Benim önerim, kısa aralıklarla kısa ama doyurucu bölümler yazmanız. Hikayenizin bölümleri kısa olabilir ama bir kaç güne devamı gelecekse sorun değildir.
Fakat ayda yılda bir bölüm atıp, onu da devasa uzunlukta yazarak asil bir davranış sergileyen yazarlar var.
Uzun uzun, çok uzun bölümler yayımlamak kitabınızın kaliteli ya da farklı olduğunu hissettirir. Güzel yazmasanız bile öyle olduğunu sandırtır.
Ama
Bu tip kitap sahipleri genelde kısa kısa bölümü olan kitaplara çer çöp muamelesi yapar. Onlara göre sanat asildir, zaman alır, biz anlayamayız. Biz kısacık bölümü 5 dakikada yumurtlayıp şeyimizden çıkarıverirken, o her bir satırı ilmek ilmek dokunmuş nadide eseri için saatlerce emek verir. Bir bölümü türetmek aylar sürer. Her bir kelime özen ile seçilmiştir. Biz de garipler olarak hiç emek vermeyiz. Bizim gibi dandik yazacak olsa o da beş dakikada çıkarıverirdi şeyinden. Onun hikayesi güzel, bizimki çiş kaka.
En klişe özellikleri
Tüm bölümü kalın harflerle yazmak. Öyle daha havalı gözüküyor sanıyorlar.
En bilindik cümleleri
Nasıl iki günde bölüm paylaşıyorsun ben bir bölüm için aylarımı veriyorum.
Öyle uydurma yazsam bende iki günde bölüm atarım.
Bir şey söyleyebilir miyim?
Hikayen bok gibi.
Ayıptır söylemesi ama söylerim.
Hepimiz aynı emeği veriyor, aynı çabayı gösteriyoruz. Bir haftada ortalama bin ile 3bin kelime arası yazmak normaldir. Seninde bir ayın sonunda attığın bölüm 6 bin kelime. Biraz matematikten anlıyorsan hiç bir fark yok.
Sadece diğer yazar daha akıllıdır. Daha kısa ve daha sık bölüm yayınlar. Sıralamada yükselir, milyonlarca okunur. Sende bir kenarda bu dandik hikaye nasıl milyon okundu diye kudurursun. Hakkındır.
Bir kitabı uzunluğuyla kısalığıyla yargılamak beni çileden çıkarıyor gerçekten... Bir yazı biçimsel görünümüne göre değil, yarattığı anlamlara göre değerlidir. Kısada olsa, okuyana haz verir. Benim sözüm uzun bölüm atmayı meziyet sananlara...
Bir tarafta gerçekten çok uzun bölümlerle, içerik olarakta çok kaliteli yazılan kitaplar var. Diğer tarafta bu kitaplara özenenler yazar adayları.
Peki böyle kitapları kimler yazabilir biliyor musunuz?
Artık vuslata ermiş, takipçi sayısı onbinlerin üzerinde olan, ne yazsa okunan yani okuyucu derdi olmayan keşfedilmiş yazarlar.Bu yazarların ilk kitaplarına bakınız lütfen. Genelde kısa bölümlerle en az 70-80 küsüre ulaşmıştır. Keşfedilen bir yazar daha sonraki kitaplarını arzu edildiği şekilde yazar. Fakat siz henüz keşfedilmediniz. Sevdiğiniz bir yazara özenmeniz normal, hatta güzel yazmak için çabalamak wattpad eser seviyesini de yükseltir, ama bencil biri önce kendini düşünmeli ve keşfedilmelidir.
Beğendiğiniz yazar gibi, ağır ağır cümlelerle, uzun uzun bölümleri kalın kalın harflerle yazmak mı istersiniz? Yoksa beğendiğiniz yazarın ilk eserinde kullandığı metotla keşfedilmek mi?
**İkinci kitabınızı fanlarınıza gönlünüzün istediği şekilde yazarsınız. Eğer amacınız keşfedilmek değilse ilk kitabınızda olabilir.
**İlk kitapta kimse bu şekilde keşfedilmemiştir. Daha iyi ve uzun yazan değil, kısa ve sık yazan kazanır.
Unutmayın siz henüz keşfedilmediniz. Belki de hiç keşfedilmeyeceksiniz.
Bu kitabı bilgi vermek, umudunu kaybedenlere yardımcı olmak amaçlı yazıyorum. Güzel ve anlamlı yazmanızı bende isterim ama bunların keşfedilmeye pek yardımı olmuyor. Bu yüzden düşünmeden, vakit kaybetmeden ve içinizden geldiği gibi yazın.
Ayrıca pek çok yazarın ilk kitabı kısa, eksik ve kusurludur. Ama usanmadan yaza yaza kendilerini geliştirdiler. Asıl değeri geçmişi değil, şu anı belirler :) İlk anda özendiğiniz şekilde harika kitaplar yazmaya çalışıyor, kendinizi buna zorlayarak sıkıyorsunuz. Bence zamanın akışına bırakın.
Hepinizi çok seviyorum ve gerçekten iyi yerlere gelmenizi yürekten istiyorum😘😘😘
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
No FicciónNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...