67

156 11 0
                                    

'jom main rollerblade petang ni?' jungkook mengangkat kening.

aku menunjukkan muka malas. 'ala malas lah... aku letih' aku berkata.

jungkook mencebik. 'fine! teman aku kat taman. aku nak main rollerblade ngan kawan kawan aku.'

aku memandang jungkook dengan muka sposen. 'kau suruh aku teman tapi kau main ngan kawan kau? srsly ayat mana kau tempah ni hangus?'

jungkook tersengih sumbing. 'alaa teman aaa... pleaseeeeee.....'

aku mengeluh. 'fine! kalau aku rajin..' dan aku terus naik.

'okay thankiu ai laft you!!' jerit jungkook dari bawah.

skip

petang itu aku hanya memakai sweatshirt pink cair dengan seluar joging hitam memandangkan aku cuma teman jungkook, at least boleh jogging, right?

aku naik kerta bersama jungkook dan berhenti di sekitar valleys park dimana kawasan tersebut ada satu padang yang dipenuhi banyak bunga dan ada tasik.

jungkook dan aku terus turun dan kelihatan jin,hoseok,namjoon,jimin,yoongi dan taehyung berjalan ke arah kami. 'guyyss!!!' jerit jungkook.

aku hanya melihat mereka. aku terpandang wajah taehyung yang sedari tadi memandang arahku. aku terus mengalihkan wajah. 'jungkook, main ah. aku nak jogging dulu lah. nak balik call aku.'

'hana tak main?' soal hoseok.

aku menggelengkan kepala. 'tak suka.' dan aku terus berlari menuju ke track jogging. kelihatan ramai orang sedang berjogging. aku memasang earphone ke telinga dan berjogging. ketika dekat nak 50 minit aku jogging, aku terlanggar seorang perempuan.

'aigoo! sorry saya tak sengaja.' aku cepat cepat memohon maaf.

apabila perempuan itu mengangkat wajahnya, aku terdiam.

kylie.

dia tersenyum kepadaku dan bangun. 'oh hana ke... its okay.. saya tak apa apa.' dia berkata.

aku mengangguk wajah dan ingin beredar tetapi tanganku dipegang. aku menoleh ke arahnya.

'boleh kita jumpa sekejap? saya nak bagitahu sesuatu.' pinta kylie.

aku mengangguk dan dia berjalan ke sebuah pondok lalu duduk. 'so, apa awak nak cakap?' aku menyoalnya. sejujurnya, aku tak selesa.

'awak, jangan bencikan taehyung.' dia memegang tanganku. 'dia terlalu rindukan awak.'

aku menarik tanganku. 'apa maksud awak? awak nak cakap pasal taehyung?' aku mulai bangun. kang aku kena kecam haa mati aku.

'noo! please stay!' kylie menarikku untuk duduk dan akhirnya aku mengalah.

'dia datang tinggal dekat california 4 tahun lepas. dia masuk sekolah and saya tegur dia. beberapa bulan memang kitorang rapat. so i take this chance to ask him this. kenapa dia selalu murung? dia lastly cerita yang dia rindukan kekasih dia dekat korea. dia kata awak accident and koma. he cried a lot that day because he said that he cant meet you because if he meet you and again, your mom will sent you far away. so dia terpaksa pergi dari korea sebab dia taknak awak dihantar jauh dari dia.' kylie berkata.

aku menunduk. 'apa semua ni?' tak aku tak percaya! apa ni, aku tak faham!

'no, you must believe it! dia still sayangkan awak! lepastu dia start stress out and selalu drunk kat pub. selalunya saya teman dia. and start tu, dia jadi playboy semacam and date setiap perempuan dekat gred kitorang. kalau dia mabuk dia selalu lah ngigau ngigau nama awak. hana.... saya dah ada boyfriend. bukan dia. saya cuma jaga dia sebagai kawan baik yeah tapi awak tahu cara kami berkawan lain sikit tapi percayalah, saya dengan dia cuma kawan.' terang kylie.

aku mula menekup wajahku. 'saya tak faham.... kenapa dia masih tinggalkan saya?' aku menyoalnya.

kylie menarik nafas. 'hana.... please.... if he did not left you here, you will be sent away with your family! he just dont want to lose you. he loves you a lot. please fikirkan semua ni' kata kaylie lalu beredar.

aku memicit dahiku. air mata aku mengalir perlahan. tanganku bergetar menaip mesej di phoneku.

to: jungkook
-aku balik sendiri, jalan kaki.-

dan aku menyimpan telefonku lalu berjalan keluar dari vallyes park. hari mulai gelap dan aku still berjalan seorang diri di tepi jalan dengan air mataku mencurah curah.

'tae...... aku minta maaf.....' kataku perlahan.

sebuah van hitam berhenti di tepi ku dan dua orang lelaki bermask hitam keluar. aku takut n nak lari malangnya mereka lebih laju menarikku masuk lalu menekup mulut dan hidungku.

dapat aku bau sesuatu yang menyengat salur pernafasanku. ugh chloroform tak guna!

dan akhir sekali pandanganku gelap.

tbc

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin