook.

'aku tak suruh kau judge pon. biarlah! dah kalau kau masuk sini nak cari gaduh, gi blah lah!' jerit hana lalu menyembamkan mukanya ke katil dan kakinya menolak nolak jungkook supaya pergi.

jungkook tergelak kecil dengan emosi hana yang tiba tiba sensitif ni. terbit satu perasaan bersalah kerana membuat kembar kesayangannya itu terasa hati. lantas dia mendekati tubuh hana yang sedang berbaring menyembam mukanya di bantalnya.

'hana-ah.... janganlah merajuk...' kata jungkook perlahan.

'pergilah keluar!' jerit hana dengan nada bergetar.

jungkook berbaring di sebelah hana dan mengelus rambut hana lembut. 'okayy aku mintak maaf.. sorry sebab mulut aku ni takde insurans. aku ingat kau tak kisah..sorry lah.. meh aku tolong carikan baju okay?' pujuk jungkook.

hana akhirnya bangun dari pembaringannya dengan mulut memuncung.

'Alolo....sorry eh...meh aku pilih kan baju'

Jungkook terus bergerak ke almari hana untuk mencari baju. Dia mengeluarkan sehelai blaus putih paras peha dan sepasang skinny jeans warna hitam.

'Nah pakai' jungkook memberi pakaian itu kepada hana.

Hana pergi ke tandas san memakai baju itu.

'Kook, make up?' Soal hana.

'Tak payah. Kembar aku ni dah memang cantik dah tak perlu make up bagai. Lip balm je.' Kata jungkook lalu. mENCubit perlahan pipi hana.

Hana tergelak kecil lalu mengoleskan lip balm di bibirnya.

'Haa lawa dah dia.. jangan merajuk lagi tau...' kata jungkook sambil tersenyum.

Hana memeluk jungkook erat.

'Thanks. Aku gi dulu.. bye' hana berkata lalu terus berjalan keluar dari rumah dan menuju ke taman.

hana berjalan mendekati sebuah bangku di taman apabila sesusuk tubuh yang dia gilai sedang duduk di situ.

'mingyu...lama ke awak tunggu?' soal hana lantas mematikan lamunan mingyu.

o-oh hana.. takdelah baru je.. jomlah kita pergi..' kata mingyu lalu memegang tangan hana.

'err kita nak gi mana?' soal hana.

'kita gi funfair nak?' soal mingyu sambil tersengih.

(hana pov)

aigooo comelnyaaa kerash kesayangan aii nii... 'saya tak kisah. mana awak pergi saya ikut je..' balasku .

'hmm kalau saya pergi ke hati awak?'

dan aku terdiam.

DAHEKK MINGYU DAHEKKKK??!!!

'ha ha ha tak lawak mingyu... jomlah kita pergi funfair nanti sesakk.' kataku cuba untuk menukar topik.

mingyu memegang lenganku erat. 'jom!' dan bergerak ke funfair.

4 jam kemudian...

aku akhirnya pulang ke rumah dengan lemah, gila kau letih siaaa... tadi kitorang naik 5 kali roller coaster yang berbeza beza, masuk 3 kali rumah hantu, ferris wheel n berapa game tah... pastu kitorang lunch n dia sent aku balik.

bukA je pintu rumah, wonwoo dapan mata..

'hana gi mana?' soal wonwoo.

'keluar jalan jalan ngan kawan.' jawabku.

'laki ke perempuan?'

tudiaaaa detective wonwoo bermula.. haihh ni aku malas ni nak layan abang acah polis ni.

'oppa yang kusayang lagi handsome sampai dia kembang kuncup hidungg.... hana nak berehat. orang letih, kalau oppa nak jadi detective ke polis bukan sini tempat dia yaa.. sila ke balai polis.' kataku panjang lebar dan bergerak ke bilikku.

(wonwoo pov)

aku terkebil kebil dengar ayat adik aku sorang ni. wehhkau dah kenapa, aku tanya satu tu je kot...

SILA BIN MENINGGAL

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin