59

152 9 0
                                    

[hana pov]

sudah seminggu sejak kejadian pantai tu, aku langsung tak bertegur sapa dengan taehyung. aku langsung tak memandang wajahnya dan hanya berbual tentang kerja. and waktu lenggang aku selalu elakkan diri daripada berjumpa dengan taehyung.

aku menghirup coffee americanoku.

mina memandangku pelik. 'kau okay?'

'huh? aku okay je..' aku berkata dengan malas.

mina memandangku sangsi. 'ye ke? hah, apa cerita kau dengan tuan kim?'

aku menggulingkan mata. 'cerita apanya? dah lah aku malas lah borak pasal ni.'

'eiiiii bila aku borak pasal tuan kim je kau terus malas macam ni. aku nak tanya niii' mina merengek.

'yee mina sayangggg kau nak tanya apa?' soalku lalu memandang mina dengan penuh minat.

'ew tak payah macam tu sekali. em aku selalu perasan yang tuan kim selalu try nak ambil attention kau. and satu lagi, kau kan... tak pandang dia langsung bila bercakap. actually lah, aku terfikir jugak apa hubungan korang? haihh haritu kau cakap kau kembar tuan jeon, n lepastu korang dengan tuan park n tuan min rapat semacam? peliklah.' mina mula membebel.

aku memegang kepalaku. 'yaa kau ni.. panjang lebar bagi aku karangan kenapa?'

mina memegang tanganku. 'pleaseee.. i need answers!'

aku menghembus nafas. 'okay actually kitorang semua ni kawan rapat sejak sekolah rendah. kecuali taehyung sebab dia baru waktu kitorang form 5.' aku berkata.

mina membulat matanya tidak percaya. 'k-kawan?!! oh my gorgeous face, kau berkawan dengan lelaki hot lagi kaya tu semuaa?!!'

'yaaa mina. orang pandang lah.' aku mencepuk kepalanya. 'act, aku tak kawan diorang sebab tu. kan aku rapat ngan jungkook, so ramai perempuan nak kawan ngan aku sebab jungkook n diorang suka ugut aku supaya jungkook pilih diorang n bla bla bla like that. so jungkook tak bagi aku kawan ngan perempuan yang tahu aku kembar dia n of course satu sekolah tu tahu. so, dia bawak lah aku kawan dengan buddies dia time sekolah rendah sampai sekarang.' aku berceloteh panjang. fuhh kering air liur aku~

mina mengangguk. 'so, kau kawan dengan aku ni? dia tak marah?' soalnya sambil memandangku gugup.

aku tersenyum. 'kau dari first day baik dengan aku. so dia tak kisah lah. asal aku ada kawan. even aku tahu sebenarnya kau minat jungkook kan?' aku tersenyum sinis memandang mina.

mina mula gelabah. 'ah? eh apa kau cakap ni? m-mana ada lah hish kau ni..' dia mula tak tentu arah.

aku ketawa tengok perangai dia.

skip

aku masuk ke dalam pejabat setelah selesai makan dan kelihatan taehyung tengah berborak dengan BUAH HATI dia dekat sofa tu sambil gelak gelak. eishhh bencinyaa!!!

kemudian mereka memandangku dan aku hanya buat bodoh. aku membuat kerjaku tanpa memandang mereka.

'hana shi~'

aku mendongak apabila mendengar suara lembut seorang perempuan. and yes, kylie didepanku sambil tersenyum. 'anything?'

'can we meet? tomorrow?' dia menyoalku.

aku hanya tersenyum memandangnya. dalam hati mula membara. asal nak jumpa?! nak gaduh tarik tarik rambut?! ke nak mintak aku restu hubungan ko ngan taehyung?! haa ambik lah ambik! 'yes' aku menjawab sekilas dan perasan taehyung sedang memandangku di sofa sana. aku terus menfokuskan diri kepada kerja.

skip

malam itu... aku still tak siap lagi kerja, aku kena buat lakaran projek tu aduhh memang benda ni kena fokus lah. hanya aku dengan taehyung sahaja di dalam pejabat itu. dia pon satu! tak reti balik ke?!

'yaa lambat lagi ke nak siap hana?' dia menyoal. aku lihat dia sudah menguap.

'ehm. kau pergi baliklah. banyak lagi ni.' aku berkata dengan nada dingin tanpa melihatnya.

'kau bencikan aku sampai macamtu sekali ke hana?' soal taehyung lalu dia menghampiriku.

aku terus membuat kerjaku tanpa memandang ke arahnya. dan aku hanya diam.

'hana, please answer. kau bencikan aku ke?' taehyung menyoal lagi.

aku hanya diam.

lupakan aku

we are not meant to be together

kata kata taehyung di corong telefon 4 tahun lepas kembali. aku memejam mataku cuba untuk membuang ayat ayat yang menyakitkan hati itu.

'jeon ha-'

'YA AKU MEMANG BENCIKAN KAU SANGAT!!' aku menjerit ke arahnya dengan mataku yang mula berkaca.

taehyung terkedu. kemudian dia berkata. 'kau tak rindukan aku? kau masih ada perasaan untuk aku?' nadanya kedengaran kecil.

aku hanya mendiamkan diri dan mengemas barangku secepat mungkin.

'hana! kau tak rindukan aku ke?' dia menyoal lagi. 'i mi-'

'no, stay away from me' aku menolak dada taehyung dari mendekatiku. 'like you said before, we"re over. you asked me to forget you, you asked me to stay away from you, dont find you. sekarang apa lagi kau nak kim taehyung? tak cukup ke dera perasaan aku kalau dah terang terang depan mata aku, kau dah ada kekasih?!' air mataku mula mengalir.

dia mendekatiku. 'hana aku tak bermaksud semua tu.' taehyung menarikku dalam pelukannya dan dipeluknya erat. 'i miss you damn much! i"m so sorry honey..' dia berkata lembut.

aku cuba untuk menolaknya tetapi dia lagi kuat. aku menumbuk kuat dadanya sambil menangis teresak esak. 'k-kau nak apa lagi?! hurting my heart isnt enough for you?! cukuplah... aku dah tak larat dengan permainan kau. empat tahun kau hilangkan d-diri, kau ingat aku ni patung yang kau boleh main waktu kau nak and buang bila kau dah tak nak? sakit! hati aku sakit......' suaraku mulai tenggelam timbul dalam tangisan. aku masih cuba melepaskan diri dari taehyung.

'please sayang, listen me for a while! aku terpaksa... aku terpaksa sebab aku tak nak kau jauh dari aku...' dia berkata perlahan.

aku menggelengkan kepala banyak kali. 'let me go.... aku nak balik.... kau tipu aku....' aku menangis lagi sambil menumbuk dada taehyung perlahan.

taehyung memegang pipiku dan mendongakkan wajahku untuk memandangnya. 'aku tak tipu kau. i still in love with you so much honey... i miss you damn much, aku mintak maaf sebab tinggalkan kau. i"m so sorry sayang' taehyung berkata dalam nada sayu sambil mengesat air mataku.

'let me go! aku nak balik taehyung please....' aku teresak.

taehyung menggeleng. 'please... aku rindukan kau.... we can be like the old time right?'

aku menggeleng laju. 'tak! past is pa-'

sekelip mata sahaja taehyung mencium bibirku dengan kedua tangannya menahan kepalaku dari bergerak.

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin