1. "HER ŞEY KARŞILIKLI"

9.2K 486 427
                                    

Watty de yazmaya başlamış bir yazarın en çok yaptığı şey karşılıklıdır. Bunu 2 şekilde gözlemledim.
**Karşılıklı oy
**Karşılıklı okuma

Karşılıklı oy adından anlaşıldığı gibi okuma yapmadan basitçe yıldız tuşuna dokunmaktır. Örneğin kitabınız 10 bölüm, karşılıklı vote anlaşmasıyla bağlandığınız yazarın kitabı ise 50 bölüm. Geri kalan bölümlerin hiç bir değeri olmamışçasına kendi alacağın yıldız sayısı kadar yıldız verirsin.

**Eğer karşınızdakinin kitabı bir gün sizden çok okunursa, kıskançlığınızdan verdiğiniz oyları geri alıp kaçmayı unutmayın, çünkü bu mal olmanın yegane kuralıdır.

**Sahte hesaplar açıp kendi kitabınızı oylar ve gizli vote sözleşmeleri yapabilirsiniz. Sonra okuyucu sayınızda gurur duyun, hakkınızdır.

**Bu işi daha ileri bir boyuta taşıyıp, karşılıklı yorum yapanlarda var. Okumadığınız kitaplara yapılan saçma sapan yorumlar kendini hemen belli ediyor. Salak değiliz, anlıyoruz yani...

Karşılıklı oy yapmayı ASLA DENEMEMELİSİNİZ.

Çünkü karşılıklı oyun zararları sigarada bile yok. Bir kitabı içten içe çürütür, yok eder. Bir yandan yazdığınız satırları gerçekten okuyan destekleyen bir kişi bile olsa okuyucunuz var. Onlar sizi sıralamada yükseltecekken, tutupta bazı kimselere okumadan oy attırırsanız sıralamada çakılırsınız. Gerçek okuyucularınızın çabası da boşa gider.

Karşılıklı oy yaptığınızda wattpad sistemi sayfaların çevrilip çevrilmediğine ve bölümün belirlenen sürenin ne kadar kısmımda okunduğuna bakıyor. Bir kişi bölümü bir saniyede zönk diye geçtiğinde eksilere iniyorsunuz maalesef.

Sonradan not - Burada wattpad i övdüğümü sananlar olmuş. Çok yüksek nasa teknolojisi değil bu. Wattpad bildiginiz sıradan bir internet sitesi. Klasik olarak internet siteleri bunlara bakar. Asıl her şeyin 2+2 gibi sayı toplamalarından ibaret olduğunu sanmak şaşırtıcı.

Karşılıklı oy yaparak kendi emeğinizi çöpe atmayın, bunların gelip geçici olduğuna hikayenizin bir gün patlayacağına inanmayın. Kendi ellerinizle keşfedilme şansınızı yok ediyorsunuz. Evet bu şekilde yazdıklarınızı hiç okumadığı halde orada rakamsal olarak gözüken 1 yada 2 bin okuyucuya ulaşabilirsiniz ama sadece bu kadarla kalır. Oysa sıralamada yükselmek demek en az 100k okuyucu getirir.

~~~~~

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin