17. "OKUYUCU HIRSIZLIĞI"

1K 121 130
                                    

Okuduğunuz kitabın, diğer okuyucuları kendi kitabınıza çekmeye okuyucu hırsızlığı denir. Çalınacak kişiler, genelde başka kitapların yorum kısmından seçilir ve arkadaş ayağına yatılır.

** Wattpad te tutunmak istiyorsanız, bol bol canımlı cicimli konuşmalı, herkesle arayı iyi tutmalı ve yılışıklıkta uzaya çıkmalısınız.

Bu tip hırsızlar, bir kitabı boşu boşuna okumazlar. Etinden sütünden sonuna kadar yararlanmalıdırlar. Yorumlar kısmına indiklerinde karşılaştıkları manzarayı kıskanmaya başlarlar. Onun kitabı karşılıklı yorumlanıyordur. Öyleyse bu kitap neden bu kadar yorum alıyor? O kitabın gerçekten güzel olduğu gerçeğini kafalarında elerler. Tek bir odak noktalarından vardır. Yorumcular! İşte bu hedefe kilitlenirler.

** Eğer kitap okurken yorum yapmayı seven bir okuyucuysanız yandınız. Elinizi tutan, kolunuzu koparır. Yüksek seviye tehlike altındasınız dostlar.

Akıllarına hiç bir kitabı severek isteyerek okuyup yorumlayacağınız gelmez. Siz bir makinesinizdir. O kitabı okuyup on tane yorum yazmışsın, gel bana da yap!

Özel mesaj atar, duvarlara yazar, onun kitabını okuyana kadar musallat olur.

Asıl istediği şey okunmak değil, yorum almaktır. Çünkü siz o muhteşem ötesi kitabını(!) milyonlara götürecek bir basamaksınız.

Bir kitaba attığınız yorumlardan fark edilirsiniz, demek ki aynı kitabı okuyorsunuz. Bu noktada 2 ye ayrılırlar. Nereden geldiğini söyleyenler ve söylemeyenler

Merhaba ben şu kitapta gördüm seni, seninde kitabına bir bakayım dedim...

İçten içte o yazarın okuyucusunu çaldığını bilir. Ama kıçından alev alev yayılan bir yakalanma korkusu vardır. Okuyucusu çalınan yazarın duyacağı sözler ise belli,

Aaa tatlım olur mu hiç? Biz senin kitabını da konuşuyoruz, ben dedim ona. Hem sen tanışmamıza sen vesile oldun.

Sanki yüzyılın aşkını yaşıyorlar. Bir adet kanan, bir adette kendini okutmak için kandıran taraf var. Eğer kandıran taraf çok yüksek bir ego sergiliyorsa zaten okuyucusu çaldığı kitaba gelme amacı en başta okumak olmadığından, o kitabın kötü kendi kitabının Harika olduğuna kadar verip birlikte kaçma ihtimalleri olasıdır. Ya da bir kişi birden fazla kitap okuduğundan üçlü takılmaya devam ederler.

Özetle, okuyucusunu çaldığımız kitabın adını söylemeniz hırsız olduğunuz gerçeğini değiştirmez. Hırsızlarsa milyon okunurlar. Peki kitabınız okunsun ve yorumlansın istiyorsanız, bu tip okuyucuyu nereden bulacaksınız???

Başka kitapların yorum kısımlara gidin ve oradaki okuyucuları tatlı dille kandırın. Özel mesaj pek işe yaramaz, en kesin sonucu kandırmak istediğiniz kişinin kitabı üzerinden yapabilirsiniz.

Ben seni şu kitapta görmüştüm. Aaa ayol sende kitap yazıyormuşsun!

Wattpad te ne ilginç değil mi? O da kitap yazıyormuş... Tabi daha akıllıca girişler yapsanız iyi olurdu.

...

Yb de bu konuya devam edeceğim, şimdilik görüşürüz!

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin