6. "Hangi Kategoriyi Seçmeliyiz?"

2.4K 192 95
                                    

Selam iyi niyetli arkadaşlar, nasılsınız? Hikayenizde aşkı doruklarda yaşatıp romantizme gidenler ya da ergenliğin acılarını satır satır hissettirip genç kurgu yazanlar hepimize merhaba! Saf ve temiz duygularla ne anlatıysak o kategoriyi seçtik değil mi? Doğruyu yapmak bizi çok yordu açıkçası...

Hikayenizin kategorisini seçerken kendimize sormamız gereken doğru soru şu:
**Kitabımda anlattığım konu hangi türdendir?

Asıl sormamız gereken soruyu ise açıklıyorum:
**Hangi kategoride keşfedilme şansım daha yüksektir?

Kendi cevabımı söylemem gerekirse, uzun zaman önce karanlık tarafa geçmiş ruhum asla ama asla genç kurgu yu seçmez. Her ne kadar genç kurgu bir hikaye yazsam bile hikayemi oraya atıp intihar dalışı yapmam. Neden mi?

Evet belki genç kurgu yazsam, sıralamada yükseldiğim zaman bana getirisi, diğer kategorilerden kat kat fazla, bir kaç milyon milyar izlenme olacak ama sıralamaya giremediğim sürece ne fayda? Çok dolu, yer yok yer...

Offf genel kurguda hiç okunmuyorum! diyip benim gazıma gelenler kategori değiştirebilir. Durun! Bir sakin olun iyi düşünün. Kendi güvenli çemberinizde takılıyorsunuz ve fark etmesenizde o an hikayenizin okunmuş hali. Diyelim ki sıranız genel kurguda 300 tebrikler! Düzenli bölüm yazarsanız sıralamada yükseleceksiniz ve ilk ona girdiğiniz bir yıl içinde eğer akıcı yazdıysanız 1 yada 2 milyon okuyucuya ulaşacaksınız.

Diyelim ki bu size yetmedi. Daha kısa sürede milyonluk küsuratlar istiyorsunuz ve Romantize geçtiniz. Daha kalabalık ve rekabet ölümcül seviyede. Sanıyor musunuz ki burada da genel kurguda ki gibi 300lü sıraları bulacaksınız... Maalesef burada en fazla 600lu sıralardan bir koltuk bulursunuz. Milyonları boşver 100k bana yeter diyorsanız sakin sakin yerinizde oturun, o rakamda az değil bence.

**Genç kurgu ve romantizmden kaçmayı deneyebilirsiniz. Diyelim hikayeniz 500lu sıralardaysa, kaçtığınız kategoride 200lerde olacaksınız. Milyon okutmasa bile en azından, keşfedilme şansınız daha yüksek olacak.

Wattpad sistemi bu şekilde, sıralamaya giremediğiniz sürece kitabınız hayalet gibi bir köşede nafile bekler. Her gruptan ilk bin hikayeye eşit fırsat sunan bir sistemdir. Pek çok üye şu soruyu sorar.

Hikayemin sıralamasını nereden görebilirim?

Maalesef hikayeniz kendi kategorisi içinde ilk bine girerse, kaçıncı sırada olduğunu görebilirsiniz. Belki hikayem 1001.sırada? Bu sıralamaya giremeyen hikayeler için biraz adaletsizlik ve dışlanmışlık getiriyor.  Sistemin tek iyi yönü güncel ve aktif hikayelere öncelik vermesi. Bu platformda yıllardır hikayeler yazıldı. Başka türlü, sonradan gelen bir hikayenin 10 milyonluk bir
kitabı geçmesi mümkün olmazdı. Artık bölüm vermeyen ve okunmayan kitaplar zaman içinde geriler geriler ve sıralamadan düşer. Yerine yeni canlar gelir, işte bunlardan biri siz olabilirsiniz.

Gelecekten not - etiket sistemi sadece bin hikayeyi göstermez. O etiketi kullanan kaç kitap varsa o sayıyı ve içlerinde kaçıncı olduğumuzu gösterir. Ayrıca bahsettiğim kategorilerin hepsini etiketlerinize yazarak bu sıralamaya girebilirsiniz...

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin