Selam Sakın Denemeciler.
Son zamanlarda kitabı boşladığımın farkındayım, ama bölüm atmaya korkar oldum artık. Sonra ayyy çok bölümü var, vah okumaya üşeniyorum diye burun kıvırıyorlar bana.
Aslında Sakın Deneme-2 yi çıkartmayı düşünüyorum. Siz ne düşünüyorsunuz?
Wattpad te olaylar bitmiyor, biri bitse diğeri başlıyor. Haliyle bunları yazıp arkalarından konuşasım geliyor.
Bu kadar dedikodu yaptığın için pişman mısın? diye soracak olursanız. Hayır, hiç değilim. Gene olsa gene yaparım. Benim kitabımı okusalar, arkalarından neler neler konuştuğum hakkında haberleri olur. Ama okumuyorlar. Çünkü bildiğiniz gibi Popiler kitap okumaz. Biz onların umrunda değiliz. Onlar neden benim umdumda olsun?
Bu arada babasının parasıyla kendi kitabını baktırıp, KİTAP OLUYOZ! diye Wattpad de kendi çalıp kendi söyleyen şahsiyetten son surat basın açıklamaları geliyor.
Kitabı basılıyor diye hiç hava atmamış mış mış.
Yahu, para verip fotokopi çektirmenin nesi havalı?
Babam bana para verdi. Gittim o parayla, yüz kitap aldım. Yüzü de benim. Kendi kitabımdan başka kitap okumam ben. Bastırdım, şimdi tek tek okuyacağım.
Yayınevi buna bir koli kitabını yakında teslim edecekmiş. Kısaca parayı verip, kendi kitabını bastırıp alıyor. Ama bu kitaplar yazarın elinde kalmayacak merak etmeyin. Ekmek su gibi kapışılacak. Hatta imza günü düzenleyecekmiş. Valla o güne kim gelecek merak ediyorum. Okuyucusu yok ki.
Wattpadte kendi parasıyla kitap bastırıp, kitap oluyoz! Havalarına giren insanlar çoooook. Okuyucuları olamadığı için satmıyorlar.
Yayınevleri bu yüzden güzel çirkin ayırt etmeden okuyucusu çok olan kitapları basıyor.
Az okuyucu çirkin kitap demek olmadığından okuyucu sayısına çok takılmayayım gene. Çünkü çok okuyucu çok satış demek değildir. 2milyon okunup, bir yayınevinden teklif alarak kitap olan bir yazarın öyküsüne yer vereceğim bu bölüm.
Okuyucusu olup, satmayan yazarlardan kendisi.
Çünkü yayınevi kötü. Ah o merdiven altı yayınevi, zalım hain kandırıkçı seni...
Ama yazarda salak, kimse kusura bakmasın ama: Akılsız başın cezasını ayaklar çekermiş.
Şimdi düşünün, bir yayınevi var. Sizi arıyor telefonda saatlerde dil döküyor. Biz şöyle harikayız, böyle uçarız, böyle dalarız... Sende mal yazar, ağzın açık dinleyip inanıyorsun buna.
Tahminim sebepleri
1- Kendini ultra über yazar sanması.
Öyle Harika bir yazarsın ki, Türkiye'nin en iyi yayınevleri ayaklarına kapanıyor. Nolur benle çalış diye yalvarıyor sana. 40dk telefonda konuşuyor.2- Kitap okumuyorsun, bir kütüphanen yok.
Yayınevi seni arayıp, merhaba biz çöpkitap a.ş. Den arıyoruz dedikleri zaman, kitaplığına bakıp bu yayınevinden hiç kitap almış ya da okumuş muyum acaba? diye düşünmedin. Sana satmayan, alıp okumadığın bir yayınevi neden başkalarına satsın?Sonra kitabım satmıyor diye ağlıyorlar.
EGOları gözlerini kör mü etmiş anlamıyorum.
Benim kitabım çok güzel. Ben üstün bir sanatkarım. Beni almayan yayınevi sonradan dizlerini dövecek. Hele bir kitabım basılsın patlat giderim.
Diye düşünüp, tuzağa bile isteye düşerler.
Hayal aleminde uçmayı bırakın, kitabına gelen teklif 30 kuruş ise, kitabınızın değeri 30 kuruşluktur. Değilse kabul etmeyin. Kitabınız güzelse, iyi bir yayınevi iyi bir teklif verir.
Sen bunu bile bile teklifi kabul ettin. Hatta ilk kitabımı 30kuruş a heba edeyim, sonra ünlü olduğumda acısını çıkartırım diyecek kadar ego çıldırttın. Fame olacağından o kadar emin ki, ilk kitabım böyle gidiversin gari diyor...
Valla diyecek başka laf bulamıyorum.
Sonra kafalarını dağlara taşlara vuruyorlar. Yayınevi ona vaat ettiği şeylerin hiç birini yerine getirmemişmiş. Halbuki uçaklarda birinci sınıf kıtadan kıtaya yolculuklar yapacak, uluslararası fuarlarda gezip Nobel alacaktı(!)
O yayınevi daha önce o vaatleri başka bir kitap yazarına sunabildi mi? Senin farkın ne? Her yayınevinin eti budu bellidir. Bazı yazarlar ne kadar kendilerini kamil üstün insan mertebesinde görse bile bu durum değişmez. Başka kitap patlatmayan, seninkini hiç patlatmaz.
Çok şükür bu günde saydırdık.
Bu arada dedikodu yaparken yakalandım ben geçenlerde, çok tehlikeli işmiş bunlar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
No FicciónNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...