Bab 49
Suho menguap panjang ketika berjalan keluar dari biliknya. Dia mengeliat seketika sambil meregangkan otot badannya sebelum berjalan menuju ke meja makan. Chen sedang duduk sambil membaca surat khabar. Dia hanya membaca bahagian gosip terkini artis-artis tempatan dan luar negara. Woohyun pula sedang sibuk menikmati kek telur yang dibuat oleh Kyungsoo seawal pagi tadi.
"Eh, Suho!"
Woohyun segera membetulkan kedudukannya apabila lelaki berwajah serius itu menyertai mereka. Chen turut mendongak sebelum kembali memandang surat khabar yang dibacanya itu.
"Makan lah kek ni!" Woohyun menghulurkan pinggan berisi kek telur itu kepada Suho. "Sedap. Kyungsoo buat."
Suho hanya mengangguk sambil mencapai kek itu. Dia segera menyuapkan ke dalam mulutnya. Tidak dinafikan ia memang sedap. Tiada masakan yang tidak sedap dimasak oleh lelaki kecil molek itu.
"Apa gosip terbaru.?"
Chen segera menutup surat khabar itu sebelum meneguk kopinya. "Tak ada yang menarik. Semua pasal artis nak kahwin dan album baru."
"Tak ada yang putus cinta ke.?" Suho bertanya dengan wajah yang serius penuh tanda tanya.
Chen menggeleng dengan wajah yang kecewa. "Tak ada. Yang bergaduh pun tak ada. Tak seronok nak baca."
"Ni lah kamu berdua ni..."
Serentak Suho dan Chen memandang ke arah Woohyun yang sudah memandang mereka dengan wajah menyampah.
"Itu je yang nak diambil tahu pasal gosip entah apa-apa entah." Woohyun menggolekkan bebola matanya. "Cuba lah ambil tahu kes-kes yang berlaku sekarang. Rompakan ke... Culik ke..."
"Bosan!" Chen mendengus kuat. "Banyak kes... Tapi pelakunya tak dapat nak ditangkap-tangkap."
"Tapi..."
"Hai, semua!!"
Belum sempat Woohyun menghabiskan kata-katanya, satu suara yang ceria menyapa. Serentak ketiga-tiga mereka menoleh. V berdiri berdekatan dengan wajah yang tersenyum kambing.
"Apa yang kamu bualkan.?" V segera duduk tanpa dipelawa sambil memandang mereka dengan wajah ingin tahu.
"Tak ada." Suho mengangkat bahunya. "Pasal surat khabar je."
"Ingat kan apa lah tadi." V segera mendengus perlahan.
"Ni lagi seorang..." Woohyun mengetap giginya kegeraman. "Ingatkan mereka berdua je ada perangai macam ni."
"Jangan asyik nak banggakan diri tu je." Chen tersenyum sinis.
"Eh..." Suho segera mendekatkan mukanya ke meja itu. "Apa hal L dengan Luhan.? Kamu tahu ke.?"
"Hal apa.??" Woohyun mengerutkan dahinya agak bingung.
"Boleh nampak lah..." Suho menggerutu. "Nak tak nak je L bersemuka dengan Luhan. Dia tak pandang muka lelaki tu langsung."
"Alah..." V menarik nafas panjang cuba mencari kesimpulan. "Biasalah tu. Malu-malu kucing tu."
"Banyak lah!!" Woohyun menempik. "Dah dia tahu Luhan dengan Sehun. Mesti lah dia jadi macam tu."
"Kita dah tahu Luhan dengan Sehun sebelum ni kan..." Suho mengangkat keningnya. "Tak pula dia buat reaksi macam tu."
"Dia luahkan cinta dia pada Luhan kot."
Serentak semua orang memandang Chen dengan mata terbuka luas apabila kenyataan itu diutarakan.
"Betul ke.?!" Mata Suho masih lagi terbuka luas.
YOU ARE READING
Huruf II (EXO Version) ✔
FanfictionMALAY = HURUF II EXO VERSION (SEQUEL) Warning:::Jangan baca ni kalau belum baca buku pertama. And don't spoil it with reading the original version one. Sehun, Xiumin, Chanyeol dan Chen memulakan semuanya kembali.Berbekalkan apa yang penaung lama...