Bilmiyorum.
Watty de genel merkez ile bizim şube arasında bağlantıyı sağlıyorlar mış mış mış.
Wattpad tıpkı Facebook, Google, Twitter... ve daha nicesi gibi uluslararası bir şirket. Hizmet verdikleri ülkelerde de şubeleri yanı kolları var. Türkiye şubesi genel merkez için çalışıyor. Elçilerde, sanırım 16 yaşında CEO lar olarak, merkezle muhabbet ediyorlar.
Ben böyle düşünmüyorum ama sanırım watty de çoğu kişi, bunu havalı bir şey olarak görüp elçi olmak istiyor. Ne iş yapıyorlar, ne faydaları var hiç duymadım. Bu çocukların iş tanımı çok havalı ama bir icraatlarına şahit olmuşluğum yok. Sadece şunu söylerler:
Biz bu konuda bir yetkimiz yok. Sorun bildirin, al buda link....Al sana al al al
Bunu söylemek için elçi lakabı, sıfatı artık her neyse onu olmaya gerek yok. Profilinize girin, ayarlar sekmesinden bir sorun çöz> biraz daha anlat diyin. Açılan ekranda sorun başlıkları var. Derdiniz bildirim mi? Profiliniz mi? Yorumlar mı? Kendinizi ifade edecek en yakın başlıklardan birini seçmenizi öneririm, ama farklıysa da bir ziyanı yok. Önemli olan buradan sonra açılacak sayfada hala yardıma ihtiyacım var demek. Size derdinizi anlatmanız için bir alan sunacak, yazın istediğiniz kadar.
Ay Elçiler hesabımı kapatır, ay kötü bir şey demeyim...
SÖYLEYİN. Gerçek neyse tıkır tıkır yazın.
Genel merkezin haberi olmadığı için Türkiye'deki Wattpad, en telef olmuş şubelerden biri. Bunu genel merkezde istemez. Türkiye şubesi, ana merkeze hizmet eden bir koldur. Yetişkin insanlar çalışıyorlar. 18 yaşından küçük henüz ilkokul mezunu çocuklar sıfatları her ne olursa olsun, size zarar veremezler. Kast sistemi şu şekilde Genel merkez> Türkiye şubesi > Wattpad kullanıcılar
Wattpad kullanıcılarında da bazıları elçi olmuş. Gençlerin sosyalleşmesi canlanması, Wattpad e hareket getirmek için yapılan bir şey. Yoksa herkes eşit. Eşitlik tüm dünyada geçerlidir unutmayın.
Bir şikayetiniz varsa kast sisteminin en tepesi bunun hesabını sorar merak etmeyin ve ne derdiniz varsa yazın. Adamlar site kurmuş, iş yapıyor. Kendi sitesinde ergenlerin at koşturmasını istemezler. Suskunluğunuzla bunun böyle yozlaşmış bir ortama dönüşmesine vesile olmayın. Patronlarda bunu istemez.
Derdini bir elçiye söyleyip, Hikmet i hayriyesini gören varsa yorum yazabilir. Merkezin amacı, gençlerin aralarında sosyalleşmesi siteye hareket getirmesi olduğundan kimin bir sorunu olsa koşa koşa elçi arıyor. Arıyorsa dermanını buluyor mu? Belki hayırlı çocuklar vardır içlerinde onları sözün dışında tutuyorum ama en kesin çözüm, sorun bildir seçeneğinden derdinizi direk şubedeki yetişkin insanlara iletmek.
Genelde Elçilerin bize pek bir faydası olmasa bile, onlar bunun çok faydasını görüyor. Hiç bir karşılık görmeseniz bile onları havalı yapan gene sizlersiniz.Takipçi sayılarını fırlatıyorsunuz mesela. Eğer bir kitap yazıyorsanız okuyucu gelir be ya diyerek elçi olmak isteyeni anlarım. Elçisiniz diye evet herkes kitabınızı okur sanki...
Bir keresinde henüz wattyde acemiyken bir sorunumu tuttum elçilik hesabının duvarına yazdım. Bendeki de öyle bir şans ki, popi bir yazar bunu görüp bana özel mesaj yazdı. Halkın içine teşrif etmedi kendisi. Özetle şu, Elçiler çok iyi insanlar, adeta kanatsız melekler, sen nasıl bunu dersin. Panodaki yazını sil git.
Sorunuma çare olmadıkları gibi, birde torpilli yazarları üzerime sarmıştı....
Valla benimde hikayemi torpilleseler, milyon okunsam bende bayılırım elçilere... Canım cicim onlar. Tabi ki ne kadar iyi insanlar. Bu açıdan, çok okunmak için elçilerle kanka olmak isteyen, onlarla arayı iyi tutmaya çalışan insanları anlıyorum. Torpil herkesin hakkı, denemek serbest.
Valla en sonunda birde kendi kendilerine röportaj yaptılar. Belki bir icraatlarından bahsederler bile bekliyorum. Kimseyi suçlamak istemem ama gerçekten ne iş yaptıklarını bilmediğim bir tayfa, hayırlarını gören ve torpilli olmayan biri varsa her türlü fikre açığım. Görüşürüz!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
NonfiksiNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...