Siz hiç milyonlarca izlenme sayısına aldanıp bölüm açma hatasına düştüğünüz hikayeyi apar topar terk ettiniz mi?
Gözlerim o rakamı görüyor, kulaklarım işitiyor, Allahım bu kitap neden bu kadar çok okunmuş?
Söyle bir mantıksızlık içerisindeyiz. Bu kitap milyon milyar okundu, öyleyse güzeldir. Güzel olmasa okunmazdı. Nokta.
Güzel yazdıkça, okuyucuların koşarak ayaklarınıza kapanacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bu kadar okuyucuya sahip olmalarının tek sebebi var. Sıralamaya girdiler.
~~~~~
Her kategori sayfası 3 kısımdan oluşur.
Öne Çıkan Hikayeler
Wattpad torpillilerinden oluşan yazarların seçilen hikayeleri. Bir yıldan uzun süredir yeni hikaye alımı yapmıyor. Resmî olarak 6 ay süre durması gereken hikayeler süre aşımıyla haksız yere reklam alıyor. Üstelik sayfanın en tepesinde halkın seçiminden oluşan neler popüler listesinin üstündedir. Çünkü yönetim neyin nerede durması gerektiğini daha iyi bilir. Her wattpad üyesinin gözüne sokulmuş listedir kendisi. Bu konuda diğer bölümlerde söyleyecek çok sözüm var.Neler Popüler
Saf watty kullanıcılarının seçimidir. İyi yada kötü bile olsa, eleştirdiğimiz kızdığımız onlarca konuyla bile dolsa bizimdir. Yazarlara milyonların kapılarını açan altın yol burasıdır. Buradan geçen dünyayı yönetir.Ne Yükseliyor
Yeni başlayan ama kısa sürede umulmayan okuyucu çeken hikayeler.Neler Yeni
Okuma sayısına bakmadan o süre içinde yeni başlayan hikayeleri gelişigüzel sıralayan bilgisayar sistemi, herkese eşit hak verir. Bugün başladığınız hikayeniz bir başkasının sayfasınında burada gözükebilir ama pek ilgi çekmez, gözden kaçırılır.~~~~~
Neler popüler kısmında yükselirsek tabi ki her kitap gibi sizin kitabınızda milyonları tadacaktır.
Tabi ki bunun bir kaç istisnası olabilir. Mesela macera kategorisinde bir kişi ben ilk yüzdeyim ama okur sayımda yaprak kımıldamıyor diyebilir. Çok ilgi çekmeyen kategorilerde ilk 30a girince ancak çok az da olsa okuyucu alabiliyorsunuz. Macera kategorisinde 1. olan hikaye günlük 800 ile 1K okuyucu çekerken, genç kurgu 1.si günlük 50k okuyucu çekebiliyor. Arada ki fark devasa. Bu rakamlar sıralamada aşağıya doğru düştükçe azalıyor. 1. Olan hikayenin bin kişi tarafından okunduğu bir kategoride 100. kaç okunur biraz düşünebiliyorum.
Genç kurgu ve romantizm gibi kategorilerde yükselmek çok zordur, çünkü yılardır çok hikaye birikti ve hala yazılmaya devam edilmekte ki rekabet inanılmaz bir hal aldı. Diğer kategoriler nispeten biraz daha az hikayeden oluşuyor daha az üye tarafından ziyaret ediliyor. Çok üye tarafından ziyaret edilen bir kategoride popüler listesine girmek daha çok okuyucu getirecektir ama listeye girmede başarı şansınız çok daha azdır.
**Bazı watty akıllıları bunu bildiğinden önce macera aksiyon gibi gruplarda yazarlar. Düzenli yazdıkça sıralamada çok kolay yükselinir. Yükselindikçe okunurlar. İlk 50ye kadar girdiklerinde ani bir kararla romantizm kategorisine geçiş yaparlar. Çünkü bilirler ki o kategoride 1. olsalar bile milyon okunamayacaklar. Oysa romantizm hiç öyle değildir. Bu kategoride 200lü sıralara kadar gelebilirler. Yani macera kategorisinin 20.si romantizmde 200lerdedir aşağı yukarı. Ki bu da çok büyük bir rakamdır aslında. Çünkü normal şartlarda kendi kendine yazmış olsaydı asla bu sıraya çıkamayacaktı (!) Büyük bir başarı ve fesatlık örneği sergileyen bu yazar bölüm atmaya ve yazmaya devam eder. Her bölümde biraz daha yükselir...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
NonfiksiNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...