[taehyung pov]
'tae?'
aku menoleh ke arah pintu[?] khemah dan rose sedang berdiri sambil memandangku pelik.
'uh rose.. kau buat apa kat sini?' soalku
rose berjalan dan duduk di sebelahku. 'cikgu panggil berkumpul depan unggun api' dia kemudian memandang hana. 'siapa dia?'
'oh cakap kat cikgu aku dikecualikan. aku kena jaga orang sakit okay?' balasku tanpa menjawab soalan rose.
'siapa dia tae?' rose bertanya lagi.
'she"s my girlfriend' kataku sambil membelai wajah hana.
'what?' rose kelihatan terkejut. matanya mulai berkaca. 'sa-saya ingat awak suka saya and kita akan getback balik..' rose berkata sayu.
'since when? aku cuma cakap kitakawan je rose. theres no getback, we werejust friends.' kataku lalu berpaling menghadap rose.
'kenapa awak layan saya macam dulu? i mean kenapa awak layan saya baik sangat?' kata rose sambil mengelap air matanya.
whatta.. aku layan baik pon salah ke? dah kawan kan? mestilah aku layan baik takkanlah kaku je. 'kita kan kawan, smestinya aku layan kau baik.' aku berkata kepada rose. aku mengelap air matanya. 'jangan lah menangis.'
'awak buatkan saya lagi menyayangi awak' rose berkata lagi sambil tersenyum pahit.
aku pulak rasa bersalah. aku layan dia baik sangat ke? 'aku mintak maaf, aku tak bermaks-'
'takpe saya faham. saya harap awak bahagia dengan dia dan sentiasa senyum macam dulu. jaga dia baik baik.' rose terus keluar dari khemah. erk? aku takde buat salah apa pon kan? takde takde..
[hana pov]
aku membuka mataku saat matahari memancar tepat ke arah wajahku.
'wakie wakie sleeping gorilass!'
suara jungkook menyapa gegendang telingaku. wait what? gorila?! jungkook kelihatan meluru kearahku. dia terus memegang dahiku. 'hm dah tak panas. harini kitorang ada aktiviti jungle trekking. kau nak join ke tak?' soal jungkook.
'nakkk!!' padahal aku tak pernah join benda alah ni. mulut laju je nak sebab apa?
'kau ni entah boleh ke tak. join pon tak pernah.' jungkook memandangku sinis.
'alaa bolehlaa.. alang alang aku dah sihat nak lah berjalan jugak.. pleaseeee ni siang kan...' rayuku kepada jungkook.
jungkook mengeluh berat. 'hmm yelah.. jangan lasak sangat jalan.. licin tanah tu. gi siap.' jungkook menggosok rambutku dan beredar.
kemudian taehyung pula masuk. 'kau dah bangun?' soal taehyung lalu mendekat ke arah ku.
aku mengangguk laju. 'aku nak bersiap nak jungle trekking.' aku terus bangun untuk beredar.
taehyung dengan pantas memegang lenganku. 'woah woah kau ni excited sangat ni.. dah sihat ke?' dia melekapkan tangan ke arah dahiku. 'hm kurang dah..'
aku mengalihkan tangan taehyung ke tepi. 'eishh sanalah aku nak pergi siap ni..'
taehyung menahan hana. 'kau ni nak join sangat kenapa? penat tau...' taehyung membulatkan matanya.
'takpelah.. aku nak experience sendiri rasa dia macam mana..' aku berkeras.. eihh time ni lah dia nak halang..
'ok pergilah.' taehyung memberi laluan kepadaku. terus aku keluar dari khemah dan berjalan menuju ke arah khemahku.
setibanya di khemah, jiae dan haera terus meluruke arahku.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +