20

187 24 5
                                    

[hana pov]

setelah beberapa jam didalam bas, aku terjaga dari tidurku. aku memandang permandangan hutan yang tebal di sekeliling. akhh! beratnya sebelah bahu aku niii... aku memandang sebelah dan kelihatan taehyung sedang tertidur sambil kepalanya dilentokkan ke bahuku.

aku menolak perlahan kepala taehyung tetapi benda lain pulak jadi. taehyung terus mengalihkan posisinya menghadapku dan memelukku erat seperti bantal golek. aku terus memusing diriku menghadap taehyung. okay berapa cm je muka taehyung dari aku.

dup! dap! dup! dap!

aku dapat rasa hangat deru nafas taehyung.mataku berkedip kedip melihat taehyung yang begitu dekat denganku. bauan mint dari taehyung mula menusuk hidungku. wanginya dia... 'yaa tae.. kita dah nak sampai' kataku perlahan.

'urghhh' taehyung hanya menderam sambil menutup matanya. aku hanya kaku apabila pelukan makin erat.

'woahoho! what are my eyes seeing?'

satu suara menyapa gegendang telingaku. aku memandang belakang dan terjengul kepala jungkook, jimin, jhope, suga, rapmon dan jin. masak kau hana.

'wau wau wau... what do we have here.. guys tak swag guys seriously' kata suga sambil memaparkan wajah annoyingnya.

'korang memerlukan sebuah bilik. nak aku cari bilik yang ekslusif?' kata jimin sambil tersengih gatal.

'yahh!! korang ni gila lahh! taehyung ireona!' aku menolak kepala taehyung sehingga kepalanya terhantuk kepada pemegang tempat duduk bas. ops! sorry.

'hummm appo...' rungut taehyung sambil terpisat pisat matanya.

'kau ni ganaslah hana..' jungkook menegurku. aku menjeling jungkook tajam.

'apa yang kor-'

'okay kidss!! kita dah sampai!! wakie wakie!!!' jeritan mr. jae suk bergegar satu bas.. fiuhhh mic betull. aku dan taehyung menunggu giliran kami untuk keluar.

s
k
i
p

'okay saya akan bahagikan group kepada kamu semua ya.. seperti yang saya cakap hari tu satu group 6 orang. group pertama kim taehyung, choi rose, min suga, choi vernon, shin ahye dan kai. sila berkumpul di bahagian kanan saya.'

aku memuncungkan mulut. kenapa taehyung tak group ngan aku? nama peserta di dalam group kedua disebut dan namaku tiada. huh.. malas ahh dengar.

'group ketiga.. jeon hana, park jimin,kim mingyu, choa, jessica dan hyoyeon' aku membulatkan mataku. choa, seolhyun n hyoyeon satu group aku? wattahell tiga ekor tu dahlah rivals aku! cikgu nak matikan aku ke apa?!

tiba tiba satu tangan memeluk bahuku.'kau okey tak group ngan tiga ekor tu?'

aku menoleh dan ternyata jungkook. 'entahlah..' akuberkata sayu.'

'nak aku pergi tukarkan?' soal jungkook.

'ehmm takyahla.. jimin ada mingyu ada..' kata sambil tersenyum.

jungkook tersenyum dan memanggil jimin. jimin datang mendekat ke arah kami. 'apa?'

'jaga hana elok elok. dia dengan tiga ekor pompuan tu rival.' kata jungkook sambil menepuk bahu jimin.

'ya ya..aku jaga dia sebaikkkk mungkinn. every bits of her aku jaga macam nyawa aku.' kata jimin sambil tersengih dan menyerabutkan rambutku.

'haa pandai. nanti aku belanja kau.' kata jungkook.

'tak nak.. aku taknak mintak apa apa benda. aku cuma nak KAU' kata jimin sambil menguis nguis bahu jungkook.

jungkook memaparkan muka geli dengan perangai jimin yang suka sangat melekat dengannya. huhh meremang pon ada.

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin