'sejak kau selalu ada kat sisi aku lah aku reti merajuk ni.. kau yang ajar aku bermanja ngan kau..' taehyung mengenyitkan matanya kepadaku.
'erhhh ngengada la kau.. ya lah malam ni aku pakai.' aku berkata dan terus masuk ke dalam khemah.
'hana! jangan lupa pakai baju hoodie hitam tuu' suara taehyung memecah kesunyian lagi.
[taehyung pov]
aku tergelak melihat gelagat hana yang masuk ke dalam khemah.
'hana! jangan lupa pakai baju hoodie hitam tuu' aku bersuara lagi.
aku kemudian bersandar di pokok besar dibelakangku sambil menikmati permandangan senja. hmm kan best kalau dapat tengok dengan hana.
'tae...'
aku memandang sebelahku dan rose kelihatan turut bersandar di sebelahku. aku senyum kecil kepada rose.
'awak ingat tak dulu-dulu kita selalu tengok matahari terbenam kan? pastu kita makan ais krim sama sama... awak ingat tak?' soal rose sambil tersenyum pahit. dia kemudian memegang lembut tanganku .
'tak' aku menarik tanganku darinya. aishhh aku tak suka dia ungkit pasal ni... aku taknak tengok dia nangis lagi.
'ye ke awak tak ingat? cepatnya awak lupa..' kata rose sambil menunduk ke bawah.
(flashback)
rose dan aku berjalan di pesisir pantai sambil melihat matahari terbenam. sekali sekala aku mencium sekilas pipi rose membuatkan perempuan itu ketawa.
'oppa.. cantikkan matahari terbenam tu!' kata rose sambil menunjukkan ke arah matahari yang sedang terbenam.
'cantik lagi sayang saya ni' aku mencium lagi pipi gebunya.
rose tergelak kecil dan memukul bahuku perlahan. 'nakal awak ni..'
'untuk awak jee..' aku tersengih petak.
seketika itu, terlihatlah sebuah van ice cream berhenti di tepi pantai. ramai budak budak kecil sedang berlari untuk membeli ice cream. aku memandang rose seketika. 'awak nak ice cream tak?' soalku kepada rose.
rose mengangguk laju. 'nakk!!'
'tunggu jap' aku mencuit hidung rose dan beredar untuk membeli ice cream. kemudian aku kembali dengan dua kon ice cream caramel. aku menyerahkan satu kon ice cream kepada rose. aku senyap senyap mencalit ice cream ke muka rose.
'yahhh!! taeee!!' rose mengejarku apabila aku mulai lari dari rose.
kami berlari kejar kejar kat tepi air laut. secara mengejut aku toleh ke arah rose dan mencempung tubuh rose.
'yaaa kim taehyung! turunkan saya!' jerit rose sambil memukul bahu aku. aku hanya gelak riang sambil berpusing. akhirnya aku letih dan terduduk di bahagian ombak memukul.
bushhh!!
aku menyemburkan air laut yang perghh kau bapokk masin!! kemudian rose hanya ketawa.
(end flashback)
aku mengeluh kecil.. rose yang sedang memejamkan matanya dengan air mata yang masih mengalir ku pandang.
'apa alasan awak kita tak boleh balik macam dulu?' soal rose perlahan.
'sebab aku ada hati lain yang aku kena jaga dan sayang.' balasku datar.
'cepatnya awak lupakan semua... sebab kesalahan saya yang satu tu je, awak lupa semua dengan mudah?' suara rose lebih kecil kali ini dan kedengaran bergetar.
aku memandangnya. dia masih memejamkan matanya. aku terus mengelap air matanya dan bangun. 'yaa jangan bazirkan air mata kau untuk aku. aku tak suka tengok kau nangis sebab aku.' aku terus masuk ke dalam khemah.
skip...
cikgu bagi pelepasan malam ni untuk meluangkan masa sendiri. so.... aku boleh date ngan hana!!
'tae kau ada hal ke malam ni?' soal jimin membuatkan aku tersengih kecil.
'ada. jap lagi aku keluar.' kataku jelas.
'elelele nak date ngan hanasss la tuu...' jungkook menjuihkan bibirnya.
aku hanya roll eyes. 'alaa aku tahu kau jeles jungkook ku sayang.. takpe aku akan teman kau malam ni..' jimin tersengih sengih sambil memandang jungkook.
