15. "Yazım Önerileri"

1.2K 123 160
                                    

Vermeyeceğim, saçma buluyorum. Zaten wattyde yüz tane yazım önerisi kitabı var ve hepside yaşıt olduğunuz insanlar tarafından yazılmış.

Çocuk daha ilkokul mezunu, büyük ihtimal wattyde takılmaktan edebiyattan çaktı. Ama gelmiş burada, binlerce insana size nasıl daha güzel yazacağınızı anlatacağım diyerek kitap yazıyor. Her bölüm şöyle yazın, böyle yazın diyerek öneriler veriyor.
Sorsam küçük ünlü uyumu nedir diye, çipil çipil bakıp susacak. Sırf burası watty diye bol keseden atıp, ego kasmak serbest.

Önerilerine bakıyorum, hepsi saçma.

Bağlaç olan de/da ayrı yazılır diyor. Bağlaç nedir diye sorsam, basit bir cümle kurup tanımlayacak olan var mıdır?

Romanın giriş kısımlarından, karekter yaratmadan, sıkıcı olmamaktan söz ediyor. Sanırsınız profesyonel romancı ama bir tane kitap yazmışlığı yok. Neler çektiğimizi bilmiyor.

Bu kişilerin farkı ne? Lys den full mu çekti?

Kraldan çok kralcı, kuraldan çok kuralcı bu arkadaşlarınız. Öğrenmek kendini geliştirmek yerine, ona buna akıl vermeyi tercih ediyor. Sizde onların üstünlüğünü kabul edip, bir yaşıtınızdan 60 bölüm bir roman nasıl yazılır tarzı ders alıyorsunuz. Okuldaki öğretmenlerinizi bu kadar dinlediniz mi acaba?

Dedikleri belki doğru öneriler olabilir, belki arkadaşınız derslerini güzel dinledi ve geldi buraya yazdı ama bunlar watty de işe yaramaz. Bu kitabın başından beri, güzel yazmanın milyon okunmak için yeterli olmadığını söylüyorum. Ama benden önce
nasıl güzel kitap yazılacağını çok iyi biliyorum, çünkü Nobel aldım gelin anlatayım tarzı
bir sürü kitap yazıldı.

Ben Türkçe ve edebiyat öğretmeni olmama rağmen kimseye akıl vermeyeceğim. Çünkü biliyorum ki, watty de güzel Türkçe bir şey kazandırmıyor. Verebileceğim bir kaç tavsiye istiyorsanız.

- Bölüm sonlarını çok heyecanlı yerde bırakın.

- Okuyucuya yb de bekleyeceği bir malzeme verin.

- Çok trajik, toparlayamayacağınız kadar büyük bir olay olursa, yb de karakteri bu kabustan uyandırabilirsiniz. Örneğin bölüm sonunda tecavüze uğrar, diğer bölümde kan ter içinde rüyadan uyanır.

- Her bölüm yakınlaşma sahnesi olsun.

- İlk on bölümde sevişmek zorundalar.

- Bol bol kıskançlık olsun.

- Zengin ve marka hayatları anlatın. Baş erkek hep güçlü ve kudretlidir.

...

Tabi ki dilimiz çok önemli ama bir İskender Pala seviyesinde yazsanız bile, bunları yapmadığınız sürece wattyde milyon okunmazsınız. Bu kitap nasıl güzel yazacağınızı değil, nasıl okuyucu çekeceğinizi anlatır. Bende doğruyu yanlışı ayırt ediyorum ama kirli oynayanların yeri burası. Böyle oynamaktansa hiç okunmasın diyenleriniz olabilir. Bunu da başka bir bölümde konuşuruz :))

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin