39

196 18 6
                                    

[taehyung pov]

aku duduk di bangku taman kerana jungkook cakap dia nak jumpa aku. memandangkan harini cuti. aku memerhati sungai han di hadapanku.

'ehem'

suara deheman seseorang membuatkan aku pantas menoleh ke belakang. kelihatan jungkook sudah tiba. dia duduk di sebelahku. 'lama sampai?' soalnya.

'tak lah lama sangat. kenapa nak jumpa aku?' soalku.

'aku nak tanya... kau masih harapkan hana bersama dengan kau semula ke?' soal jungkook.

aku terus memandangnya. 'apa maksud kau? mestilah aku still sayangkan dia...' aku menunduk. 'tapi dia dah bencikan aku. dia cakap dia tak nak kenal dengan aku dah.' aku mengeluh berat.

jungkook menepuk belakangku. 'kalau kau masih sayangkan dia, pikat dia semula sampai kau dapat.' jungkook berkata.

'yaa... dia benci aku, macam mana aku nak pikat dia?' aku menyoalnya sambil menunduk.

'bro... deep inside her heart, she still in love with you. dia kembar aku, aku tahu lah.. aku pujuk dia setiap kali dia nangis.' jungkook berkata. 'but please... jangan sakitkan hati dia. kalau kau betul betul cintakan dia, love her with all your heart. dia cepat kecewa. aku takut kalau dia bencikan kau sepenuhnya, kau memang tak ada peluang dah. kalau kau tak sukakan dia, bagitahu aku. aku akan jauhkan dia dari kau.' jungkook berkata sambil memandangku.

aku terus memeluk bahu jungkook. 'thanks! aku janji aku akan jaga dia macam nyawa aku.. btw, sorry pasal tumbuk dulu.' aku berkata sambil tersenyum riang.

jungkook membalas pelukanku. 'sokay.. aku pon rindu nak hang ngan kau macam dulu..'

skip

P\S: KALAU NK FEELING, DENGAR LAGU ATAS TU.

[hana pov]

aku masuk ke kelas, tiba tiba ada tangan yang memberi sejambak bunga matahari kepadaku. aku terbeliak teruja kerana ianya bunya kesukaanku. apabila wajahku memandang pemberinya, aku terus muram. kim taehyung!

aku menghiraukannya dan terus berlalu ke tempat dudukku yang baharu. aku melihat rose duduk di tempatku. 'awak duduklah tempat asal awak.. saya nak duduk sini.' rose berkata tanpa memandangku.

aku mengeluh kecil.. aduhhh diorang kan COUPLE duduk lah sebelah! aku dengan terpaksanya duduk di sebelah taehyung. kelihatan taehyung menyembamkan mukanya di meja sambil merenungku. aku hanya buat tak tau lalu membaca novel.

aku masih dapat merasakan yang dia masih memandangku. aku mengintainya dibalik buku dan... DIA STILL TENUNG AKU! kemudian dia ketawa kecil. aku meletakkan bukuku ke meja dan memandangnya. mukaku sengaja ku dinginkan supaya dia sentap sikit ngan ayat aku.

'kau dah kenapa tenung tenung? nak kata tak pernah nampak manusia, sekeliling kau ni manusia.' aku berkata dan menjeling ke arahnya.

'tak delah.. cuma manusia sebelah aku ni... aku tak tahu dia manusia ke bidadari yang jatuh dari langit. she was a very pretty creature. damn!' kata taehyung sambil memandangku dengan menggoda.

aku menggulingkan mata memandang ke arah lain. jangan cair! hati kau jangan buat hal odorrr! murid murid dalam klas dah mula woo sana woo sini. kau ingat ni kedai promote pampers yang woo woo wee wee menda tah alah tu.. aku mengerling ke arah satu klas dan mereka terus acah pandang tempat lain.

'aigoo kyeopta' dia mencuit pipiku.

aku tersentak dan terus memandangnya. 'y-yahh.... kau takda adab ke sentuh sentuh orang?' aku berkata dengan nada mendatar.

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin