[hana pov]
'kau, tak rindukan aku?'
aku memandang wajahnya yang redup itu. 'apa maksud kau?' aku menyoal. ni public kan? so aku-kau je lah. tak biasa aku saya-awak.
dia pada awalnya kelihatan terkejut kemudian dia memegang jari jemariku. 'aku tahu kau tahu apa yang aku maksudkan' dia berkata.
aku mengalihkan wajahku. 'aku kena balik dulu.' aku kena pergi sekarang sebelum benda yang aku jangka akan jadi. aku tak nak lemah depan dia.
'hana susah sangat ke-'
'kau tak berhak tanya tu dekat aku kim taehyung! kau patut balik sebelum buah hati kau nampak kau dekat sini!' aku berkata dan mula melangkah pergi. wajahku mula memerah menandakan aku akan menangis so aku kena pergi cepat.
'memang aku banyak buah hati, tapi semua tu cuma untuk hilangkan rasa sunyi dan rindu aku dekat kau!'
aku dapat dengar suara taehyung melaung dari belakang. air mataku mulai mengalir dari pelupuk mataku. kenapa baru sekarang dia nak cakap?! time aku mula mula datang tu?!
no hana! dia dah tinggalkan kau, move on!
tapi aku sedar yang aku tak boleh lupakan dia.
dia dah tinggalkan kau 4 tahun dan langsung tak jenguk kau!
skip
sesampai sahaja di rumah aku terus mengunci diriku dalam bilik. aku tak nak ada sesiapa ganggu. aku terus menyelubung dalam selimut dan menangis. maaf, aku dah mungkir janji...
yang aku tak akan nangis sebab dia.
yang aku tak akan rindukan dia.
yang aku akan benci dia.
[taehyung pov]
aku meramas kuat rambut basahku. dia.... hana okay ke? aku cuba untuk telefon hana buat kali ke berapa dah and at the end, dia still tak jawab.
aku cuba sekali lagi. 'oh my god! hana please just angkat fon kau!' aku merungut. kemudian aku try dail number jungkook.
jungkook: kenapa call malam malam ni?
taehyung: aaa nak tanya, hana dia okay tak?
jungkook: haa! ni lah aku nak tanya ni! kau ada buat pape ke kat dia?! dia tak nak keluar bilik ni! dia ku-
??: aku okay lah.
jungkook: aa tak dia okay. dia dah keluar bilik ni. aku call nanti eh?and dia off.
aku mencampak fon ku ke katil dan memakai tee putih dan seluar hitam. kemudian bunyi loceng apartmentku kedengaran. aku terus membuka dan kelihatan kylie sedang tersenyum manja ke arahku dengan baju singkatnya paras peha bersama seluar pendeknya. terus dia melompat dan memelukku erat.
'sayang!! i miss you!!' dia menjerit.
aku terus meleraikan pelukannya dan memandangnya pelik. 'you buat apa dekat sini?' soalku.
dia memuncungkan mulutnya. 'i miss you of course!! dua hari tak jumpa...' dia berkata sambil bermain dengan rambut aku.
'ehm kylie... i tak berapa okay lah harini. kita jumpa esok okay? aku memujuknya. dalam otak aku hanya pikir satu je.
hana.
kylie berhenti bermain dengan rambutku. dia memandangku. 'you kenapa ni? kusut semacam je...' kylie berkata.
aku mempelawanya masuk dan dia duduk di atas sofa ruang tamu. aku duduk di sebelahnya dan mengeluh. 'you tahu kan dulu i ada seorang perempuan yang i sayang sangat tu?'
kylie mengangguk laju. 'aha! i ingat! eh jap!' dia seakan berfikir. kemudian matanya membulat. 'perempuan tu bukan yang duduk satu office ngan you tu ke?' dia menyoal.
aku mengangguk perlahan. dan aku mengalihkan pandanganku ke arah lain.
kylie terus memegang pipiku untuk memandang ke arahnya. 'aloo why are you so sad? tell me okay?'
aku menceritakan tentang apa yang terjadi di pantai tadi kepada kylie. kemudian kylie mencepuk kepalaku.
'hah padan muka you! tu lah sapa suruh perangai tu gatal sangat! kan dia dah lari! hishh you pon satu nak kiss i bagai lah depan dia konon nak buat jealous puih!' kylie mencebik.
aku mengeluh kecil. okay to be honest, aku dengan kylie tak ada apa pon. kitorang just kawan tapi u guys tahu lah kan laki ngan perempuan, lelagi jenis barat ni, kawan ke tak diorang mana kisah kiss kiss ke peluk ni. so, macam tu jugak aku dengan kylie. tak de apa. lagipon kylie ada boyfriend dekat california and boyfie dia kenal aku sebabtu dia bagi je kalau kylie nak jumpa aku ke apa. pelik kan cara kitorang kawan? lagipon kylie bukan macam perempuan lain yang tergilakan aku sebab paras rupa dengan duit. sebab tu aku selesa dengan dia. and dia je yang tau story aku dengan hana.
tamat.
'noo... i just entahlah.. nak jugak try jual mahal kat dia kot kopt dia jumpa and peluk i ke.. tapi dia just no expression kot. tu i desperate mintak you pretend jadi my girlfie.' aku pulak memuncung.
'so, you nak buat macam mana?' dia menyoal.
aku kembali mengusutkan rambutku. 'mana lah i tau...' aku merengek.
'eii gedik!!' dia mencepuk kepalaku. aku mengaduh perlahan. kemudian dia kembali serious.
'kalau macam tu... biar i face to face dengan dia'
tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +