Přesvědčen

450 21 0
                                    

Byl jsem u sebe v pokoji. Koukal jsem se z okna. Zaslechl jsem křik. Volání o pomoc. Ten hlas patřil Dianě. Vyběhl jsem ze dveří na chodbu. Stále volala o pomoc. Chtěl jsem zavolat nazpět a zeptat se, kde je, ale chyběl mi hlas. Vběhl jsem do jejího pokoje, ale nikde nebyla. Znova zavolala o pomoc. Běžel jsem do hudebny, ale tam taky nebyla. Prohledal jsem celý dům, ale Diana nikde.

,,Lexi Moonová frájo. A ty?" zeptala se mě povýšeně.

Jak si někdo může myslet, že je něco víc, než ti ostatní? To já mám tady velký peníze, to já mám být takhle povýšený, ne ona.

Klid Davide, nezapomeň proč tu jsme.

,,Dnes na tebe nemám čas." odbyl jsem ji a otočil se na Tommyho. ,,Tommy neviděl jsi od včerejška Dianu?" zeptal jsem se vážně.

,,Ne, proč? Děje se něco?" zeptal se znepokojeně.

,,Kdo je ta Diana?" vyzvídala přidrzle Lexi.

,,To tě nemusí zajmat!" vyjel jsem na ni. Ona se tvářila, jako by se jí to netýkalo. ,,Kdo to sakra je?" zeptal jsem se plešatého chlapa naproti mě.

,,To zase nemusí zajmat tebe!" vyjela pro změnu Lexi na mě. Ale pak si mě prohlédla od hlavy k patě. ,,Ale že jsi to ty, Velkej Prachatej Frajer, kterej se neumí ani představit, tak jsem Tommyho sestřenka." skřížila si ruce na hrudi. ,,A už by ses mi mohl představit. Nebo ti mám prostě říkat Frajer?" zeptala se mě. Bylo vidět, že se baví.

,,David, když to musíš vědět." odpověděl jsem podrážděně.

,,Hele," vložil se do toho Tommy. ,,Klid vy dva. Ty mi Davide řekni, co se stalo Dianě." přikázal mi a já přikyvl.

,,Diana se spakovala, napsala dopis, že musí zmizet. Takže teď ji s klukama hledáme po celém Los Angeles." vysvětlil jsem zjednodušeně.

Uslyšel jsem vyzvánět mobil. Zjistil jsem, že patří mě. ,,Počkej chvíli." řekl jsem Tommymu a zvedl hovor.

,,Ano?"

,,Davide, máš něco?" zeptal se mě hlas, který patřil otci.

,,Ne tati, vždyť hledáme sotva hodinu, proč se ptáš?"

,,Protože jsem teď u sebe v pracovně v domě a chybí tu kreditka." oznámil mi ustaraně.

,,Kdo by ji sakra mohl vzít?" vyslovil jsem otázku. Vzápětí mi to docvaklo. ,,Diana?"

Z mobilu se nic neozívalo. ,,To snad nemyslíš vážně tati!" křikl jsem na něj.

,,Teď jsem koukal na aktivitu a zjistil jsem, že po dobu necelých čtyř hodin, byly z ní vybírány malé částky a poslední výběr je na letišti." pronesl smutně ale i vážně.

,,Snad si tati nemyslíš, že byla zlatokopka a teď letí pryč. Přece potřebuje peníze. Jak jinak by se uživila?" hájil jsem Dianu. Nechce se mi věřit, že by byla jen zlatokopka a tohle vše si vymyslela. To mi nesedí.

,,Tak proč nám o tom nenapsala v dopise?" zeptal se mě významně otec.

Dobrá otázka.

,,Třeba jen chce, abychom si to mysleli a tím pádem ji přestali hledat." napadlo mě. Smysl by to mělo.

,,To je taky pravda. Jitka teď tady vedle mě přikyvuje, že je to dost pravděpodobné." na chvíli se odmlčel. ,,Fajn, hledejte dál. Kdyby něco, tak dej vědět."

