Hoofdstuk 86

1.7K 103 13
                                    

'We Verschijnselen net buiten Hogwarts. Daar wacht Neville ons op,' vertelt Harry. 'Neville?' fluister ik. Ginny kijkt me vragend aan. 'Wat is er met hem?' Harry praat ondertussen onverstoord door. 'Hij heeft zijn liefde aan mij verklaard en daarna heb ik hem verteld dat ik iets met Draco heb. Hij was enorm kwaad,' zeg ik. Ginny's ogen puilen bijna uit haar hoofd. 'Wat?' Ze slaat haar hand voor haar mond als ze ziet dat iedereen haar aankijkt. 'Stil joh,' lach ik. 'Wat is er aan hand?' vraagt Hermione. Ik schud mijn hoofd. 'Niets, ik deed iets stoms,' verzin ik. Harry en Ron praten gewoon verder, maar Hermione kijkt ons nog even vragend aan. 'Het zal wel,' zegt ze dan lachend.

'Ginny en Ellie kunnen niet Verdwijnselen, dus moeten zij met iemand mee,' zegt Ron. Hij kijkt even van Harry naar Ginny. 'Ginny kan met Harry mee, dan gaat Ellie met Hermione.' Ginny knikt goedkeurend, blij om te horen dat ze met Harry mee mag van haar broer.

'Neville vindt jou dus leuk?' Ginny kijkt me ongelovig aan, als we samen op haar kamer staan. 'Blijkbaar, maar ik heb er nooit iets van gemerkt. Hij bekende het op de avond van het gevecht en een paar uur later vertelde ik pas dat ik met Draco ben. Je had zijn blik moeten zien!' Ik kan zijn gezicht nog zo voor me halen: kwaad en verdrietig tegelijk. 'Hij heeft het nooit verteld, terwijl we toch een aantal weken met z'n allen zaten opgesloten in the Room of Requirement,' zegt Ginny. 'Ik weet het ook niet, maar het lijkt me vreemd om hem nu te zien. Weet hij dat ik kom?' vraag ik. Ginny haalt haar schouders op. 'Geen idee wat Harry tegen hem heeft gezegd. We zullen zien!' Ondertussen hangt ze een tas over haar schouder heen. 'Zodat ik wat spullen mee kan nemen uit onze kamer in Hogwarts,' legt ze uit.

Ik voel mijn handen trillen als ik mijn arm door die van Hermione haak. Het is tijd om terug te gaan. 'Klaar?' Ze kijkt me vragend aan. Ik haal diep adem en knik. Snel daarna voel ik hoe we Verdwijnselen. Het is anders dan met Draco. Het maakt me misselijker. Als we weer stil staan, buig ik even door mijn knieën heen om op adem te komen. 'Gaat het goed?' Hermione legt even haar hand op mijn schouder. 'Ja hoor, ik ben gewend om met Draco mee te reizen,' zeg ik. 'Doet hij het beter?' Het perfectionisme in Hermione komt even boven. Aan haar stem hoor ik dat ze hoopt op een 'nee' van mijn kant. Ik sta op en kijk haar glimlachend aan. 'Nee, bij hem voel ik me gewoon anders,' zeg ik. 'Dat heb ik ook als ik met Ron ben hoor,' fluistert ze in mijn oor. 'Ik hoorde mijn naam?' Ron staat plotseling achter ons. Nieuwsgierig kijkt hij van Hermione naar mij. 'Ik vertelde hoe leuk ik je vind,' zegt Hermione. Glimlachend kijk ik naar ze. Het is leuk om te zien dat die twee eindelijk bij elkaar zijn!

Met z'n vijven, Harry, Ron en Hermione vooraan en Ginny en ik daarachter, lopen we naar het hek van Hogwarts. Normaal gesproken kwamen we hier met koetsen aan en stond het vol met leerlingen, die eerst langs de conciërge Filch moesten voor controle. Nu is het leeg, op Neville na dan. Hij staat in de opening van het hek. Als hij ons ziet, steekt hij zijn hand op. 'Harry, Ron, Hermione!' roept hij vrolijk. 'En Ginny en Ellie!' roept Ginny. We zijn nog te ver om Nevilles' gezichtsuitdrukking te zien, maar ik kan me zo voorstellen dat hij schrok bij het horen van mijn naam.

Neville begroet iedereen met een omhelzing, ook mij. Hij kijkt me alleen niet aan. Het voelt ook als een lege knuffel. Daarna wendt hij zich gelijk tot Harry. De hele weg naar het kasteel bestookt hij hem met vragen. Dat zorgt ervoor dat ik even de tijd heb om rustig met Ginny te kletsen. 'Hoe is het nu tussen Harry en jou?' vraag ik zacht. Ik merk dat ze gelijk langzamer gaat lopen. Omdat ze mijn arm vasthoudt loop ik vanzelf weer naast haar. 'Een stuk beter dan vorige keer dat ik je zag. Harry heeft nu zelf gezegd dat we het rustig aan moeten doen, maar gelijk daarna kuste hij me. Dat was een beetje verwarrend,' lacht Ginny. 'En nu dan?' 'We praten veel, zien elkaar vaak, als hij er klaar voor is kijken we wel verder. Ik heb het gevoel dat het wel goed komt.'

Nu we samen zijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu