İki satır yazıp ilk bölümden onlarca oy ve yorum bekleyen herkese selamlar!
Hepimiz yazmaya büyük bir hevesle başladık. Ama neden sonra yazmayı bıraktınız ve durup okuyucu beklediniz? Bir kitabı yazarken devamlılık çok önemlidir. Bölüm yazdığınız sürece sıralamadan düşmez, hatta yükselirsiniz.
Hiç şuna denk geldiniz mi?
Kitap olacağı için bölümler kaldırılmıştır.
Okumak için açtığınız hala varlığını koruyan bir kitabın tüm bölümleri hiç üşenmeyen yazar tarafından bu yazıyla doldurulmuştur. Peki neden bölümü taslaklara almak yerine bunu yapar?
Yayınladığınız bir bölümü taslaklara alabilir ya da silebilirsiniz. Wattpad size bu iki seçeneği sunar. Sildiğiniz bölümlerde, okuyucu sayısı genel okuyucu sayısından düşer. Ama taslaklara aldığınızda genel okuyucu sayısında bir değişim gözlenmez. Çünkü o bölüm taslaklarda bile olsa varlığını korumaktadır.
Kitap olacağı halde bir yazar bölümleri taslaklara almak (okuyucunun görünümüne engellemek) yerine, her bölüme tek tek bu duyuruyu yapıştırıyor ve görünürde bırakıyor. Biliyor ki, bölümler kaldırıldığı an okuyucu sayısı değişmese bile, sıralaması değişecek. Taslaklara aldığı her bölüm, onu yükseltiği sıradan yükselttiği kadar geri düşürür.
Diyelim ki, 70 bölümlü hikayenize yayınevinden teklif geldi ve hiç düşünmeden atladınız. Kutlarım. Anlaşma gereği bölümleri internet ortamından kaldırma vaktiniz geldi. Ama sıralamada kalmak ve reklam almaya devam etmek istiyorsunuz. Öyleyse bölümleri yayımda bırakıp sadece içeriklerini değiştirin. Nasıl olsa kitabı oraya getiren güçlü kaleminiz değil, her bölümün getirdiği okuyucu sayısıydı. Bölümler boş bile olsa, hikayeyi sıralamada tutmaya devam eder.
Boş bölümlere tıklayan okuyucularla hala okuyucu sayısını artıran bir hikayem olsa kendimi sorgulardım. Demek ki satırlarımın hiç bir önemi yokmuş! Okuyucu sayısı artmasa bile, bölümler orada durdukça sıralamadan öyle kolay düşmezsiniz en azından bir kaç ayı buluyor ve bolca reklam getiriyor.
**Ne kadar çok bölüm yazarsanız, keşfedilme şansınız o kadar yükselir.
Çoğu watty yazarı okuyucu bekler. Bu bazen hiç gelmeyecek bir treni yanlış durakta beklemek gibidir. Bu sırada eldeki okuyucuyu da kaybettirdiğinden büyük risk içerir. Çünkü okuyucu beklemek istemez.
**Hikayenin devamlılığı yoksa, okuyucunun devamlılığı da yoktur. Hatta okumamak onun için haktır, beklemek zorunda mı?
Vote ve yorum sınırları koyarak en büyük hatayı yapıyorsunuz.
Hemen üç bölüm yayınlayıp var olan 20 okuyucunuzdan 10 vote istemenin mantığını anlayamıyorum. Eğer yazmanız okuyucu sayısına bağlıysa yazmayı bırakın.
Hem böyle bir şey olabilir mi?
Olamaz.
Her bölümü 20bin okunma alan kitaplar bile 10bin vote almıyor. Watty kitap okuyanlarının sadece yüzde onu oy kullanılmasını sağlayan yıldız butonundan haberdar.
İstediği oy sayısına ulaşamayınca iki yıldır yb vermeyen şahsı duyduktan sonra bu bölümü yazmaya karar verdim. Milyonluk yazar havalarına girip hemen oy sınırı koyanları ayrı bir hevesle inceliyorum. Belki hikayesine devam etse çok güzel yerlere gelecek, arzuladığı rakamlara ulaşmayı bekleyip sıralamadan düşmeyi tercih ediyor.
Yürümeden yol bitmez derler, düzenli bölümünüzü yazın. Okuyucunuz için en çokta kendiniz için yazın. Ama benim yaptığım salaklığı da yapmayın. Vote sayısını olmadan bölüm vermeyin. 30u aşkın bölüme gelip okuyucuyu hikayeye bağladığınızda emeklerinizin karşılığını isteyebilirsiniz. Ama yolun başındaysanız bunu yapmayın ve çok uçuk sayılarınız olmasın.
**Oy ve yorum sınırlarını okuyucuyu hikayeye iyice bağladıktan ve gitmeyeceğinden emin olduktan sonra deneyebilirsiniz.
Bu uçuk rakamlar daha çok milyon okunan ama kalemine hiç güvenmeyen yazarların klişe hareketlerindendir. Hikayesinin rezalet olduğu gerçeğini saf okuyuculardan istediği ağır vote sayılarının altına gizlemeye çalışır. Bir kitapta bölüm başlarında yazardan gelen bir selam duymak isterim ama kazık gibi sınır 1800 vote, 2bin yorum yazısını görüne çüş diyip kitabı terk ediyorum.
Belki bölümü beğenmeyeceğim?
Karşılıksız paylaşım yapılan ortamlarda böyle pis çıkarlar güdenlerden hoşlanmıyorum. Benim gibi düşünenler o kitabı okumayı bırakıyor ve yazar kendi kaybediyor.
Vote sayısındaki takıntılar sürerken, yorum daha bir sorunlu. Yorum yapan okuyucular çok çok çok nadir. Böyle olunca yazarlar bu okuyucuları bir çıta çevikliğiyle kapıyor. Yaz diyor en az yüz yorum. O kişi kaç yorum yaparsa yapsın, sahip olduğu bir üyeliği var ve her üyelik ortalama 10 yorumu wattpad algoritma hesabına katıyor. Zorla 50 yorum yaptırmanız sistemi kandıramaz.
Hem okuyucu yorulup bıkıyor. Önemli olan okuyucu mutlu etmekken giderek bencilleşiyoruz.Ben şahsen yorumu voteden daha çok severim, hatta oylarım yerlerde sürünse bile yazma hevesi veren yorumlardır. Yorum istemeyi anlıyorum ama sıralamada yükselmek için yapıyorsanız, 10dan fazla yorum yaptırmak için kasmayın.
Oy ve yorum ile emeğinizin karşılığını istemeniz hakkınız ama gelmeyecek birşey için uzun beklemeler yapıp sıralamadan düşmemeye dikkat edin. Yeni bölümde dedikodulara devam edeceğim...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
Phi Hư CấuNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...