Bu kitabı nereden buldunuz?
- Watty de gezerken karşıma çıktı.
(Sıralamadan dolayı reklam aldı.)- Arkadaşım tavsiye etti.
(O da sıralamadan mı bulmuş?)- Oraya buraya yazılan reklamlardan buldum.
(Yazarın şahsi alın teri.)Reklam yapmakta sıralamaya doğrudan etki eder. Oradan gelen okuyucu, hikayeyi güncel tutar. Ama yeterli sıklıkta bölüm vermezseniz ne kadar reklam yaparsanız yapın sıralamadan düşersiniz. Makina olsanız reklamlarla en fazla bir kaç bin okuyucu elde edersiniz. Amacı milyon olanlar reklama harcayacak vakti bölüm yazmaya harcamalı (Bence).
Genelde reklam yapmak- bölüm yazmak ve okuyucu beklemek zaman yönetiminizde sıkıntı oluyor. Bir yere verirken, diğer yerden eksik kalıyorsunuz. Reklam yapmadan da milyonlara ulaşabilirsiniz. Ama bir gerçektir ki milyonlara ulaşan çoğu yazar reklam yapmıştır.
Ya 40 bölüm yazıp, hala 2k okuyucunuz varken patlayacaksınız. (Bölüm yazarak yırtınmak)
Ya da reklam yaparak, okuyucu sayısı artıracaksınız. ( Okuyucu kasarak yırtınmak)
Sıralamda yükselme değil, okuyucu arttırma odaklıdır.** 5 bölümde hala 1k bile olamayan yazar genelde umutsuzluğa kapılır. Ne zaman gelecek bu okuyucu? Bölümlerde ilerliyor?
Onların mantığına göre, 10 bölümde 50k, 20bölümde 100k, 60 bölümde milyonlar.
Hayır. Sistem böyle değil.
Bölümler arttıkça okuyucu sayısı artmaz. Neler popüler listesindeki sıralamanız yükselir.** Hangi bölümde patlarsınız bilinmez. 60 bölümde final verdikten sonra keşfedilenler var. Ama kesin olarak şunu söyleyebilirim. En az 60 bölümlü, her bölümü 2bin kelimeden kısa olmayan, haftada 1 yada 2 bölüm verdiğiniz bir hikayenin keşfedilmemesi imkansıza yakın.
Reklam Yapma çeşitleri:
- Ölümüne özel mesaj atmaca
Aynı mesajı defalarda kopyalayıp yapıştıramadığımıza göre, mesaj sonuna yineleme kodu yazarlar.
Kod: lkcjwdjvlqkejşıejfşkrjfkşekfşoejfşlekfşlekfşo- Onun bunun panosuna yazmaca
Neden özel mesaj atmıyon? Herkes görsün diye mi:)- Başkasının hikayesinin yorumlarına yazmaca
Çok büyük saygısızlık. O kişi kitap yazmış emek vermiş, sen onu okumuyor ve okumadığın gibi saçma bir yorum yazıyorsun. Ne demek istiyorsun?Benim kitabım daha güzel, bu kitap ottur, çöptür. Bunu bırakın beneee gelin.
Okuduğum hikayelerde ya da panolarda gördüğüm reklamlara asla tıklamıyor. Yazarını da alakasızca engelliyorum. Olurda gelecekte yanlışlıkla okumaya kalkarsam işareti görüp kaçayım.
...
Watty de reklam yapmak için oluşturulan kitaplar var. Vote kitaplarının yorumlar kısmına onlarca yazar kendi hikayesini tanıtıyor. Ve merak ediyorum.
Neye kime tanıtıyorsun?
Orada herkes yazar.
Okuyacak kitap değil, kendi kitaplarını okuyacak okuyucu arıyorlar.
Kimse okumak istemiyor, herkes kendini okutma peşinde.
Şizofren gibi kendi kendimize konuşmakla kalıyoruz.Yahu bir yere kilo kilo okuyucu yığmışlarda, bana kitap bana hikaye diye haykıran milyonlar var sanki. Son anda biz sahneye çıkıyor. Şunu diyoruz:
Merhaba ben bir hikaye yazıyorum, adı .....
Sonra hazırda bekleyen okuyucu sürüsü atlıyor.
Böyle bir yer yok...
Bu mesajı da onlarca kez gördüm he. Kız bir yıldır iki bölüm bile yazmadı habire Merhaba ben hikaye yazıyom... onlarca kez üst üste kopyalamış falan.
Eee napalım bizde yazıyoz.
^^^^
Reklam sayfalarında alacağınız cevap budur.Kısaca reklam işe yaramaz. Ama reklam da yaparak sıralamada yükselmek işe yarayabilir. Geçenlerde milyonluk bir yazarın arkasından konuşuyorlardı. Reklam yaza yaza bu günlere geldi diye. O yazar belli ki reklamı çok alalen yapıp dikkat çekmiş. Yoksa hepsi yaptı zamanında ve şimdi onun panosuna gelip reklam yapanları itina ile kışkışlıyorlar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
No FicciónNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...