17

211 22 3
                                    

[hana pov]

taehyung memandang tepat ke arah mataku.

'asal kau pandang aku macam tu?' soalku sambil membetulkan rambutku.

'em saja' taehyung terus mengalihkan pandangannya dariku.

'kau..patut lap rambut kau. basah sangat tu.' aku berkata tanpa mengalihkan padanganku ke wajahnya. asal dia nampak hot gila harini?!!

'o-okay. jangan la pandang aku macam tu' kata taehyung.

aku terus memandang ke arah lain. 'siapa pandang kau..'

pada waktu rehat...

aku selesai membeli makanan dan duduk di sebelah taehyung.

'beli apa tu hana?' soal taehyung.

'bubur ayam?' balasku sambil menyuapkan bubur tersebut dalam mulutku.

'nak rasa?' taehyung membuat muka comelnya. comellll.. <3

aku menyuap sedikit bubur tersebut kepada taehyung. taehyung mengunyah perlahan. 'hmm sedap.. nak rasa aku punya?' taehyung bertanya

'kau beli apa?' soalku sambil melihat makanan taehyung.

'er..fettucine? nak rasa?' taehyung menghala garfu yang mempunyai fettucine terhadapku. terus mulutku ternganga dan taehyung menyuapku.

'aihh?? adegan apakah ini? romantika?' jhope menyampuk membuatkan aku tersedak tiba tiba.

uhuk!uhuk!

terus taehyung memegangku lalu menghulurkan segelas jus oren. aku meneguk lagu minuman itu manakala taehyung menggosok perlahan belakangku. taehyung memandang jhope dengan tajam.

'kau...mati anak orang, aku masak kau!' kata taehyung geram.

jhope tergelak gelak melihat aku tersedak tadi.. tak guna! 'sumpah lawak kau bangang gila jhope!' aku terus mengetuk kepala jhope sehingga mukanya bertukar riak sakit.

'yelah yelah.. sorry!!' jhope berkata sambil tersengih.

'kau gi makan sana lah.. sibuk je!' kata taehyung dengan muka cemberutnya.jhope terus menarik muncung. 'fine!' dan dia pergi.

'kau okay?' soal taehyung sambil memandangku risau.

'okaylah..' aku meneruskan makan.

selesai rehat, kitorang terus pergi ke tapak perhimpunan. mr jae suk cakap nak buat perjumpaan pasal camping esok. taehyung duduk bersebelahan denganku.

'okay students! dengar sini. nanti kamu akan dibahagikan dalam kumpulan satu kumpulan akan ada 6 orang. tiga dari sekolah sini dan tiga dari sekolah daegu tu. so, kamu kena bekerjasama jangan nak bergaduh gaduh. nanti saya akan inform nama dalam setiap kumpulan esok di kawasan camping. arrasseo?' soal mr jae suk.

semua murid mengangguk faham dan dibenarkan bersurai. aku terus duduk ditempatku.

'hana-ah.. ingat balik sekolah nanti' taehyung tiba tiba bersuara.

aku memandang taehyung. 'ada apa?' aku tak dengar cikgu kata apa apa pun pasal balik nanti.

'aniyaa.. yahh kan aku kata semalam.. balik nati tunggu aku, kita gi keluar kan?' taehyung mencemberutkan wajahnya.

aku menepuk perlahan dahiku. 'ahh baru aku ingat.. sorry sorry...' aku menekapkan kedua tanganku bersama.

taehyung lantas memeluk bahuku. 'takpe.. takkanlah aku nak merajuk sebab benda kecik macam ni kan?' taehyung mencubit perlahan hidungku. 'petang ni aku nak bawak kau gi jalan, nak?'

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin