Sıralamalar hakkında söylemeyi atladığım bir şey var mı diye düşündüm.
Evet sıralamalar ile kafayı bozduk, çünkü popi olmaya baş koyduk biz:)
Şu anda listeler gayet durağan... Fakat tatilinin başı gibi ortalık toz duman olacaktır.
** Watty hikaye yazma mevsimi, ara tatiliniz ve yaz tatiliniz.
Hikaye yazmayı bekleyen ve bir türlü fırsat bulmayan binlerce watty üyesi tam bu zamanda bir bir hikayelerini patlatır. Sonuçta çoğunluk öğrencilerin oluşturduğu bir platform. Hikaye okuyucuları da en çok tatillerde ortaya dökülüyor.
Bazen bölüm yazsanız bile okunmaz, çünkü sınav haftası vardır. Tüm okuyucularınız harıl harıl ders çalışırken gelmelerini beklemeyin ve umutsuzluğa düşmeyin. İki hafta içinde tekrar döneceklerdir. Bazen aile baskısı yüzünden internete giremiyorlar, bazen de inek oldukları için ders çalışma aşkı içinde buluyorlar kendilerini :))
Okuyucu açısında en yoğun oldukları dönem tatillerdir. Yazar içinde öyle.
** Tatil başlarında hikaye yazmaya başlamayın.
O vakit, atların kapıları açılıyor ve binlerce hikaye poligonda koşturmaya başlıyor. Bütün ders zamanı boyunca, aklı hayallere ve kurgulaya dalan bizler, derslerden kurtulduğumuz an ipimizi koparıp yardırıyoruz, anlıyorum.
Ama biraz bekleyin, sakin olun. Bırakın diğer yarışçılar deli gibi koşsunlar. Ortamın sakinlemesini bekleyin ve boşalan yollarda rahat rahat takılın.
Özellikle yaz tatilinin başındaki o yoğunluğa, sıralamaya kazık çakmış hikayeler bile dayanamaz. Çünkü sistem yeni hikayelere öncelik verir. O dönem o kadar çok yeni hikaye yayımlanmaya başlıyor ki, eskiler gerilere kaçıyor. Yenileri kendi aralarında sıklım tıkış tepişiyor. Kazanma şansları da giderek azaltıyor. Zaten kazık çakmış hikayeler ile mücadele edecekken, bir de taze hikayeler birbiriyle kapışıyor. Neler popüler listesini o zaman aralığında hayretle izliyorum.
Çoğu bir kaç ay içinde pes edip, bölüm yazmayı bırakıyor. Ya da sık bölüm atmıyor. Zaten ilk bir ay verilen şansı değerlendiremeyen hikayeler listede geriye geriye şutlanıyor ve meydan eski hikayelere kalıyor.
Derslerden vakit bulsamda hikaye yazsam diyen o kalabalık dindiğinde, işte meydanlara çıkma vaktiniz gelmiştir.
Okuyucu tatil zamanı daha çoktur, fakat okuyucu kadar yeni hikayede çoktur. Tatil başlarındaki o hikaye fırtınasını sizi savurur atar. Bu yüzden tatil ortaları ve sonlarına doğru yazmanızı öneririm. Yeni hikaye yazanlar azdır, tek rakibiniz: eski hikayelere karşı da sistem yeni hikayenin arkasında durur.
Keşfedilme basamaklarında her şey önemli. Bölüm sıklığınız, yetenek ve çabanız dört dörtlükken bazen yanlış zamanda başlayabilirsiniz.
Umarım açıklayıcı bir bölüm olmuştur, sorular varsa bekliyorum:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
SaggisticaNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...