(hana pov)
keesokannya, aku bersiap untuk pergi ke rumah taehyung. aku memakai baju lengan pendek putih beserta jaket yang berhoodie berwarna peach serta seluar hitam skinny. simple! aku berjalan keluar dari bilik aku dengan beg galas disebelah bahuku.
' mak cik! kau nak pergi mana tu?' satu suara menyapa telinga aku. aku dah agak dah budak ni mesti tanya punya.
'aku gi rumah taehyung. nak buat projek haritu.' aku berkata kepada jungkook.
serta merta mata jungkook terbuka luas. 'weii kau elok sikit perangai.. byuntae eh kau.. ngan budak baru nak buat projek eww oh godd pleaseee insaf wehhh!! kau tu baru sekolah menengah! menengah!! aku report hyung kau byuntae terokk sangat nii!!' jungkook berkata sambil memaparkan wajah 'disgusting'
pakkk!!!
dan beg galas aku mendarat selamat ke muka jungkook.
'awwww!!! sakitlah byuntae!! hyunggg!!!' jerit jungkook.
aku terus meluru ke arah jungkook dan menekup mulut dan hidungnya sekuat hati.
'kau melalak macam orang gila, aku tarik mulut ngan hidung kau sampai putus! kau jerit lah!'gertak aku dan seraya itu jungkook terus diam. aku menjatuhkan tanganku.
'kau jangan nak pikir merapu biskut! aku buat projek presentatio yang mr. gwangsoo suruh tu la! takde keje aku nak buat apa yang ko pikir tu BYUNTAE. hieee dirty mind!' aku melepuk kepala jungkook dan menggalas semula begku.
'nanti bagitau wonwoo aku gi rumah kawan tau. kau jangan nak jadi artis nak berlakon cerita pasal aku eh.. aku tahu..... kau aku sumbat dalam oven jadi biskut betul karang! kbyee!' aku menggosok kasar kepala jungkook lalu keluar dari rumah.
(end pov)
hana berhenti setibanya didepan rumah taehyung.
ting tong! ting tong! ting tong!
hana menekan nekan loceng rumah taehyung sehingga sesusuk tubuh wanita muda keluar dari pintu rumah tersebut.
'mian..awak cari siapa cik?' soal wanita itu.
'saya nak cari kim taehyung. dia ada?' soal hana sambil tersenyum.
'ohh taehyung.. ada, masuklah dulu.' wanita itu mempelawa hana masuk.
mata hana melilau melihat isi di dalam rumah taehyung. dia kagum melihat hiasan di rumah taeyung yang ala istana vampire gitu. dah la luas gedabak! langkahnya terhenti didepan sebuah photo frame besar keluarga taehyung yang tergantung di dinding satu ruangan kosong yang hanya ada dua kerusi besar dang sebuah meja.
hana melihat wajah taehyung. serta merta dia tersengih. 'waktu ni comel je kau... kenapa sekarang muka kau masam?' soal hana perlahan.
'cik.. cik boleh duduk dekat sini sementara saya panggilkan taehyung ya?'soal wanita itu.
'ahh kejap... aunty ni omma taehyung ke?' soal hana lalu tersengih.
wanita itu tersenyum. 'takdelah.. saya ni maid rumah ni..' jawab wanita itu lalu berlalu.
hana menganggukkan kepalanya lalu mengeluarkan bahan untuk membuat kerjanya lalu diletakkan di atas meja disitu.
'hiee mesti budak ni anak manja.. semua dia nak semua dapat.. yelah orang kaya..' bebel hana perlahan.
'waeyo datang rumah aku pagi pagi ni?' satu suara menyapa hana. terus hana berpaling dan matanya terkaku melihat taehyung yang memakai baju putih serta seluar slack hitam. rambut taehyung yang basah diraupnya perlahan kebelakang. 'handsomenya..' kata hana dalam hati.
tikk!
taehyung memetik jarinya dihadapan hana membuatkan hana tersedar. 'kau okay tak? pandang aku macam tu kenapa?'
'ahh err takde apa. aku okay je..' kata hana gugup.
taehyung mendekatkan mukanya ke muka hana.
'ke aku handsome sangat sampai kau kaku macam patung ni?' soal taehyung lalu matanya melirik nakal memandang mata hana.
tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +