28

166 19 3
                                    

'yup! semuaaaaa ni... aku buat. cantikkan?' soal taehyung sambil menatapku.

'cantik. pandai kau hias' jawabku jujur.

taehyung tersenyum kemudian dia menghadap ke langit dengan tangannya yang masih memelukku. 'banyakkan bintang?'

'banyak' aku berkata saat melihat langit yang mempunyai ribuan bintang. terang n warna warni,.. yeppeooo...

'jom kita main kira bintang nak? sapa dapat paling banyak dia menang.' ajak taehyung. lalu aku dan taehyung pun mengira bintang bintang yang bertaburan di langit. banyak nyaaa lah!! tapi bila aku tengok taehyung bersungguh sungguh kira, aku jadi bersemangat tibatiba.

'aku dapat 310!' jeritku gembira. hahah mesti taehyung lagi sikit dari aku.

'aku dapatt.......... 599!' kata taehyung lalu gelak melihat muncung sedepa aku. 'haa muncung muncung... tarik karang!' taehyung berkira kira untuk menarik mulutku.

'anii!' aku mengemam mulutku.

taehyung memelukku lebih erat sampai aku berapa inci je dari dia. dia pandang langit yang luas terbentang. 'tu aku dan kau' dia tunjuk ke arah dua butir bintang yang bersebelahan tapi dua tu paling cerah.

'aku manusia kau je lah jadi bintang!' aku ketawa.

'takde... aku bintang kau pon bintang lah.. bintang yang paling cerah buat aku.' taehyung mencium dahiku sekilas.

'eeee virus zika lahh!' aku mengelap kesan ciuman taehyung tadi.

taehyung tergelak. 'takde makna virus zika.. virus dup dap laju adalahh!' dia mencium pipiku pulak.

'eee! kau ni suka kiss orang sesuka hati!' aku ingin menolak taehyung menjauhi aku tetapi dia tahan belakang aku.

'biarlah.. kau kan aku punya.' balas taehyung sekilas.

'zaman bila?' aku menyoal sambil mencebikkan bibir.

'sejak duuuuluuuu' taehyung berkata dengan bangganya.

'eww cheesy wedges banyak sangat kau ni..' aku ketawa.

'cheesy wedges ni kau suka jugak kan' taehyung mengangkat keningnya.

'gedikkk!!' aku tarik hidung mancung taehyung kuat.

taehyung bangun dari pembaringannya tiba tiba sambil menggosok hidungnya. tanpa aku syak apa apa, dia geletek pinggang aku. terus ketawa aku pecah dan geliat sebab geli. 'ahahaaahahah tae- st.. ahahahahah stopp! ahahah!' taehyung terus menggeletekku.

'ahahaha dah ahaha dah laa' dan akhirnya dia berhenti. dia menarikku untuk berbaring di pangkuannya. wajahnya aku pandang.

'kenapa kau pandang aku macam tu?' soal taehyung pelik.

'salah ke? aku pandang sebab kau handsome sangat.' aku berkata dan ketawa.

terus taehyung macam kaku semacam.. ya aku tahulah aku tak pernah puji dia depan depan.. 'cuba- kau cakap lagi sekali' kata taehyung.

'kau- handsome- sangat' kataku sambil memandang taehyung. kemudian aku tersengih.

'nakal kau sekarang.' kata taehyung sambil mencuit hidungku. kemudian dia berbaring pada bantal diikuti dengan aku. kemudian dia memandangku dan melekapkan dahinya ke dahiku. 'aku harap kita dapat macam selamanya'

aku hanya mendiamkan diri mendengar ayat taehyung. taehyung kemudian mendekatkan mukanya ke mukaku.

makin dekattt.......

dekat........

dan......

CHUP!

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin