Your Flaws

670 38 0
                                    

Hampir sepuluh kali Hayoung cuba untuk telefon Sehun tapi Sehun tak jawab. Kalau ikutkan, sekarang pukul 12 tengahari waktu rehat. Bukan tak biasa dapat layanan macam ni dari Sehun tapi tak bolehkah sekali aje Sehun jawab panggilan dia.

Kalau korang nak tahu, status aku dengan Sehun ialah pasangan kekasih yang terlampau bahagia. Bahagia sangat sangat. Macam mana aku boleh jadi kekasih Sehun? Hmm sebelum Sehun mulakan kerjaya dia sebagai doktor, Sehun merayu dengan dia supaya untuk terima dia sebagai pasangan kekasih. Aku terima sebab aku pun sayang Sehun.

Tapi aku tak sangka pulak lepas dia jadi doktor perangai dia ubah 100%. Nak dengar suara dia pun susah, tambah lagi nak dengar dia panggil sayang. Ramai orang yang sarankan aku untuk putus dengan Sehun tapi aku tak nak. Yelah. Hati dah sayanglah katakan. Tapi aku percaya yang suatu hari nanti dia akan sedar yang dia masih ada kekasih hati. Itupun kalau dia sedar. Kalau tak, membujanglah aku sampai tua. Hahaha!

"Tak jawab juga?" soal Joy.

Hayoung menggeleng kepalanya perlahan.

"Aku tak tahulah apa nak jadi dengan si Sehun tu. Orang lain pun doktor juga tapi boleh aje kahwin ada family sendiri" Joy mula membebel.

Ni yang aku malas ni. Tadi dia yang tanya. Kita jawab dia membebel. Nasib sayang.

"Macam kau tahulah. Dia baru jadi doktor..."

"Baru apa kebendanya. Dah dua tahun Hayoung. Dan selama dua tahun tu juga dia abaikan kau. Dia buat macam kau ni bukan kekasih dia" bebel Joy lagi.

Sedikit sebanyak ada betulnya cakap kawan aku ni tapi tulah. Terasa hati jugaklah.

"Mungkin dia ada alasan sendiri. Mana kita tahu kan"

Cuma tu aku mampu balas. Malas nak cakap banyak. Nanti tak pasal bergaduh dengan kawan baik aku ni.

"Aku sambung kerja dululah. Nanti tak pasal bos marah. Kau bukan tak kenal bos bajet handsome tu" aku ketawa.

Faham sangat dengan perangai si Joy ni. Selalu bergaduh dengan bos. Ada ke patut PA lawan bos. Nasiblah aku cuma arkitek bukan personal assistant. Kalau tak selalu keluar pejabat aje ikut bos.

Aku fikir semula apa yang Joy cakap. Semuanya 100% betul. Kenapalah Sehun layan aku macam ni. Dulu bukan main merayu nak aku jadi kekasih hati dia. Sekarang dah dapat abaikan pulak. Hmm...

Dalam sehari ada lah 20 kali padang iphone 6+ aku ni. Kalau kalau Sehun telefon atau mesej tapi satu habuk pun tak ada. Hampeh betul. Sabarlah wahai hati. Orang cakap orang yang sabar ni untungnya banyak. Jadi bersabarlah selagi mampu bersabar.

Jam menunjukkan pukul 11 malam. Malam ni aku terpaksa aku balik lewat sebab perlu selesaikan beberapa kertas kerja. Maklumlah esok pagi dah nak bermesyuarat. Kenalah sedia awal awal.

Lampu bilik ditutup termasuk dengan penghawa dingin. Yelah walaupun aku tak perlu bayar elektrik tapi aku tetap kena berjimat. Bankrap bos aku, aku juga yang susah. Keluar daripada bilik, satu makhluk handsome sudah berdiri elok sambil memeluk tubuh sendiri.

"Kau belum balik Dan"

Saja aku keluarkan soalan bodoh tu. Walhal aku tahu yang si Daniel ni setiap hari tunggu aku untuk balik sama sama. Adik mithali lah katakan.

"Macam biasalah. Sehun hyung aku nak aku teman kau balik. Dia tak nak apa apa jadi pada kau" jawab Daniel.

Tengok cara jawab pun aku tahu yang Daniel mula naik bosan dengan semua ni. Tapi nak buat macam mana, arahan dari abangnya. Kenalah patuh.

Tapi ni juga salah satu sebab kenapa aku tak boleh berhenti untuk sayangkan Sehun. Walaupun kami tak pernah jumpa, dia tetap jaga aku. Ni makin cayang ni. Haha.

[C] ONESHOT | Sehun HayoungWhere stories live. Discover now