Regret

1.3K 52 4
                                    

Hayoung menunggu teman lelakinya dengan sabar di depan pintu pagar Seoul High School. Sudah dua hari Sehun tidak datang ke sekolah. Entah apa yang dibuat lelaki itu di rumah.

"Mana Sehun ni? 10 minit lagi nak masuk kelas. Batang hidung pun tak nampak. Tak kan hari ni tak datang lagi. Tapi dia tak cakap apa apa pun semalam"

"Weyh! Hayoung. Jom masuk kelas. Loceng dah bunyi" ajak Sejun selaku teman sekelasnya.

"Kau tunggu Sehun ke?" tanya Sejun.

"Yelah. Siapa lagi? Kau tahu tak kenapa Sehun tak datang sekolah sejak akhir akhir ni?"

"Eh! Macam pelik je bunyi. Kenapa kau tanya aku. Kau tu kan girlfriend dia. Tak kan kau tak tahu"

"Kalau aku tahu, tak ada maknanya aku nak tanya kau. Lagipun kau kan jiran dia. Sebab tu aku tanya kau"

"Emm..tak tahulah pula. Aku jarang pergi rumah dia. Kau ingat aku ni spesies yang melawat rumah orang. Memang tak lah"

"Kau ni macam katak bawah tempurung. Tak pernah berdunia dengan orang lain" Hayoung mengambil tempat duduknya bersama Momo.

...

Sehun mengajak Hayoung berjumpa di taman yang berdekatan dengan rumah Hayoung. Dia rindu dengan suara Hayoung. 2 hari dia tidak dengar suara Hayoung. Rindu pula.

1 jam berlalu. Hayoung tidak juga muncul. Sehun terpaksa menahan sejuk ditambah dengan hujan yang agak lebat.

Di sisi lain, Hayoung sedang berbaring dengan senang hati. Seronok dia dapat balas perbuatan Sehun kepadanya.

"Biar dia tunggu sorang². Baru dia rasa macam mana aku rasa selama ni. Dia ingat aku ni tiang elektrik nak tunggu dia setiap hari depan pintu pagar sekolah"

Dia melihat hujan lebat di luar. Mesti Sehun dah basah kuyup. Padan muka!

"Hayoung!" suara Chorong kedengaran.

"Masuk jelah unnie. Young tak kunci pintu pun" Chorong melangkah masuk ke dalam bilik Hayoung.

"Hayoung ada janji dengan Sehun nak pergi mana² tak?" tanya Chorong. Hayoung menggeleng.

"Tak ada pula. Kenapa unnie?" Hayoung cuba untuk menipu Chorong.

"Kalau betul tak ada, habis siapa lelaki yang kat bawah tu. Baju basah kuyup. Kesian unnie tengok dia. Sampai hati Young buat dia macam tu. Unnie tak sangka Young sanggup buat macam ni"

"Ala biarlah. Biar dia rasa macam mana Young tunggu dia selama dua hari di sekolah. Sakit hati Young ni"

"Dia tak datang tu mesti bersebab. Young tak boleh salahkan dia. Pergi turun. Dia tengah tunggu Young kat bawah. Kesian dia unnie tengok"

"Suruh dia balik. Young tak nak jumpa dia"

"Kenapa Hayoung berperangai macam ni. Macam budak budak. Ok fine kalau Young tak nak jumpa dia. Tapi nanti jangan menyesal. Ingat kata kata unnie ni" Chorong keluar dari bilik Hayoung dengan perasaan marah.

Mulanya dia berat hati untuk beritahu Sehun tetapi dia terpaksa. Hayoung sememangnya degil. Kesian Sehun.

"Noona minta maaf Hun. Noona faham perasaan Hun. Hayoung tu memang degil"

"Hun faham. Hun dah masak dengan perangai dia. Kitaorang dah couple dua tahun. Jadi Hun dah tahu. Noona jangan risau. Hun tak ambil hati pun dengan perangai Hayoung"

"Untung Hayoung dapat lelaki macam Hun"

"Jangan cakap macam tu noona. Malu Hun"

"Esok, Hun bincang baik baik dengan dia. Sekarang ni, Hun balik bersihkan diri. Jangan sampai demam"

[C] ONESHOT | Sehun HayoungWhere stories live. Discover now