aku pulang ke rumah dengan keadaan sangattt letih. ya lahh aku balik ni dah pukul 2 pagi kott!! aku terus berlalu ke bilikku dan membersihkan diri. selesai mengenakan pijama tidur aku ingin ke katil untul tidur sebab aku memang ngantuk nak mati.
tuk! tuk!
seperti ada balingan sesuatu di tingkap bilikku. terus aku mengintainya dan terlihat taehyung sedang memanjat tangga betul betul menghadap tingkapku. aku terperanjat. 'taee! apa kau buat kat sini?!' bisikku cemas.
taehyung melompat masuk ke dalam bilikku. dia mencium rambutku sekilas. 'saja... nak jumpa kau?' jawab taehyung selamba.
'wehh ni dah tengah pagi buta like seriously kim taehyung?' aku mencebik. 'aku nak tidur laaa.... jumpa esok boleh pleaseeee???' aku membuat muka comel berharap taehyung bagi aku tidur.
'tak.... nak..' dia senyum nakal. terus dia menarikku ke katil dan menyelimutkan diriku dan dia sekali. ketika itu taehyung menghadap belakangku. 'shh tidurlah... aku pergi bila kau tidur.' dia mengusap usap rambutku sekilas.
aku terus memusing menghadapnya. 'yaa kalau jungkook ke omma nampak nanti? wonwoo nampak kang...' aku berkata secara bisik.
taehyung tersenyum dan menarikku lebih dekat dengannya. 'biarlah. dahh tidurr...' taehyung berkata perlahan sambil mencium dahiku kejap. 'aku rindu kau..' dia memelukku lebih rapat dengannya.
aku terus mengangkat wajah memandangnya. 'eleh tadi baru jumpa~' seketika aku menguap. aku menggosok mataku.
taehyung ketawa kecil melihatku. 'sudahla.. tidur... kau penat kan?? esok aku datang balik..' taehyung mula bangun dan ingin beredar.
aku pantas memegang lengannya dengan mata tertutup. 'teman lah aku...' suaraku mulai perlahan. 'temanlaaa..' aku menguap kecil sekali lagi.
taehyung ketawa perlahan dan terus naik ke katil semula. dia memelukku dan kepalaku menyembam di dada taehyung. sambil itu taehyung mengusap lembut rambutku. 'shh tidur.. aku temankan kau ya?' dia terus menyanyikan lagu "hug me- bts" kepadaku sehingga aku terlelap.
kemudian aku dapat merasakan pipiku diciumnya dan dia berkata 'goodnight sweetheart.'
skip
aku selesai mandi terus turun untuk makan pagi. apabila aku turun, semua mata memandangku. aku memandang mereka pelik. 'good... morning?' aku cuba senyum.
ttok!
jungkook mengetuk kepalaku. 'sekarang ni tengah hari minachii.' dia berkata.
aku melihat jam pukul 12:35 pm. kemudian aku tersengih sumbing melihat omma, wonwoo dan jungkook. 'err lambatnya aku bangun...' aku tersengih lagi.
'haaa tau pon kau.. aku punya lah panggil tapi kau macam mayaattttt je dalam bilik tu.' bising wonwoo pula.
'wonu.... tak baik cakap adik kamu macam tuu...' omma memukul perlahan lengan wonwoo.. 'haa hana tadi taehyung ada datang, tapi omma cakap kamu tak bangun lagi..' omma berkata.
'laa ye ke?! eishhh kau ni biskot bukan nak panggil aku!' aku terus berlari ke atas.
'yahh aku paling over sekali panggil kau!!' laung jungkook.
aku cek phoneku dan tertera banyak missed call. semua dari taehyung.
22 missed called.
4 unread messages.
taeaisbeku: weh da bangun?
taeaisbeku: sayangggggg bangunnnnnnn
taeaisbeku: aku tunggu kau kat tepi sungai han ni~~
taeaisbeku: wehh datanglah sini... 1 jam aku tunggu... kalau tak datang aku balik lah...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfic+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +