[hana pov]
sekelip mata sahaja taehyung mencium bibirku dengan kedua tangannya menahan kepalaku dari bergerak.
aku menolak taehyung sekuat hati dan akhirnya dia terdorong ke belakang.
PANGG!!
sejurus selepas aku menampar pipinya, aku mengambil handbag milikku dan berlari keluar dari pejabat. aku pagi tadi naik jungkook so balik ni aku kena ambil teksi sebenarnya tapi ni dah lewat malam, so rasanya aku patut call jungkook.
aku berjalan lemah ke arah stesen bas yang berdekatan dengan syarikat taehyung dan duduk di situ. aku mendail number jungkook.
hana: j-jungkook... t-tolong ambil aku. aku dekat stesen bas tepi syarikat taehyung.
jungkook: wait- what?!! asal tak call awal awla tadi?! ni dah lew-tup!
aku off telefonku dan simpan di dalam beg. kemudian aku menekup wajahku semula apabila air mata mulai mengalir deras lagi.
'kim t-taehyung... kenapa kau selalu buat aku sakit hati? tak cukup ke t-tinggalkan aku dulu? aku putus asa nak hidup bila kau tak ada- hiks..' aku teresak lagi.
dan satu kereta berhenti didepanku. ianya taehyung.
'hana.. jom aku hantarkan. dah lewat ni..' dai bersuara lembut.'go away!! i dont need you!!' aku menjerit ke arahnya.
taehyung mengeluh. 'takpelah' dan aku melihat keretanya memandu pergi.
dan kereta jungkook pon datang. tanpa aku sedar, kereta taehyung masih lagi terparkir di tepi jalan yang sedikit lengang.
skip
'hana... kau okay tak?' soal jungkook risau.
aku hanya mengangguk kecil lalu naik ke bilik. sempat aku dengar keluhan halus jungkook.
aku merendamkan diriku di dalam tub mandi dengan keadaanku masih berpakaian pejabat. aku menangis lagi.
'apa kau nak-hiks.... kau t-tinggalkan aku.. hiks... kau dah ada kekasih.... hiks... k-kenapa kau cari aku? kenapa aku j-jumpa kau!?'
aku menekup wajahku. aku tak kuat. aku tak nak hidup macam ni. sakit..... terus aku membenamkan wajahku di dalam air berharap agar segala rasa di dalam hati hilang. aku ingat kisah aku macam fairytale tapi, fairytale takkan pernah wujud.
aku menahan diriku dari mencari nafas. semakin lama nafasku mulai tersekat sekat. pandanganku mulai kabur. dan akhir sekali aku hanya nampak semuanya gelap.
skip
[taehyung pov]
aku meraup wajahku kasar. 'aku tak tinggalkan kau! aku terpaksa sebab aku tak nak kau yang pergi jauh dari aku..' aku berkata perlahan dan mengeluh.
aku mencapai frame gambar aku dan hana 4 tahun lepas. dalam 5 gambar semua aku bingkaikan cantik cantik dan aku bawa semua ke california.
aku usap wajah hana dalam gambar tersebut. 'tak kisah banyak mana kau bencikan aku, aku tetap cintakan kau. aku janji kita akan bersama macam dulu'
'na ppi tam nummul
na majimak chummul
da gajyeoga~
gaa~'terus aku mengangkat panggilan dari jungkook.
jungkook: hello tae!
taehyung: uhm?
jungkook: hana masuk hospital!
taehyung: apa?!! k-kenapa?!
jungkook datang je lah! aku pon tak tau kenapa! seoul international hosp!terus aku bergegas mencari kunci keretaku selepas jungkook end call. keretaku dengan laju memecut ke hosp yang dinyatakan oleh jungkook.
'semua ni salah aku' aku mengesat kasar air mataku yang menitik.
skip
aku terus berlari ke arah wad yang di text oleh jungkook. kelihatan jungkook sedang duduk di luar wad sambil meraup wajahnya.
aku menepuk bahunya. 'kook, hana kenapa?!' aku menyoalnya risau.
jungkook tersenyum. 'doctor cakap dia depression tinggi. tekanan darah dia naik. aku pon tak tau lah.. yang aku tahu, aku jumpa dia dah unconcious dalam tub tadi. aku memang selalu gagal nak jaga dia baik baik..' jungkook mengeluh.
aku mulai rasa bersalah. 'aku mintak maaf.' aku berkata perlahan.
jungkook mengangkat wajahnya dan memandangku. 'kenapa?'
'actually tadi kat office, well... aku face to face ngan dia cakap pasal ermm.... hal dulu. kau tau kan.... dia menangis teruk time tu n aku....' aku menggosok leherku sambil menunduk. 'kiss dia.'
jungkook terkejut seketika kemudian dia mengeluh. 'kau tak patut buat dia macam tu. dia still suffer lepas apa yang jadi 4 tahun lepas.' jungkook berkata perlahan.
'aku tahu.... tapi aku rindu dia sangat..' aku berkata sambil mengusutkan rambutku.
'hm takpelah. ah kau nak lawat dia?' soal jungkook. 'pergilah. aku tahu kau nak. takpe aku tunggu sini.'
aku mengangguk lalu masuk ke dalam wad hana. kali terakhir aku masuk wad yang ada hana, 4 tahun lepas.
aku lihat wajah hana yang sedang tertidur di katil wad. aku terus mendekati hana dan duduk di kerusi sebelah katil dia. muka dia nampak pucat dan kecut sikit. mungkin kesan dia yang pengsan dalam air kut.
aku usap lembut pipi gebunya. dan aku tersenyum kecil. 'hana aku tak berubah dari dulu. pipi selalu tembam dan kau selalu tidur macam koala kan? tapi kesian sebab aku selalu lukakan hati kau. aku mintak maaf' aku genggam tangannya lembut dan aku cium.
sempat kepalaku dilentokkan ke atas tapak tangan hana sambil aku merenung wajahnya ketika tidur. cantik! dan tanpa aku sedar, aku terlelap di situ.
skip
[hana pov]
aku buka mata apabila terasa bilik macam cerah semacam. eh? terangnya. hospi....tal? dan saat aku nak gerakkan tangan aku, rasa macam ada benda hempap tangan aku sebab berat. aku menoleh dan ternampak sesusuk tubuh lelaki sedang meletakkan kepalanya yang berambut blonde di atas tanganku.
terus aku menarik tanganku dengan laju. serentak itu lelali itu terbangun. aku melihat dia yang sedang terpisat pisat menggosok matanya. 'kau dah sedar?'
'apa kau buat kat sini taehyung? balik lah. mana jungkook?' aku meyoal tanpa memandangnya.
'ohh dia ada mesyuarat dekat busan. dia balik lambat katanya.' taehyung jawab.
aku hanya diam tanpa memandangnya.
'sayang... kau lapar?' soal taehyung lembut sambil meraih tanganku.
aku menepis laju. 'tak dan kau boleh balik. aku tak nak tengok muka kau.' aku kata dengan mendatar.
'please.. just this whole day, aku nak jaga kau sampai jungkook balik? please... hari ni je, aku rindukan kau' suara sayu taehyung membuatkan aku tersentuh. dapat aku rasakan tembok egoku semakin menjunam.
'sayang please... harini je, aku teringin sangat nak jaga kau dekat hospital sebab aku tak berpeluang nak jaga kau dulu. aku nak tebus balik kesilapan aku please....' kali ni suaranya lebih sayu.
mataku menegrling ke arah taehyung. dia sedang menunduk sambil meraup wajahnya. itu membuatkan aku tersentuh sangat bila dia cakap macam tu.
'okay. untuk hari ni.' jawabku lembut.
terus wajah taehyung terangkat bersama senyuman lebarnya. 'thanks dear!' dia mencium sekilas dahiku.
dan aku terpempan.
tbc
ŞİMDİ OKUDUĞUN
[C] Seatmate ※K.T.H※
Fanfiction+ apabila seorang perempuan terpaksa duduk ditepi seorang lelaki yang beku macam ais + 'Kau ni memang tak suka senyum ke?' - jeon hana 'Bukan urusan kau' - kim taehyung + dan bermulalah kisah cinta mereka +