,,Neboj tati, zatím." a ukončil jsem hovor.

,,Co se stalo?" zeptal se mě znepokojeně Tommy.

,,Diana štípla jednu kreditku. Celou ji vybrala a poslední výběr je na letišti." vedle jsem zaslechl, jak Lexi vyprskla smíchy.

,,Bože, ta tvoje Diana je pěkný číslo." Lexi se snažila uklidnit, ale smála se pořád.

,,Co je tu zatraceně k smíchu?" zeptal jsem se naštvaně. Začal jsem ji mít dost.

,,Ale no ták." naklonila hlavu trochu napravo. ,,Snad nechceš říct, že ta Diana není zlatokopka. Je pravda, že bych si dala víc záležet na detailech, ale nikdo nemůže být dokonalý, jako já." trochu si napomohla svému egu, které měla nejspíš hodně vysoké.

...víc záležet na detailech...

Na tom něco bude.

,,Neznáš ji, tak buď zticha!" snažil jsem se ji utnout, ale ona se jen ušklíbla.

,,Ji možná ne, ale zlatokopky jo. A věř mi, že ta tvoje Diana, to měla pěkně promyšlený." chtěl jsem ji přerušit, ale nechal jsem ji mluvit. ,,Vetře se k vám do života, donutí tě, aby jsi ji věřil, že má strastiplnou minulost, jak se jí chce zbavit. Pak vše vypadá dobře, ale když zjistí, že tě má dokonale otičenýho kolem prstu, tak si vymyslí, jak zmizet. Například, že po ni někdo de. Napíše smutný a dojemný dopis na rozloučenou, štípne kreditku a sbohem volové, děkuji za přilepšení mého konta." dokončila svůj monolog.

Děsí mě, jak až moc se to Dianě podobá, ale pak jsem se uklidnil.

,,Pěkná historka, ale má jednu chybu. Její máma žije s náma a dosvědčila, co se stalo, takže máš smůlu." myslel jsem, že ji tím zavřu pusu. Myslel jsem špatně.

,,To jsi vážně tak zabědněnej nebo jsi jenom úplně blbej!" zeptala se mě ostře. ,,To tě nenapadlo, že by v tom její máma mohla jet taky? Za pár měsíců taky zmizí, napíše, jak ji dcera strašně chybí, že ji musí najít a nevrátí se, dokud nebude Diana zpět. A s chodou okolností si taky vezme tučnou kreditku a papa, děkuji za přispění do rodinného rozpočtu." unaveně se nadechla a podívala se mi do očí. ,,Kdy ti dojde, že si s tebou pouze hrála?" zadíval jsem se do jejích azurově modrých očí. Člověk by se v nich dokázal utopit. Byly mi povědomé, jen nevím odkud. Tuhle drzou holku, jsem nikdy předtím neviděl, tak jak bych mohl znát její oči.

,,Máš pravdu, je dost možné, že to tak je," vítězně se usmála. ,,Ale ty ji neznáš a nemůžeš ji soudit." její úsměv opadl.

,,Jak chceš." pokročila rameny. ,,Ale pamatuj, já tě varovala." a odešla do místnosti za pultem.

,,Lexi má pravdu, Davide." ozval se Tommy. Nějak jsem na něj zapomněl. ,,Je dost možné, že to Diana celou dobu hrála."

,,Já vím." přikývl je smutně. ,,Jen tomu nechci věřit."

Tommy se naklonil blíž a pošeptal mi něco. Nechápavě jsem se na něj podíval, ale dal jsem znamení souhlasu.

,,Tak já jdu hledat dál." oznámil jsem. ,,Kdyby se tu objevila, tak mi dej vědět. Tady je moje číslo." napsal jsem na kus papíru číslo a odešel.

Nasedl jsem do auta a jel k Erikovi.

Nic není tak, jak se na první pohled zdá.

To mi pošeptal Tommy a já nemám nejmenší tušení, proč mi to řekl.

Tajemství z minulosti✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat