10

224 31 0
                                    

(hana pov)

urggghhhh tak best! harini sekolah.. aku bersiap dan segera turun ke bawah sebaik saja dengar jeritan oppa aku yang fab lagi menyampah ni.

'heeee lambat betul siput sorang ni!' bising wonwoo.

'eleh hana siput oppa abang siput.. uuuuuu' kataku sambil mencebikkan mulut.

'bisinglah ko.. jungkook mana?'soal wonwoo.

'entah' jawabku sepatah lalu menghabiskan sarapanku.

jap....haritu cikgu math ada bagi homework..

homework

homework

HOMEWORKK!!

syialll homework aku kat bawah meja sekolah suci lagi bersih! aku terus bergegas ingin ke sekolah tetapi..

'oiii kau nak gi mana tu?'

'ala ala ala hana lupa homework bawah meja tak buat lagi... oppa je lah kejut biskut tu.. okbye oppa kusayang!!' jeritku lalu terus berlari menuju kesekolah. aku melihat jam di tangan. fuhh awal lagi ni konfem sempat siap punya.

sampai sahaja di sekolah aku terus meluru ke kelas fuuhhh dalam gelap gelita ni aku kuatkan diri jadi berani ingat senang ke?

aku masuk ke kelas dan berjalan ke arah tempat dudukku tapi....

AKU NAMPAK SESUATU TENGAH BERBARING KAT MEJA AKU.

terus aku dekati benda tu perlahan lahan. kamus tebal di meja orang lain kucapai. dahla gelap kat sini makin meremang aku. aku menggoyangkan benda tu tapi secara tiba tiba dia bangun dan pandang aku dengan mata bulat.

'HANTU!!!!'

kedua dua menjerit. ehh? kalau dia pon jerit...dia ni bukan hantu lah kan? dah pehal duhh mata bulat gituh terkejut aku! kena faham mata bulat dalam gelap ni seram.

'eh kau sapa?'soalku

'kau sapa?' dia soal balik.

aku tanya kau,kau tanya aku balik. pftttt baik aku bukak lampu.

tupp!!

dan lampu terbuka. aku memandang dia. oh goshh mamat ni ke?

'hana?'

aku buat bodo dan berjalan ketempat dudk ku.

'taehyung ketepi la aku nak duduk ni..' kata aku.

taehyung mengakihkan dirinya ke tempatnya lalu aku terus mengambil sehelai kertas latihan math dan membuatnya tanpa mempedulikan taehyung yang sedang memerhatikan aku.

'kau pehal pandang pandang?' soalku dan terus memerhatikan taehyung

YANG SEDANG LAYAN FON DIA.

ok jangan cakap yang aku je terlebih perasan yang dia duk perhatikan aku.

'aku? pandang kau? ko tengok aku tengah buat apa sekarang ni?' taehyung bersuara dingin tanpa memandangku.

'oh okay' haa tu lah ko hana, kuat prasan. kan daa malu sekor. hishh tapi aku still tak puas hati ngan mamat ni.. panas betul hati aku tengok muka beku dia. cubala senyum sikit.

'hei' tegurku.

beku. tu je dia react.

'yahhh kim taehyung!!' jeritku.

'apa?' sepatah je dia balas. dahla tak pandang pon muka aku yang gojes lagi fabb ni! ok sila ambik baldi

'kau memang beku dingin macam ni ke?' soalku.

'......' tudiaaaa jadi ais balik. aku jentik telinga dia terus tergeleng geleng kepala dia.

'apa kau nak?' soalnya sambil mempamerkan wajah menyampah. pftt kesah pulak aku..

'kau memang beku macam ni ke?'

'kau rasa?' soalnya

'kau ni memang tak suka senyum eh?' soalku balik.

'bukan urusan kau' terus dia layan fon dia.

'heeee kat luar lain acah apa penggoda la apalahh kat sekolah macam mayat. M-A-Y-A-T MAYAT! tah tah kalau ada yang jadi girlfriend kau semua lari, muka ketat je hurghhhhhh! ' bidasku sambil memandang geram wajah taehyung.

taehyung terus mencabut earphonenya dan memandangku tajam. dah pehal aku pulak rasa cuak ni.

'kau ulang balik ayat akhir tu'

'aku cakap kalau kau ada gf,semua lari tinggal kau sebab muka dahlah macam,ketat je,beku macam ais. haa kau ada ayat nak tambahkan lagi?' haa mulut aku dah takde insurans ni..

'kau sure...gf aku tinggalkan aku sebab tu?' dia berkata sambil mendekatiku.

'err..y-yelah.. mana ada orang yang nak laki muka masam.' kataku sedikit gementar.

'well, fyi memang aku ada gf dulu tapi kitorang dah break bukan sebab muka KETAT aku. so...'  dia makin mendekat ke arahku dan memeluk bahuku. dia mengangkat sedikit daguku lalu menatap mataku.

'apa kata kau pulak jadi girlfriend aku yang seterusnya, jeon hana?'

tbc





[C] Seatmate  ※K.T.H※Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin