Dua hari cuti seperti dua jam bagi Hayoung. Hayoung seorang pelajar tahun akhir di sebuah universiti dalam bidang kedoktoran. Kalau bukan ibunya Yuri paksa untuk ambil bidang itu, memang tak lah dia nak ambil.
"Babe. Aku nak masuk kedai ni jap. Kau nak ikut tak?" tanya Sana.
Sana ialah kawan baik Hayoung dari Jepun yang datang menuntut di universiti Korea.
Sejak Sana masuk universiti tu, mereka terus jadi rapat kerana bagi Hayoung, kawan dengan orang berlainan bangsa lebih baik daripada bangsa sendiri!Hayoung melihat sebuah kedai yang menjual minuman. Terus fikirannya terbayang chocolate shake. Wah! Sedapnya kalau basahkan tekak dengan air tu. Emm...delicious!
Sementara menunggu Sana, Hayoung pergi ke kedai itu untuk mendapatkan minuman kegemarannya itu. Untung pelanggan tak ramai. Kalau tak mahu sakit kaki beratur lama lama.
Selepas selesai membeli, Hayoung keluar daripada kedai itu dengan gembira sambil meminum sedikit air itu untuk membasahkan tekaknya. Malangnya nasib Hayoung hari tu kerana seseorang melanggarnya. Habis airnya jatuh.
Siapa yang berani langgar aku ni! Mata letak mana! Hish! Habis air aku. Huhu. Ibu!!!
"Oups! Saya tak sengaja. Sorry. Saya pergi dulu" kata lelaki itu.
"Excuse me sir! Tak kan nak pergi macam tu je. Sir dah langgar saya. And worse! air saya jatuh!"
"So, what do you want me to do? You want me to pay back or you want me buy your chocolate shake again for you. A special one for you?" makin panas hati Hayoung.
"Thank you very much. I don't need your options. Just go. Damn it! I wish I never see you after this"
"Me too beautiful. Bye"
Geramnya! Dia ingat dia siapa buat aku macam ni. Setakat lelaki bajet handsome apalah sangat. Blah lah!
"Kau okay babe?" Sana datang apabila melihat Hayoung sedang bergaduh dengan lelaki tadi.
"Siapa lelaki tadi? Aku tak sempat nak tengok muka dia" tanya Sana.
"Biarlah dia. Aku tak nak ambil tahu pasal dia. Habis chocolate shake aku. Huarghhhh!"
"Kau boleh beli lagi kan. So, kau nak beli ke tak nak? Kalau nak beli aku boleh teman kau"
"Tak payah! Aku tak ada mood. Jom balik!" Sana hanya menurut. Dia kenal sangat dengan Hayoung apabila dia marah.
...
Hayoung dan Sana masuk ke dalam dewan kuliah. Mereka selalu duduk di tempat teratas. Hayoung tidak suka kalau di bawah. Ramai student yang bakal menjadi doktor mula masuk memenuhi dewan yang besar itu.
"Babe kau tahu tak..."
"Tak tahu" jawab Hayoung selamba.
"Kau ni. Bagi aku cakap habis dulu. Aku nak bagitahu kau, kita akan dapat pensyarah baru yang menggantikan tempat Dr Jeon. Aku dengar ramai student cakap pensyarah tu handsome"
"Handsome sikit ke bapak segala handsome?"
"Bapak segala handsome weh!"
Tiba tiba dewan menjadi senyap. Seorang lelaki yang bertubuh tinggi sedang berjalan masuk. Perempuan di dalam dewan ni mula terkena virus UB atau lebih dikenali dengan virus ulat bulu.
"Hello everyone! My name is Oh Sehun or you can call me monster! Oups! Sorry. You can call me Dr Oh. So, any questions?" Sehun melihat seluruh dewan. Tiada siapa yang berani bertanya soalan.
"Hey beautiful lady up there!" Hayoung melihat orang lain.
"Yes. The lady with the black blouse. You seems have a question?"
YOU ARE READING
[C] ONESHOT | Sehun Hayoung
أدب الهواة«Story collection of Oh Couple» [170822] Highest ranking #35 in fanfiction Firstly, tolong jangan judge tajuk dgn cerita. Tajuk tak best, tak semestinya cite dia tak best. So if you want to be safe, baca semua cite. Total story - 59 #banyaktau Publ...