'eiii kau ni selalu buat aku rasa geli ngan kau...' kata jungkook geli.
'sebab kau asyik lari kat taehyung!' kata jimin sambil menjegilkan matanya.
aku hanya menggeleng melihat drama tah pape diorang ni.. malam tu aku tidur tengah dua ekor ni peluk aku macam apa.. aku terus keluar dari khemah membiarkan diorang yang still gaduh tu.
aku memeluk tubuhku yang tersarung baju berhoodie hitam itu untuk menahan sejuk yang mencengkam pada malam itu. aku berjalan seorang diri di sungai yang sekeliling dia ada kawasan yang memang lapang gila.
aku bentangkan satu tikar besar. and aku letak comforter yang memang tebal n gebu gila macam aku haa.. pastu aku letak berpuluh bantal bentukkan jadi love, n last sekali... kat tengah tu aku letak dua bantal bentuk love merah hati macam hati aku dekat tengah love tu.
okay... korang mesti terpikir mana aku dapat semua ni kan? haa aku ambil semua tu dari beg baju aku.. tapi beg baju aku tu macam backpack dora tu haa sebabtu tak gemuk gemuk pon beg aku. aku hias hias sikit tempat tu, letak lampu ke papelah biar lawa. ok now, hana.
aku berjalan ke khemah hana. 'hana-ahh'
'hana keluarlahh' aku panggil lagi. haishh jangan kata dia tidur dahh
tiba tiba hana menjengulkan kepalanya ke luar khemah. 'apa?'
aku membulatkan mata. apa?! dia ni dah amnesia ke apa? 'kau lupa ke aku cakap apa tadi?'
hana menepuk dahinya sambil tersengih. 'uh-oh.. tunggu jap.. aku nak tukar baju jap' terus dia masuk semula ke dalam khemahnya.
[hana pov]
alamakkkk!! macam mana aku boleh lupa niii... aku terus tukar baju hoodie hitam tu. aku pandang seluar skinny hitam aku. emm malas lah nak tukar.
'kau nak gi mana?' soal jiae.
'jumpa taehyung.' balasku cepat.
'uuu dating tak cakap' ujar haera sambil tersengih sengih.
'papelah korang.. bai baiii' aku keluar dari khemah. kelihatan taehyung sedang menungguku sambil menyilangkan tangannya. wauu dia - nampak - hot! dengan baju hoodie tu n seluar hitam panjang dengan rambut pacak tu. oksigen.... ohh oksigen....
'hiii muda lagi dah lupa.. apa lah kau ni' bebel taehyung.
aku hanya roll eyes. 'aku dengar lagu eh tadi haa kau tau apa?' aku membalas.
taehyung tersengih kecil. kemudian dia keluarkan satu kain kecil. 'aku tutup mata kau dulu eh.. aku bawak kau kat satu tempat special. jap eh..' dia mula mahu blind fold kan aku.
aku mula cuak. 'e-ehh! kau tak culik aku kan??!' aku berkata dengan muka yang memang cemas.. ye lah takut kott..
taehyung akhirnya tergelak. 'gila ke aku nak culik? aku nak culik hati kau adalah! dah kau jangan nak merepek.. ikut je aku tak bunuh kau pon la..' taehyung meyakinkan aku. aku terus mengangguk perlahan. dia menutup mata aku dengan kain itu.
dia bawa aku ke suatu tempat aku pon tak tau lah mana. lepastu dia buka mata aku. 'wahhhh cantiknyaaa!!' aku terpegun melihat comfoter yang terbentang dengan bantal yang banyak dibentukkan love. n tengah tengah tu ada dua bantal love besar.
'kau suka?' soal taehyung.
'suka!!' aku terus membuka kasutku dan berbaring di atas comfoter tu tanpa diajak. haa tengoklah perangai tak semenggah aku tu hahha.. aku terus goleh golek kat comfoter tu macam aku sorang je ada kat situ. gebu n lembut gila comfoter niii!!
'amboiii kau nii... golek golek lagi!' taehyung menggelengkan kepalanya melihat perlakuan aku. terus dia duduk tepi aku and peluk aku yang tengah syok golek tu tiba tiba. terus aku kaku. 'ehh tak gerak dah?'
aku pusing menghadap taehyung yang still peluk aku. 'kau buat ni semua untuk aku ke?' soalku.
tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +