55

137 9 0
                                    

[hana pov]

'hana' panggil jungkook.

aku menoleh ke arah jungkook yang sedang berbaring di katilku dengan shirtless nya ya ampun... 'apa kau nak?' aku menyoalnya.

'aku nak tanya. tapi benda ni dah lama..' kata jungkook.

'tanya lah taik' aku berkata dan jungkook terus mencebik.

kemudian wajahnya serious. 'waktu kau accident dulu, kau nampak sapa yang langgar kau?' jungkook menyoal.

aku terdiam seketika. dan aku menghela nafas. rasanya dia dah patut tahu. 'nampak.'

dia terus bangkit dari pembaringannya. 'who is that bitch?'

aku memandang ke arahnya. amboii kau, mulut longkang betul. 'tak payah tahu lah.. lama dah kan..' aku berkata.

'alaaa bagitau lahh...' dia merayu.

'kalau aku bagitau, kau jangan nak kecoh! kalau tak, aku takkan layan kau dah!' aku mengugutnya. dia mengangguk laju. 'kim mingyu' jawabku jelas.

dan wajah jungkook jelas terkejut. 'what?'

aku memusingkan badanku ke meja dan bermain dengan laptopku. 'kau dah dengar so get out jungkook. dont disturb me.' aku mengarah.

dia hanya diam dan bangun. 'mana dia sekarang?'

'mana aku tahu. kau jangan nak terjah rumah mak dia ehh! dia dah tak duduk situ. mrs kim kata dia pon pindah tapi seminggu sebelum taehyung pergi.' kataku perlahan. hatiku mulai sakit mengenangkan kejadian di pejabat siang tadi. 'now get out kook. i"m busy' kataku dingin.

mood aku buruk dah ni..

skip

dah seminggu aku kerja dengan taehyung. but still, ergh menyampah. dia just too serious and pervert of course. terbit satu soalan dalam hati kecilku.

dia tak ingat ke pasal 4 tahun lepas?

aku mengeluh tiba tiba.

'kenapa mengeluh?' soal taehyung tiba tiba.

aku terkejut. 'ah? takde apa.'

taehyung memandangku dengan riak kosong. 'aku nak kau invite CEO syarikat jeon empire, CEO Min holdings dengan CEO park corporation esok untuk meeting pasal pembangunan shopping mall baru dekat gwangju esok.' jelas taehyung.

aku mengangguk dan mencatat dalam buku kecilku. selesai itu, aku terus membuat kerjaku.

skip

'hana.... aku nak tanya ni...' kata mina sambil memandangku.

aku hanya mengangkat sebelah kening.

'aku ada lah jugak nampak kau lunch dengan CEO dekat Jeon Empire tu haritu. kau ngan dia... ada something ke?' soal mina.

aku hanya memandangnya kosong. 'kau rasa?'

mina tersengih. 'tak lah aku tanya je.. kau tahu tak, CEO syarikat Jeon Empire tu hot nak mati? handsome gila ya tuhan! kalau kau tengok, confirm kau tergilakan dia.. staff kat syarikat kita pon ada borak pasal dia. dia setaraf dengan tuan kim tapi sayang, tak pernah jumpa. aku rasa kalau jumpa confirm best buddy.' kata mina panjang lebar.

aku tersengih. memang kawan rapat pon dulu. 'asal? nak jumpa? esok CEO tu datang, ada meeting dengan tuan kim. CEO syarikat Park corporation ngan Min holdings pon ada.' jelasku membuatkan mina tersengih lebar.

'awhh boleh lah aku berfangirling!' dia bersorak dan aku terus ketawa kecil.

'actually lepas lunch ni aku kena jumpa someone. kau nak balik office ke ikut?' soalku.

[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin