Bayramın ilk gününden hepinize selamlar, hayırlı bayramlar :)
Bugün hepimizin hakkında bir fikir sahibi olduğu ama çoğunlukla da yanlış olduğu bir konuyla geldim. Yanlışlığın sebebi ise şu:
Yazar ablaların ülkenin en iyi ilk 10 yayınevinden biriyle çalıştığını iddaa etmesi ve saf watty okuyucusunun buna inanması.
Çoğu genç arkadaşımızın okuduğu ilk kitap (ki kitap demeye bin şahit) watty de okuduğu bir hikaye.
Ne ailesi, ne öğretmeni bir kitap vermemiş. Haliyle kitap nedir bilmiyor. Kitapları kimlerin bastığını ise hiiiiiiiiiiiiiiiç bilmiyor. Bir edebi eserin yaratım sürecinden tamamen habersizler.
Bakınız watty elçilik duvarında sık sık şöyle mesajlar görebilirsiniz.
Kitabımı nasıl bastırabilirim?
Yayıneviyle iletişimi siz mi sağlıyorsunuz?
Kitabımın basılması için kaç okunma almalı?
Basılacak kitapları nasıl seçiyorsunuz?
Az okunsa bile benim kitabım güzel, basılmaya değer bence bir bakın!
...
Bu sorular gerçektir. Şu tek çift gözlerimle gördüm. İnsanlar watty nin kitap bastığını sanıyor. Ve watty nin verdiği cevap şu:
Biz basım işiyle ilgilenmiyoruz.
Tabi ki (!)
Kitap ise watty hikayelerinin böyle kokan ve para ile satılan versiyonu sanılıyor.. Kitap kokusu diye bir şey var, internetten okuyunca kokmuyor ve beleş oluyor. Cahil bünyelerin kitap tanımı KOKMAK. Kitap kokuyorsa, kitaptır.
Kitap kokularıyla okumak nasip olsun amin (dış ses)
Kitap kokusu ne kadar edebi bir laf değil mi? Parada ne güzel kokar.
Bol bol satmak nasip olsun amin. (İç ses)
...
İlk 10 yayın evi mi? Ne arar yahu onlar watty de? "
üstat göthe nın sözüdür.Bildiğiniz üzere Watty de Türkiye'nin en iyi 10 yayınevinden biriyle çalıştığını söyleyen şizofren yazarlarınız çok fazla, hatta ismi lazım değil biri de bunu benim yüzüme bizzat söyledi. Geçenlerde dedikodusunu yaptığım malum kişiyi bilirsiniz. Olayları akıl karı olmayan bir açıklamayla noktalandırdı.
Benim kitabım basıldı, onun ki basılmadı diye herkes onu kıskanıyormuş(!)
Kendisini eleştirenlere bu şekilde yanıt veriyor. Ego kasmak ile özgüvenli olmanın ayrımının farkında değil. Allahtan acil şifalarımı diledikten sonra konuya geçiyorum. Belki onun gibi cahil olsaydım ya da yaş itibariyle daha genç olsaydım abla olarak gördüğüm kişilere sorgulamadan inandırdım ama çok şükür ki, az çok okuyan bir insanım. Bu bölümde herkesin bahsettiği o En iyi 10 yayınevinin açıklıyorum bakın bakalım watty de yazan herhangi bir kişi var mı?
** Aklıma gelmeyen ya da eksik kalmış yazarlar olabilir, ben belli başlı olanları yazdım. Listede öncelik sırasına göre yapılmamış olup, hepsi birbirinden kaliteli eserleri halkımızla buluşturmuş eşit değerde kuruluşlardır. Zamanınız varsa, lütfen dikkatle inceleyin :)
...
1- Doğan Kitap
- Elif Şafak
- Canan Tan2- Yapı Kredi Yayınları
- Orhan Pamuk3- Destek Yayınları
- Kahraman Tazeoğlu
- Ahmet Batman
- Azra Kohen
- Metin Hara
- Uğur Koşar4- Timaş Yayınları
- İlber Ortaylı
- Talha Uğurluel
- Ahmet Şimşirgil
- Nazan Bekiroğlu5 - Can Yayınları
- Nejat işler6- Nesil Yayınları
- Adem Güneş7- Hayykitap
- Canan Karatay8- Everest Yayıncılık
- Ahmet Ümid
- Ayşe Kulin
- Hasan Ali Toptaş9- Kapı Yayınları
- İskender Pala
- Sinan Yağmur10- Kırmızı Kedi
- Soner YalçınAyrıca Kitap yayınevi, Alfa Yayıncılık, Kollektif, İdea, Remzi, Say, Inkılap, İş Bankası Kültür Yayınları, Ayrıntı, Metis, Bilgi....
...
Çeviri yayınevleri: Temsil ettiği belli bir yazar olmayıp, yurt dışından yabancı eserlerin telif hakkını alıp Türkçe'ye çevirerek yayınlayan şirketlerdir.
Yayınevi = Yazar denkleminin istisnalarıdır. Çünkü yazarı değil, o yabancı yazarın yayınevinin ülkemizde yayın yapma hakkını parayla satın alırlar.
Genelde ergenlerin çığlık çığlığa çevrilsin diye ağladıkları kitapları basarlar.
Genelde ergen kitaplarından başka bir şey bilmeyen kesim bu yayınevlerine taparlar. Dex tanrısına kurban kesecek olanı gördüm. Başlıcaları Dex, Pegasus, Martı, Yabancı...
Çalıştıkları bir yazar yoktur, ama son zamanlarda Türk yazarlardan kitaplar basmak için kollarını sıvadılar. Tabi Türkiye'nin en seçkin sanatçılarının kollarına atlayacak hali yok. Bu yüzden nereden yazar bulabiliriz diye kara kara düşünmekteler:
Aranan kıstas : Buldukları yazarın kitabı ellerinde kalmayacak ve satılacak.
Böylece Türk yazar bulmak için watty ye geldiler hoş geldiler. Dex bu uğurda watty de yarışma bile yapıyor şu an.
Pegasus elini çabuk tutup malum yazar Öznür'ü almıştı. Ergenler oooooo, aaaaa, ohaaa... diye ortalığı ayağa kaldırdılar. Hatta şunu söyleyeni bile duydum.
Koskoca Pegasus'tan bahsediyoruz, boru değil bu ya?
Valla boru bence.
Cahilliğin, kendini bilmezliğin bu kadarına da pes diyorum. Yahu bana bir tane düzgün yazar söyle, Pegasus ile çalışan? Ne yaptı Pegasus bu kadar? Sadece sevilen eserleri, dilimize kattı. İngilizce bilmeyen ve yabancı kitap okumak isteyen insanlara yardımcı oldu sağolsun. Ama bu kadar. Bünyesinde ünlü bir yazar yok ama Öyle bir oooo laştı ki Wattpad cahillikten boğuldum.
...
Kütüphanenizde bulunan, bildiğiniz yayınevleri mi?
Peki yazarları size tanıdık geldi mi?
Onları ünlü yapan neydi peki? Yetenekleri mi yoksa yayınevi mi?
Yb de olayı deşiyorum, görüşürüz :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
Документальная прозаNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...