12

218 27 2
                                    

aku baring di katilku. serta merta teringat waktu lunch tengah hari tadi.

[flashback]

'so kau ngan aku bila lagi'? soalnya

aku pandang wajah taehyung. 'kau merepek apa?'

'aku tanya nii.. bila kita nak sweet sweet?' soal taehyung lagi sambil mengenyitkan matanya.

'kau demam ni kot tae.. baik kau makan sebelum pizza ni melekat kat muka kau.'

'kau nampak comel lah' puji taehyung tetiba. pahal mamat ni?

'bising ah kau.' balasku.

'kau nampak menggoda bila marah auchh!'

'jeon hana jadilah girlfriend aku~~'

'tiap hari aku puji kau..~'

'tiap hari aku akan bersweet ngan kau~'

aku pandang je muka dia. 'kau kenapa tenuk? sawan ke?'nasib baik makanan aku dah habis, kalau tak, aku lap pizza kat muka kau.

'harini kan hari pertama kita couple' balasnya

'wadda- sejak bila kita couple bro, kau makn ubat apa ni?' soalku.

'sejak aku tanya kau utk jadi gf aku pagi tadi lah~'katanya lalu bangun ke kaunter untuk bayar.

aku terus tinggal dia sekor n balik rumah. tak tahan aku ngan sekor lagi malaun ni.. otak mereng ke apa tak tau la,pagi tadi beku semacam, sekarang terlebih gatal..

[end flashback]

aku bangun untuk ke bilik jungkook. kena pujuk lerr budak manja nii.. aku ketuk pintu bilik jungkook. dan aku masuk lepas dengar respon dia

'jungkook..'

'apa kau nak?' soal jungkook mendatar tanpa memandang wajahku.

'sorrylah pasal siang tadi' aku datang dekat ngan dia.

'malas layan' dia buat tutup telinga.

'sorrylah.. homework aku tak siap pagi tadi so aku rushing lah nak gi sekolah, mana lah aku tahu kau kena simbah tadi pastu sorry ah sebab gelakkan kau. wehh sorrylahh...janganlah merajuk lama lama, bosanlah takde kau' aku mula pout.

dia just membatu je sambil tutup mata dan telinga. aku mengeluh kecil dan keluar dari bilik itu.

keesokannya...

aku bangun tidur, siap siap. keluar je bilik... ok jungkook pergi sekolah tinggal aku. kena pujuk lah ni.. aku pon berjalan ke sekolah sendirian. tiba tiba bahuku dipeluk.

'hai'

aku toleh tepi. taehyung n mingyu. aku sebnarnya pelik ngan diorang ni..

'hi'balasku

'jom jalan sama' ujar taehyung

'jalanlah' kataku.

'hi hana' sapa mingyu

oyemmjiii crush tegur!!! control ayu hana controll. 'hi mingyu' sapaku sambil tersenyum.

'jalan sorang je hari ni?' soal mingyu.

'haah...jungkook tinggal saya' kataku perlahan.

'kenapa dia tinggal?merajuk pasal semalam eh?' tanya mingyu sambil tersenyum. comell... tak macam sebelah ni, beku.

'hmm biasalah tah mana dia rembat perangai manja ngan sensitif perempuan ni'

dan aku ngan dia pon borak borak lah pasal sekolah, jungkook.

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin