Hledání

601 31 2
                                    

Nesnažil jsem se utíkat, protože jsem věděl, že to nemá cenu. Tak jako tak, buď se tu udusil kouřem nebo budu upálen za živa. Sedim v koutě pokoje a smířen se svým osudem jsem zaslechl dívčí křik.

,,Díky, že mi s tím pomůžeš." řekl jsem Erikovi, který sedí u mě v pokoji na židli před počítačem.

,,Není za co. Já se taky rád dozvim s kým to vlastně bydlíš." odpověděl mi. Spojil si prsty a protáhl si ruce před obličejem. ,,Tak začnem. Hádám, že jsi už projel Face, Twitter a tak."

,,Jo. Našel jsem jen jeden profil na Facebooku, byl tam jen jeden přítel, tak jsem si myslel, že to nebude ona, ale teď... Moment! To bude Kateřina!" vykřikl jsem.

,,Kateřina?" zeptal se mě nechápavě Erik.

,,Jo. Je to její nejlepší a asi jediná kámoška." vysvětlil jsem mu.

,,Fajn, tak jí pošlem zprávu na Messenger a třeba nám pomůže." řekl optimisticky Erik. Najel na zprávy. Vypadal, že chce začít psát, ale asi nevěděl co. Nebyl jedinej.

,,Tak jo. Co třeba tohle 'Ahoj, jsme kámoši Diany, mohli bychom se tě na něco zeptat?' a pod to by jsme se oba podepsali?" napadlo mě a Erikovi se to líbilo.

,,Co teď?" zeptal jsem se, když napsal Kateřině.

,,Víš kde bydlela, než se sem přistěhovala?" odpověděl mi Erik otázkou.

,,Vím jen že ve střední Evropě. Počkej, cinknu tátovi." natáhl jsem se pro mobil a vytočil tátu.

,,Čau tati, promiň, že otravuju, ale odkud pochází Diana a Jitka?" šel jsem rovnou k věci. Nevím jestli nemá nějaký důležitý případ, tak nechci zdržovat víc, než je nutné.

,,Proč to chceš vědět?" zajímal se táta.

,,Chci se o ní něco dozvědět a ona sama mi to teď neřekne, protože jsme se trochu pohádali." odpověděl jsem po pravdě.

,,Fajn, ale na hranici zákona." připomněl mi.

,,Neboj, já to jinak neumím." uklidňoval jsem ho.

,,Ty ne, ale Erik nejspíš ano. Pošlu ti to písemně. Pochybuji, že by jsi to napsal správně. Sám jsem rád, že to napíšu." přiznal se.

,,Jo jasně, díky tati." a típl jsem hovor. Během chvíle přišel název státu i města, kde Dý bydlela. ,,Fajn, tady to máš." a ukázal jsem to Erikovi.

,,Tak jdeme hledat." zadal město a stát do vyhledávače. Nejdřív se podíval na mapu, jak je město velké, aby věděl, co může očekávat. Z ohledem na velikost státu tak tomu asi říkají město, ale mě to přišlo jako vesnice.

,,Divim se, že Diana nezačala šílet, když přijela do LA. Jak tomuhle někdo může říkat město, nechápu. Vždyť to nemá ani dvacet tisíc obyvatel!" oba jsme nad tím zavrtěli hlavou. ,,Tak jdeme na matriku."

,,Na matriku?" podivil jsem se.

,,Jo, na matrice se nacházejí údaje o narození. Pak bude snadné dohledat co, kdy a kde naše Dianka prováděla." vysvětlil mi s úsměvem.

,,Fajn, hlavně tak, aby nic nezjistili." přikázal jsem mu.

,,Neboj, sice se jim nabourám do systému, ale půjdu přes několik IP adres a hlavně. Nejspíš to nechají být, protože nic nebudu měnit, jen zjistíme informace." uklidňoval mě. Asi patnáct minut projížděl různé stránky. Nedivim se, že se chce stát programarátorem, jde mu to skvěle. ,,Jsem tam." oznámil mi Erik. Hned jsem šel blíž.

,,Tak ukaž kdo pak jsi." řekl jsem si potichu a Erik se jen uchechtl.

,,Divný." ozval se zaraženě Erik.

,,Co je?" zeptal jsem se ho.

,,Nikde jsem nenašel Dianu Blackwoodovou."

,,Cože!?" vyjekl jsem. ,,Jsi si jistý?"

,,Jo, jsem si jistý, zkusil jsem to několikrát, ale žádná Diana Blackwoodová se tu nenarodila." oznámil mi prostě.

,,Tak zkus její matku Jitku, ale určitě se za svobodna jmenovala jinak." poradil jsem mu.

,,Jdu na to... Jo, je tu. Jitka Černá. Tak se podíváme na ni." a překlikl na jinou stránku. ,,Aktuální jméno Jitka Blackwoodová, rozvedená, bydliště tady a dcera.. To mě podrž!"

,,Co zas!"

,,Žádnou dceru Dianu Blackwoodovou nemá, její dcera se jmenuje Simona Kurtová." oznámil mi s vyděšeným výraz vepsaný ve tváři. ,,A je přes dva roky pohřešovaná."

Co jste sakra za rodinu!?

,,Jasně!" ozval se Dianin hlas na chodbě.

,,Rychle!" vyjel jsem potichu na Erika. ,,Ulož to a zavři ty stránky!" Erik přikývl, párkrát klinul, zapnul nějaký film a přetočil to do půlky.

Ozvalo se ťukání na dveře a vešla do pokoje Diana. ,,Máte jít dolů do kuchyně." oznámila nám s neutrálním výrazem.

Trochu mě zamrazilo. Nevěděl jsem co se děje. Oba jsme vstali a šli za ní. Došli jsme do kuchyně, kde byla i Jitka.

,,O co jde?" zeptal jsem nechápavě.

,,Chci s vámi mluvit, mamka je tu jen pro případ, že bych to přehaněla." odpověděla bez náznaku emocí. Podíval jsem se na Erika a bylo jasný, že stejně, jako já, nemá páru, o co tu jde.

,,Jaký vztah, podle vás, mám s Kateřinou?"

A do prdele!!

,,Mám dojem, že vás nenapadlo o tom popřemýšlet, než jí napíšete. Před chvíli mi volala, jestli neznám 'Davida Fernandese' a 'Erika Kleidsona'. Divila jsem se proč se ptá. Řekla mi, že jí napsali, jestli by se nemohli na něco zeptat. Bylo mi to divný, proč by jste se jí na něco ptali.
Pak přišla mamka s tím, že se David ptal Jirky, kde jsme bydlely. Dala jsem si dvě a dvě dohromady a je mi jasné, že jste si mě hledali a mě by zajímalo, co jste našli." dokončila svůj monolog a zkřížila si ruce na hrudi.

Podíval jsem se na Erika, jestli mluví on nebo já. Oba jsme mlčeli.

,,Mám se jít podívat nahoru do počítači?" zeptala se nás, ale teď bylo slyšet, že jí dochází trpělivost.

,,Tak moment!" vykřikl jsem, když se dala do pohybu. Pomalu se zastavila. ,,Ty jsi mohla dát vědět známímu, aby si mě našel a já nesmim?"

,,Diano?" ozvala se mamka nechápavě.

,,Tak fajn. To jsem trochu kecala." přiznala se a já teď nechápal vůbec nic. ,,Ty informace jsem si našla sama. Jen jsem zadala vaše jména a google mi to vyhodil. Nikoho jsem si na to nezvala, ani Kat to neví." Jitka s Erikem vypadali dál nechápavě, ale já byl spíš zmatenej.

,,Proč jsi to teda tvrdila?"

,,Chtěla jsem vědět jak na to zareaguješ. Vše si dělám sama. Pokud to není extrémně nutný, tak nikoho neprosim o pomoc. Mamka ti to dosvědčí." a Jitka opravdu přikývla. ,,Nechcete mi říct, co jste našli? Fajn. Jen mi řekněte na jaké stránky jste se dostali." chtěla vědět a mě to přišlo fér.

,,Erik se dostal do matriky." odpověděl jsem. Jitka ztuhla a Diana zkameněla. Teď by se v ní asi krve nedořezal. ,,Žádnou 'Dianu Blackwoodovou' jsme nenašli a u tebe Jitko, jsme našli, že máš dceru 'Simonu Kurtovou' a je přes dva roky nezvěstná." dořekl jsem opatrně. Obě byly bílé, jak ředitelky vápenky.

Tajemství z minulosti✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat