Keesokannya....
'Ehh kau taehyung kan?' Soal jimin kepada taehyung.
'Hm wae?' Soal taehyung kembali.
'Aku jimin. Sorry ah tak tegur kau semalam.' Balas jimin sambil menghulurkan tangannya.Taehyung lantas menyambut huluran jimin dan tersenyum nipis.
'Kita...kawan?' Soal jimin.
'Kawan' balas taehyung.Jimin tersengih lalu kembali ke tempat duduknya. Taehyung melihat jungkook dan hana memasuki kelas sambil berborak sakan. 'Mesranya' gumam taehyung pabila melihat jungkook mencucuk pipi hana.
'Annyeong budak baruu!!' Sapa hana tiba tiba.
Taehyung hanya mendiamkan diri.
'kau mulut memang mikrofon betul' sindir jungkook.
'Kau diamlah hangos' kata hana sambil memutarkan bola matanya ke atas.'Annyeong. Jungkook imnida' sapa jungkook.
'Kim taehyung' balas taehyung.
'Nanti boleh la kita kawan...kan?' Soal jungkook.
'No prob' kata taehyung.Jungkook terus berlalu ke tempat duduknya. Hana terus duduk ditepi taehyung.
'Ngan aku kau sombong,orang lain kau bukan main lagi' perli hana.
Taehyung hanya buat tidak layan.'Eiii cubalah buka mulut sikit!' Ujar hana lalu memegang mulut taehyung lalu dibukanya.
Taehyung menepis tangan hana lalu menatap tajam wajah hana. Kemudian dia terus memasang earphone di telinganya.
Hana yang berasa tercabar terus menarik sebelah earphone taehyung dan disumbatkan ke telinganya.
Taehyung ingin menarik kembali sebelah earphonenya tetapi dihalang oleh hana.
'Kau tarik,aku putuskan earphone ni' gertak hana sambil membulatkan matanya.
Taehyung menatap wajah hana. 'Kyeo- eh! Apa aku pikir ni!!' Bicara hatinya. Dia mulai memalingkan wajahnya dari hana.
'Pengumuman! Harini semua cikgu terpaksa menghadiri mesyuarat penting. Harap ketua kelas dapat memastikan kelas senyap dan teratur. Sekian,terima kasih'
Suara pengumuman tadi membuatkan hmpir semua pelajar bersorak. Aku pula menoleh ke arah taehyung.
'Jom borak' ajak hana. Taehyung hanya menjeling lalu mendengar lagu. hana buat muka 'curse you taehyungs!!'
hana menarik earphone taehyung lalu dipasangkan kepada telinganya.
'Aisyy jinjja this girl' keluh taehyung perlahan.
Skip
(Taehyung pov)
Aku berjalan pulang ke rumah selesai sahaja sekolah. Srsly aku memang lega gila sebab perempuan sawan tu dah balik.
Seksa gila dengar mulut dia tak habis membebel macam makcik makcik tu! Bahuku tiba tiba dipaut.
'Wehh kau ni masam je. Aku nak tegur pon takut' kata seseorang.
Aku menoleh lalu tersenyum nipis. Mingyu. Dia merupakan kembarku tapi muka memang jauh beza tapi tak lari dari nama 'handsome' okayy...
'Takdelah.. biasalah budak baru kat sekolah' balasku.
'Kau okay tak?' Soal mingyu.
'Okay je gyu. Eiyy kau tak bagitahu pun kat kelas kau ada perempuan sawan' rungutku perlahan.
'Huh? Sape?' Soal mingyu.
'Tuu seatmate aku. Perghh mulut macam takleh nak tutup langsung. STress aku duduk tepi dia' kataku sambil mengeluh.
Mingyu tergelak kecil. *awhhh comelll* 'ohh hana tu happy go lucky. Dia memang suka tegur orang.'
'erghh stress aku duduk tepi dia' gumamku.
Mingyu tersengih.
'Hmm ko pindah sini ada apa apa ke?' Soal mingyu pelik.
Aku melihatnya lalu tersengih.
'Aku baru break Rose' kataku lalu mengeluh.
'Sapa rose?' Tanya mingyu.
Tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +