38. "Önsöz Nedir?"

604 85 57
                                    

-Önsöz nedir?

Bu gün bir edebiyatçı fıkrasını anlatarak başlayayım.

Bir edebiyatçı, diğerine demiş ki

Ben kitap yazıyom

Edebiyatçı şaşırmış AAAA demiş, neresindesin?

Öbürü cevap vermiş.

Yohh daha yeni başladım. Önsözü yazıyom.

Sonra ona katıla katıla gülmüşler.

...

Pek bir şey anlamadınız değil mi?

Aslında burada bir kişinin fıkrasından çok, acıklı ve ibretlik rezil oluş hikayesini okuduk. Adam cahildi bilmiyordu. Baktı önsöz kitabın en başında duruyor, en başta o yazılır sandı.

ÖNSÖZ, kitabın açılışında yer alan, yazarın o kitabı meydana getiriş macerası hakkında söylediği bir kaç satır kelamı barındıran, bitirdiği kitap hakkında duygu ve düşünceleri okuyacak olan kişiyle paylaştığı kısımdır.

Yani yazarın kitabı hakkında konuştuğu kısımdır.

Sen daha başlamadığın, bitirmediğim, tamamlanmamış yarım ya ya hiç var olmamış bir şey hakkında ne dersin?

Kitabı yazış maceranız bitikten sonra okurunuz ile paylaşacağınız cümleleri en son yazar. Eyyy okuyucu, ben bu kitabı yazdım bitirdim. Sende çok şükür sende okuyacaksın. Ama dur başlamadan önce bir ön sözüm var.

Amaç, kitap hakkında okuyucuya bizzat yazarın ağzından bilgi vermek olduğundan kitabın en başında yer alır. Okuyucu okumaya başlamadan önce bir fikir edinir.

Kısaca, bir kitabın ilk yazılan değil, en son yazılan parçasıdır. En önde durması bunu değiştiremez.

-Bildirim Krizleri

Wattpad in özelliği, yazarın yazdıklarını okuyucuya ulaştırmaktır.

Bu yüzden pek çok yazar, yazacak bir yer bulduğu için mutlu oldu. Ama bir sorun vardır. O kadar emek verip yazdıktan sonra bölümü yayımla diyorduk. Ve bölüm bildirimi okuyucuya iletilmiyor, yazdıklarımız gözükmüyordu.

Wattpad yazar ile okuyucuya buluşturan bir siteyse neydi bu bildirim krizi?

Boşu boşuna mı yazıyorduk?

İşin kötü yanı, biz onlarca bölüm yazmamıza rağmen hala bölüm bildirimi ulaşmadığından ya da var olan bölümler gözükmediğinden aaaa bu yazarda aylardır bölüm vermiyor be! deyip kitabı kütüphanelerinden şutlarlar.

Oysa diğer yandan biz garip yazarlar didinip, harıl harıl yazıyoruzdur. Ama emeğimiz önemli mi? Yazdıklarımız hayalet olarak kaldıktan sonra...

Bildirim sorunu, kısaca yazdığımız bölümleri yayımlayamama sorunudur. Bir yayımladık sanır, neden hiç okuyucu gelmiyor ya! diye dövünürken okuyucu ise şunu der. Yazar neden bölüm yazmıyor?

Oysa yazıyoruz ama çoğumuz yayımlayamıyoruz. Ben bu sorunu kitabımın en başından beri yaşayıp olayı çok geç aymış salaklardan biriyim. Daha önce fark etseydim bu kadar okuyucu kaybetmemiş olacaktım. Ama onlarındı suçu yok. Watty yayımlamıyorsa, onlar napsın :/

Şu anda pek çok okuyucu bölüm bildirimlerimi 2. ya da 3. Yayımlayışımda alıyor. Tekrar yayım yapmayı sonradan akıl edebildim.

** Önce kitabı yayımdan kaldırır, sonra tekrar yayımla deriz.

** Yayınlamak değil, yayımlamak.

Okuyucu ilk bildirimi almadığını bile fark etmez. Ancak geldi bölüm! diye atlar. Burada sorumluluk yazara aittir. Hikayelerimize sahip çıkalım. Çoğu milyonluk yazar böyle sorunları yaşamazken, biz tekrar tekrar paylaştığımızda giden bildirimlere şükredecek durumdayız. Son olarak bölümlerinizin kontrol ve takibini unutmayın.

Beyaz Romanlar:

beyaz dizi olarakda bilinen aşk romanları grubunun bi üyesidir . çoğu birbirinin aynıdır bu kitapların ; içerikleri kadar klişeleriyle de bir nesli yarmış , telef etmişlerdir .

esas oğlan : ( illaki genç adamdır o , 40 yaşında olsa bile )çelik grisi gözleriyle etrafa buz gibi bakışlar atması meşhurdur . para babasıdır , acayip kibirlidir . afra - tafrasından yanına varılmaz p.z.v.ngin .

esas kız ise ( genç ve diri kadın ki daima menekşe gözlüdür kendileri )aksine sempatik , neşeli , birazda salakçadır .adama dut gibi aşıktır. allem eder , kallem eder ilgisini çeker beyimizin ..ilişki boyunca adamdan gördüğü öküzlüğün bini bi para olacak yine de sabredip dize getirecektir bizimkini . buraya kadarda biraz romantizm , biraz gözyaşı , biraz kül , biraz duman durumu ..hiiç şaşmaz .

okumadım diyenlere tavsiye olunur

dikkat : eylem gizli yapılmalı , daha sonraları beyaz roman muhabbeti geçtiğinde de küçümser bi edayla " o da neymiş bee , hiç işim olmaz " gibisinden şekil alınmalıdır.

e işin raconu böyle ..
valla ..

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin