'ANNYEONGHASEYO HANA' sapa taehyung dengan suara yang sengaja ditekankan.
Hana memandang wajah taehyung.
'Kau pindah dari mana?' Soal hana lagi.
Tiada balasan. Hana kembali bengang. Ditariknya sehelai rambut taehyung sehinggan menyebabkan taehyung mengerut.
'Haihh tunggul pon rasa sakit.. tak sangka aku' perli hana.
'Yah dont touch my hair' tegas taehyung.
'I'm asking you so just answer my damn question' balas hana.
'Daegu!' Ujar taehyung dengan nada geram.
Dia menolak tangan hana dan kembali membaca novelnya.
Kedatangan mr gwangsoo menghentikan pembacaannya. N then belajar. Mls nak type.
'Ok class, kita akan ada presentation untuk geografi next week. So satu group dua orang and orang tu seatmate dia. Ok tiada bantahan,saya nak semua perfect next week!' Arah mr gwangsoo lalu keluar dari kelas.
Hana membulatkan matanya sambil menyembamkan mukanya ke atas meja.
'So aku kena buat dengan mamat ais ni lah?' Soal hati hana.
Hana mengangkat wajahnya lalu memandang taehyung yang sedang membelek buku geografi.
'Eh nanti kita buat kat rumah kau ke aku?' Soal hana.
'Entah' pintas taehtyung.
'Eishh kau ni memang mencabar aku betul' kata hana dengan nada geram
Hana merasakan dia ingin sahaja meletus apabila melihat wajah beku taehyung.
'Hana, gwaechanha?' Suara seseorang menyapa telinga hana.
Hana menoleh. Dan saat itu jantungnya terasa bagai ingin terlompat keluar.
'Ahh saya okay je' kata hana sambil tersenyum manis
'Wahhh crush tegurrr!!!'gumam hati hana.
'serious? Merah je muka tadi' kata mingyu lalu ketawa kecil menampakkan barisan gigi taringnya.
Hana lantas merasakan jantungnya berdegup.
'A-aniya..saya okay' kata hana lagi.
'Kalau camtu okay.. btw kim taehyung,right?' Soal mingyu
Hanya tatapan beku sahaja yang diberikan oleh taehyung.
Mingyu hanya tersengih lalu berlalu ke tempatnya.
Skip
'Kook kau balik dulu lahh. Aku nak pergi library ' kata hana.
'Serious? Kau tak takut~~'
Pukk!!
Ayat Jungkook terhenti apabila kepalanya dipukul oleh hana.
'kau petang petang ni jangan melalut! Kau balik sekarang!' Jerit hana.
Jungkook memuncungkan mulutnya.
'Aku report wonwoo hyung yang kau ketuk aku' ugutnya
hana menjegilkan matanya. 'Manja!' Kata hana lalu berlalu meninggalkan jungkook sendirian.
Skip
Hana memasuki library sekolah. Kelihatan beberapa pelajar sedang membaca buku. Serta merta matanya tertancap pada taehyung yang sedang membaca novel sambil mendengar lagu. Terus hana meluru ke arahnya
'Hi taehyung!' Sapa hana lalu duduk ditepi taehyung.
Taehyung memandang geram ke arah lain lalu memutarkan bola matanya. 'Minah ni lagi' rungut hatinya.
'Taehyung,kau buat apa tu?' Soal hana dengan sengaja.
'Kau nampak aku pegang senduk ke sekarang ni?' Soal taehyung,beku
Hana menggaru dahinya yang tidak gatal. KEmudian dia tersengih.
'Lahh kau boleh cakap rupanya... aku ingatkan aku cakap dengan meja tadi. Tak sangka ada manusia kat sini.. ohh my hearteu feels so terharu~~' hana mula memegang dadanya sambil mengelap air mata palsunya.
Taehyung mula terkebil-kebil melihat perlakuan hana yang tak betul tu. 'Goshh perempuan ni kena sawan apa sampai merapu teruk sangat ni?' Gumam hati taehyung.
Lantas barangan taehyung di atas meja dialihkan sedikit jauh dari hana yang sibuk melayan 'terharunya' serta kerusinya turut dijauhkan dari hana.
'Oi! Kau ni dah kenapa jauh-jauh? Aku busuk ehh??' Soal hana sambil menghidu hidu ketiaknya.
Taehyung terbuntang melihat perlakuan hana yang tidak malu itu. 'gila' katanya perlahan.
Hana yang mendengar ayat taehyung terus memandang.
'apa kau cakap?'Taehyung hanya memaparkan wajah dinginnya lalu mengemas barangnya dan disumbatkan ke dalam beg.
'Eyy ko nak gi mana?' Soal hana.
Taehyung bingkas bangun dan berlalu keluar dari perpustakaan. Hana terus berlari mengikutinya.
'Wehh nanti presentation tu buat kat rumah kau ehh?' Soal hana lagi. Taehyung hanya diam.
'Aku tanyalah ni pekak badak!!' Jerit hana dengan nada geram.
Taehyung menoleh. 'Ikut suka kau.' Kata taehyung lalu menyelit sekeping kertas kecil di telinga hana.
'Tu alamat aku.' Katanya lalu terus pergi meninggalkan hana.
Hana tersengih lalu berjalan pulang ke rumahnya.
Skip
'Hana tak lapar?' Soal jeon wonwoo yang merupakan abang sulung kepada hana dan jungkook.
'TAk" jawab hana lalu masuk kedalam biliknya.
Sementara dirumah taehyung
Taehyung merebahkan dirinya ke atas katil dan memejamkan matanya.
Sesekali wajah hana terlintas di dalam otaknya.
'Yeoja gila. Aku baru kenal sehari dah teringat dia,apa kes'
TErus dia terlena dibuai mimpi.
Tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +