4

244 31 0
                                    

'SAPE rose?' Soal mingyu

Taehyung hanya mengeluh lalu menjawab 'ex yeochin aku'

Mingyu memandang taehyung dengan mata bulat. 'Ewahh kau.. diam diam ubi berisi! Kau tak pernah bagitahu pon kau bercouple douple ni'

Taehyung memandang mingyu dengan wajah derpnya. 'Kau petik mana douple tu?'

'ehehe aku petik dari couple kan ada ple ple. Btw, kenapa break ngan dia? Lawa tak?' Soal mingyu.

Taehyung tersengih. 'Lawa tu memang lawa. Lawa sangat tapi malangnya isi yang tak lawa.' Senyuman taehyung memudar

Terbelalak mata mingyu mendengar ayat taehyung. 'Isi?! Oh gosh tae kau jangan cakap yang kau-'

pakkk!!!

kepala mingyu dihempuk oleh taehyung kuat.

'Kau memang! Lain aku cakap lain kau paham! Eiii tak sangka kau dah byun eh sekarang!' Bebel taehyung

MIngyu tersengih sumbing mendengar ayat taehyung. 'Weh cakaplah kenapa. kau BREak?'

'dia...curang depan mata aku. Aku nampak dia bercium ngan jantan mana tah. Hishh malas ah borak pasal ni.' Kata taehyung lalu mengeluh.

Mingyu hanya mendiamkài dan berjalan pulang kerumah bersama taehyung.

(Hana pov)

Aku melihat taehyung dan mingyu yang sedang berjalan dari jauh. aik,rapatnya.. hish! kena siasat ni. aku mengekori langkah mereka dan tiba di kawasan perumahan elit.

'ouh..anak orang kaya..' gumamku perlahan.

aku melihat taehyung dan mingyu melangkah masuk kedalam rumah tersebut. hmm diorang ni...family ke? lantaklah.. aihh hana kau melencong mana ni.. baik aku balik sebelum si hangus tu bebel macam makcik jual nasi lemak. naya aku!

(end pov)

taehyung sedang memerhatikan siling di dalam biliknya. dia bangun lalu mengeluarkan sebingkai gambar dari dalam sebuah kotak yang belum dikemasnya lagi.

'huh! aku memang bodoh sebab percayakan kau rose...kau tipu aku..' keluh taehyung lalu menyimpan bingkai tersebut kedalam lacinya.

"fireeee~~~' telefon taehyung berdering membuatkan taehyung mengankatnya.

'yobu-'

'tae....mianhae...mianhae...'

terbuntang mata taehyung mendengar pemilik suara tersebut.

'yahh!! kau nak apa lagi rose?! tak puas lagi tipu aku??!'

'please dengar penjelasan saya... dia yang-'

'kau nak cakap dia yang start dulu? datang kat kau pastu cium kau macamtu?! heii aku tak bodoh lah rose!'

taehyung menolak rambutnya ke belakang dengan kasar. suara esakan rose mulai kedengaran membuatkan taehyung memutarkan bola matanya ke atas.

'tae....hiks.. awak pergi mana? saya mintak maaf... please kita jadi macam dulu...saya rindukan awak tae...hiks...awak pergi mana...hiks'

taehyung mulai berasa kasihan mendengar rintihan rose. tetapi egonya menghalang dia memujuk perempuan itu.

'dengar sini rose...kau takkan dapat jumpa aku. sekarang ni, kita ikut haluan hidup masing masing. jangan call aku, jangan mesej aku dah. we're over rose..over.'

taehyung mematikan panggilan tersebut dan mencampak telefonnya ketepi. dia membenamkan mukanya ke bantal lalu memejamkan matanya berharap agar semuanya adalah suatu mimpi.

manakala di rumah hana~~

'jeon jungkook!! jeon hana!!'

jeritan wonwoo memecah kesunyian di dalam rumah itu. wonwoo keluar dari biliknya dengan rambut dan mukanya penuh dengan tepung.

wonwoo bergegas ke arah bilik kembar tersebut dan mendapati mereka sedang tidur. terus telinga hana dan jungkook ditarik.

'auwwww!!!!' jeritan mereka kedengaran.

'kau orang bagitau, sapa punya kerja ni?!' wonwoo mula menyinga membuatkan hana dan jungkook kecut perut.

'hyung...kau kenapa terlebih putih ni?' soal jungkook menahan daripada tersengih.

'haah lah, oppa nak pikat sapa? nak pikat kak limah eh?' soal hana pula menahan tawanya daripada terhambur keluar.

'banyaklah kau punya kak limah!! sapa punya kerja ni?! kau berdua cakap sebelum malam ni kau makan sup telinga!' kata wonwoo dengan mukanya yang serius.

'dia!!' serentak jungkook dan hana menunjuk sesama sendiri.

'eh kau kan rancang!'jerit hana

'apa pulak! kau yang beria konon nak pinangkan wonwoo dengan dato'vida' bidas jungkook.

wonwoo membulatkan matanya. 'pinangkan aku dengan vida?!'. wonwoo memusing telinga hana dan jungkook membuatkan mereka menjerit kesakitan.

'auwww!!!'

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin