[hana pov]
aku segera bersiap memandangkan hari ni interview. hmm... KTH Holdings? sapa CEO? ah lantak lah. aku segera menyarungkan dress dan sepasang high heel. yes.. aku dah maju waaa..
ye lah omma hantar aku belajar kat london 3 tahun. so well...aku bergegas masuk ke dalam lambhorgini merahku dan memandu ke syarikat KTH Holdings.
skip
setibanya aku sampai, aku terlihat seorang perempuan yang sangat kukenali.
mrs kim!
mrs kim menoleh ke arahku dan tersenyum. 'hana!' dia meluru ke arahku dan memelukku erat.
aku membalas pelukannya. 'omma! omma buat apa kat sini?' soalku
omma ketawa kecil. 'buat apa kat sini? ni syarikat omma lah! kamu tu yang buat apa datang sini?'
aku membulat mata. 'laa ye ke? hana dapat interview kat sini.. sebabtu lah...'
mrs kim tersengih kecil. 'interview... hmm dah pergi cepat. ceo dia garang tau...' mrs kim menciumku dan beredar.
jap? so ni syarikat mrs kim... kalau omma bukan ceo, jadi sapa? oh my god dont tell me that- ehh tapi dia dah lama hilang kan.. aku mengangkat bahu dan masuk ke dalam lif. act, aku rapat ngan mrs kim. mingyu? ouh mrs kim kata mingyu pun pindah tempat lain jauh dari sini. aku rasa aku tau sebab apa.
korang..... nak tahu mata sapa yang aku nampak dalam kereta yang nak langgar aku tu?
mata mingyu!
aku sorang je tau pasal ni. aku tak bagitau sesiapa lagi.
skip
'awak jeon hana?' soal seorang perempuan.
'aa ya saya..' balasku.
'bos panggil...' perempuan itu berkata. kemudian dia merapatiku. 'hati hati... jangan terperdaya ngan bos tu tau... dia... pervert nak mati.. and dia playboy, garang gila...' bisik perempuan itu.
aku memandangnya. 'ye ke?' aku mulai cuak. dahlah baju aku ni emm terdedah semacam..
'yeah.. btw saya mina.' kata mina. 'dahh cepat nanti bos marah.'
aku terus berjalan ke arah pejabat. aku mengetuk pintu perlahan dan masuk. kelihatan seorang lelaki sedang duduk membelakangiku. 'ehem..' aku cuba berdehem. dan lelaki itu memusingkan kerusinya menghadapku.
dan aku terkedu melihat wajahnya. aku melihat rambutnya yang berubah blonde, beserta lens berwarna biru bersesuaian dengan kemeja birunya. dia memandangku atas bawah dan tersenyum sinis.
'annyeong jeon hana'
suara dia, masih sama macam dulu. k-kenapa dia muncul balik? aku baru nak move on.
'a-annyeong tae-'
'tuan kim!' potongnya tegas.
aku sedikit terkejut. lantas aku menunduk. 'maaf tuan.'
kemudian aku mengangkat wajah. kelihatan taehyung tersengih memandangku atas bawah. TH?! aku menutup kakiku yang terdedah dengan beg tanganku. kemudian matanya menangkap mataku. aku terus mengalihkan pandangan.
'so, kau lah yang aku wajib interviewkan ni?' soalnya sambil bangun dari kerusinya. dia merjalan ke arahku. kenapa aku tengok dia lain sangat? macam bukan..... tae yang aku kenal.
'uhm..' aku mengangkat bahu.
taehyung berjalan mengelilingiku. kemudian dia berhenti di belakangku. aku gugup gila time tu doh! 'how"s your life?' soalnya.
aku hanya diam. kemudian aku rasa pinggangku dipegang oleh taehyung. 'i"m asking you girl...' kata taehyung lagi.
't-t-tuan, saya datang sini nak interview...' aku berkata perlahan.
taehyung memusingkan badanku. dia tersengih. 'ya? kalau aku ambil kau jadi..... perempuan simpanan aku?' soalnya lalu memandangku atas bawah. kemudian dia gigit bibir.
aku sedikit takut dengan taehyung sekarang. dia nampak.... bahaya. 't-t-tak-takpelah.. saya boleh cari k-kerja lain.' aku mula ingin beredar.
tetapi taehyung pantas menarik tanganku dan ditolak ke sebauh sofa panjang. aku mulai takut melihat taehyung mendekatiku. aku bergegas untuk bangun tetapi taehyung menolakku berbaring semula. dan dia mengunci pergerakanku.
't-t-tuan... s-saya n-nak b-b-balik...' kataku dengan nada terlalu perlahan.
aku mulai menutup mata apabila dia mendekati wajahku. oh god please..... save me from this devil! taehyung tersenyum sinis. 'i take you as my personal assistant. fullstop.' kata taehyung lalu bangun. aku membuka mataku perlahan lahan apabila taehyung sudah menjauhiku.
kelihatan dia sedang bergerak ke mejanya sambil menguruskan tali lehernya. kemudian dia mencapai telefonnya apabila mendapatinya berdering.
'hello baby.... ahh yes... i datang ya.. okay love you' kemudian dia menutup telefonnya.
aku terdiam. dia ada perempuan lain? dan telefonnya berdering lagi.
'ohh yes honey... ya ya... malam ni okay?' and dia off.
and bunyi balik.
'awhh darling.... i"m at korea now.. i busy darl.... you duduk california sana jangan nakal okay? bye darl. yess i balik nanti, you can kiss me as much as you want.' and dia off.
and bunyi balik.
'sweetie.... i so busy right now. i call you nanti ya..' and dia off.
bijj?! berapa ramai girlfriend dia ada? so, betul la apa si mina tu kata yang dia ni playboy n pervert? how did he change this way? kemudian dia memandangku.
'what the hell are you standing there?! get out. you will start working tommorow 8 sharp!' tegas taehyung. aku terus berjalan ke arah pintu. kemudian langkahku terhenti apabila terdengar dia cakap something.
'by the way, you have a really nice body babe' dia tersengih sinis.
aku terus menghempas pintunya. kesah apa aku! tak guna punya jantan! pervert! arghh kenapa aku kena jumpa kau balik dalam bentuk macam ni!!
tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +