"Hai beauty!" sapa seorang lelaki pada Hayoung.
Aduh! Rimas betul mamat ni. Apa dia nak ni. Kalau sehari tak kacau aku tak boleh ke? Macam mana aku nak belajar kalau setiap hari macam ni. Hilang semua mood nak belajar.
"Awak nak apa Sehun? Tolong jangan kacau saya boleh? Rimas!" marah Hayoung. Hayoung terus pergi dari situ diikuti dengan Sehun of course.
Hayoung berhenti. Begitu juga Sehun. Si Sehun ni memang dah hidup lama agaknya. Macam kembar dah orang tengok. Nama depan pun sama. Shit!
"Fine! Now tell me. What do you want from me?" Hayoung melipatkan kedua belah tangan di dadanya. Muka tu tak payah cakaplah. Memang muka menyampah Hayoung tunjuk.
"Saya nak awak" jawab Sehun dengan selamba badaknya.
"Jangan buat lawaklah Sehun. Exam pun selalu dapat nombor last. Ada hati nakkan saya. Baik awak balik tidurlah lagi bagus lah!"
"Fine. Jom buat deal. Kalau saya dapat nombor satu, awak akan jadi milik saya" Hayoung ketawa mengejek.
"Baiklah kalau itu yang awak nak"
"Deal.."
"Deal..."
...
Keputusan peperiksaan sudah keluar. Tidak lekang senyum dari wajah Sehun. Dia berjaya mendapat semua A dan tak lama lagi Hayoung akan menjadi miliknya.
"Sana. Kau ada nampak Hayoung tak?" tanya Sehun. Sana tak tahu nak jawab apa.
"Ermm...Hayoung dan pergi UK semalam. Dia terpaksa pergi. Kenapa kau cari dia?" Sana berpura pura tanya. Sebenarnya, dia dah tahu kenapa Sehun tanya dia.
"Tak guna punya perempuan. Berani dia mungkir janji dia!" Sehun marah.
"Kau jangan salah faham. Hayoung terpaksa pergi sebab papa dia kena kerja di sana"
Sana berusaha untuk jelas perkara sebenar."Dah lah! Kau dengan dia sama je" Sehun terus pergi dari situ.
Sejak kepergian Hayoung, Sehun berubah menjadi seorang lelaki yang suka memainkan perasaan perempuan. Suka balik rumah pada lewat malam. Macam macam lagi perkara yang dibuatnya. Taeyeon juga sudah pening dengan anaknya sorang tu. Tak tahu nak buat apa lagi.
5 tahun kemudian....
Penerbangan Hayoung selamat sampai di tanah airnya. Akhirnya dia dapat balik sini lagi. Sukanya dia sebab dapat jumpa dengan kawan baik dia yang tak lain dan tak bukan ialah Sana.
Perangai Sehun pula, semakin lama dia sudah boleh tinggalkan sikapnya yang suka bermain perasaan perempuan. Lega hati Taeyeon melihat perubahan anaknya. Lebih lebih lagi anaknya berjaya menjadi seperti suaminya.
"Miss" seseorang memanggil Hayoung. Hayoung memusing badannya.
"Yes...." Hayoung terkejut melihat orang itu. Macam tak percaya je. Betul ke ni?
"You forgot your wallet when you bought something at the mall" kata orang itu.
Mata Hayoung masih melihat wajah yang menjadi salah satu sebab untuk dia pulang ke sini. Rindunya!
"Miss?"
Tapi kenapa dia panggil aku miss? Tak kan dia tak kenal muka aku kut. Berubah banyak ke? Aku rasa tak. Muka aku still macam dulu lagi. Tapi...
"Y..ya...terima kasih" jawab Hayoung.
"Baiklah kalau macam tu saya pergi dulu" orang itu terus pergi setelah memakai kaca mata hitamnya.
YOU ARE READING
[C] ONESHOT | Sehun Hayoung
Fanfiction«Story collection of Oh Couple» [170822] Highest ranking #35 in fanfiction Firstly, tolong jangan judge tajuk dgn cerita. Tajuk tak best, tak semestinya cite dia tak best. So if you want to be safe, baca semua cite. Total story - 59 #banyaktau Publ...