49

94 12 0
                                    

[taehyung pov]

pada malam itu aku terjaga. aku melihat jam. sudah masanya aku pergi....

tinggalkan hana...

jauh dari sini...

aku dah tempah tiket untuk ke california untuk sambung belajar di sana. aku rela pergi jauh daripada hana dipindahkan ke tempat yang aku tak tahu. at least sekarang aku tahu dia ada dekat sini, korea. sekarang pukul 8:00 malam. flight aku akan berlepas jam 10. aku kena bergerak.

aku usap kepala hana lembut. 'sayang... bila kau buka mata, aku harap kau dapat jalani hidup kau tanpa aku dekat dengan kau. aku akan rindukan kan kau.. sangat... aku mintak maaf selama kehadiran aku dalam hidup kau, aku banyak susahkan kau. aku selalu buat kau nangis. mingyu selalu ganggu hidup kau.' aku menahan tangisku darpada pecah. 'god, please dont make me cry. hana, aku ingat aku dapat jaga kau time sakit, tolak kerusi roda kau n bawak pergi taman, suap kau makan, tengok muka kau senyum, at least aku dapat tengok kau bukak mata tu pun dah cukup dah. tapi nampaknya' aku ketawa dengan suara tawar. 'aku tak sempat nak lalui semua tu kan? baby..... aku bila aku dah jauh dari sini, kau akan tersenyum, gembira macam sebelum aku muncul okay? nanti aku rindu kau, aku pandang muka kau kat phone aku tau...' aku mengelap air mataku.

aku mengelus lembut rambut hana. kelihatan air mata tiba tiba mengalir di tubir mata hana. aku terus mengesatnya.

'babe, jangan nangis. aku tak nak tengok kau sedih, kau nangis dah tau... kau akan bahagia tanpa aku... nampak macam kita tak dapat nak kekal lebih lama kan? aku harap sangat aku sempat lamar kau dan kita kahwin.. tapi... takpelah.. mak kau, oppa kau benci aku... nanti kau bangun, jangan cari aku tau. sebab aku takkan ada kat sisi kau lagi. aku tak dapat nak peluk kau, nak cium kau, nak belai kau lagi,.. aku dah tak dapat nak menari dengan kau, tidur dengan kau lagi...' aku memeluk tubuh kaku hana. kini air mataku lebih deras lagi.

tuk! tuk!

aku segera mengesat air mataku dan menoleh. kelihatan mrs jeon dan wonwoo sedang memandangku dengan datar.

'tolong tunaikan janji kau. jangan muncul depan dia dah.' ucap mrs jeon dengan mendatar.

'sekejap.. saya memang nak pergi dah..' aku tersenyum paksa. aku menoleh ke arah hana dan mencium dahinya. 'goodbye love. remember that you will always... always be in my heart and nothing can change that. please forget about me dear. i love you damn much dear.. take care.' bisikku kepada hana.

kelihatan air mata mengalir lagi dari tubir mata hana. aku mengelapnya dan berpusing ingin keluar. aku memandang wajah mrs jeon. 'tolong.... jagakan dia untuk saya.. saya janji akan pergi jauh dari korea.' aku berkata.

'heh aku tahulah nak jaga anak aku! dah tak payah nak buat drama kat sini! buat semak je. tah tah jap lagi dia lagi teruk sebab kau! bawak malang betul!' kutuk mrs jeon.

'dah kau tunggu apa lagi?! berambus lah... jangan datang sini dah!' marah wonwoo pula.

aku tersenyum sayu. 'terima kasih sebab bagi saya luang masa dengan hana untuk satu hari.. i"ll appreaciate that..' dan aku melangkah pergi. pergi dari hospital. pergi dari korea. bagasiku sudah berada di dalam keretaku dan aku terus memandu ke airport.

skip

'PERHATIAN! KAPAL TERBANG KE CALIFORNIA AKAN BERLEPAS 10 MINIT LAGI. DIMINTA PENUMPANG SUDAH BERSIAP SEDIA TUNGGU DI BALAI BERLEPAS! SEKIAN TERIMA KASIH!'

aku tersenyum. aku melangkah ke balai berlepas dan memasuki kapal terbang. sempat aku menghantar mesej kepada omma.

to: omma sayang

-thanks omma sebab uruskan pembelajaran taetae kat california. hope omma rahsiakan pasal ni tau... kite dua je tauu kkk.... kalau orang tanya mana taetae, cakap taetae takde. nanti taetae sampai, i will text you. ok bye omma! love you <3!-

aku duduk bersebelahan dengan tingkap kapal terbang dan memandang luar. kelihatan bintang sedang berkelip kelip. dan aku tersenyum kecil. sekali lagi air mata menitik di tapak tanganku. segera aku lap. kapal terbang mula berlepas.

'hana-shii~ aku akan rindukan kau.' gumamku perlahan.

1 bulan kemudian~

[jungkook pov]

aku menongkat dagu melihat keadaan hana yang masih kaku di katil hospital. jimin dan ahli bts yang lain (kcuali taehyung) aku pandang.

'huarghh!! bila hana nak sedar?' soal suga sambil menggeliat. hisy mamat ni! tido je keje. patut muka macam mak lampir!

'kau pikir aku tahu?' soal rapmon pula.

'lorhh tanya je.. pe kau derr?' jawab suga sambil memandang kerek ke arah namjoon.

'shh korang ni jangan bising laa...' tegur jimin.

'aku pon tak tahu lah bila dia nak bangun...' keluhku perlahan.

't-tae hilangkan diri kat mana?' soal jhope tiba tiba.

aku dan yang lain turut memandang jhope.

'entahlah... aku tak dapat nak detect dia pergi mana... sebulan dah aku tak nampak dia' kata jin sambil memicit dahinya.

'kenapa tae buat macam ni?' soal jimin perlahan. 'korang ada buat salah ngan dia?'

semua menggeleng. aku hanya mendiamkan diri. aku tahu kenapa taehyung tak ada... dia dah pergi jauh. dia dah lesap dari bumi korea. aku tak tau dia pergi mana. omma dengan wonu happy balik lepas taehyung pergi.

'W-W-WEHHHH!!!'

suara jhope yang tiba tiba menjerit mengejutkan semua orang.

'eishh apa kau ni?! melalak je kerja... bising ahh' marah suga.

't-tu..' jari jhope menujuk ke arah hana.

lantas aku memandang hana. j-jari dia...

bergerak!

aku terus bangun dan keluar dari wad. 'doctor! nurse! jari patient bergerak!' aku  menjerit. dan doctor yang merawat hana beserta dua orang nurse bergerak ke arah wad hana. semua orang diminta tunggu di luar.

skip

'doc! macam mana dengan kembar saya?' aku menyoal risau.

doctor yang bernama jaebum itu tersenyum kecil. 'dia dah stabil and dia dah pun sedar. cuma macam saya cakap sebulan lepas, kaki dia lumpuh..... kekal.' doctor jaebum mengeluh kecil. kemudian dia memandangku semula. 'sebelum tu, waktu dia sedar, dia ada sebut nama seseorang.'

's-siapa?' soalku. aku macam dapat agak sape yang dia sebut.

'tae'

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin