14. "Yazım Yanlışları"

1.2K 123 97
                                    

Yapabilirsiniz.

Nasıl olsa milyon okunan kitapların büyük çoğunluğu hatalarla dolu. İnsanoğlu hatalı üretim, kendi ürettiği kitapta da kusursuzluk bekleyemeyiz, elbette hatalar olacaktır.

Yanlışları en aza indirgeyip, düzgün yazmaya çalışsak bile, wattpad te ne kadar yazım yanlışı o kadar okuyucu demek. İşin kötüsü onun yanlış olduğunu bile bilmeden, yanlışlarla dolu çinceye yaklaşmış bir metin okumak görsel hafızanızda yer alacaktır. Hiç okumasanız daha iyi. İşte bazen yapmak, yapmamaktan daha büyük pişmanlık oluyor.

...

Doğru Türkçeye dikkat etmeliyiz ama kimseye yazım yanlışı dersi verecek değilim, vereni de hiç sevmem. Çünkü bende bol bol yanlış yazıyorum. Bunun birden çok nedeni var.

-Türkçeyi kağıt üzerinde yazılan bir kalem dili olarak görmem.
Hala ilk olarak bir deftere elimle yazıp, oradan bakarak tablete geçiriyorum.

-Yazdığım ortamın watty gibi bir yer olması.

Bu son sebep üzerinde sayfalarca yazabilirim ve hepsinde bol yazım yanlışlı olur :D

Çok okunmalı kitapları eleştirip, eğer kurgu ve dil olarak o okuyucu sayısını hak etmediğini fark ettiğimizde yazım yanlışlarına kızıyoruz, hatta bazı üyeler gördüğü yerde satır içi yorum yazıp her şey ayrı yazılacak salak! diye belirtme zahmetine girer. Teşekkür ederiz! Sırf tebrik çelengi göndermek için bu tipleri bazılarını pusuya yatıp gözledim. Bir kaç tane kitap okuyor ve her kitaba yaptığı yorumların hepsi istisnasız olumsuz ve memnuniyetsizlik içeren şeyler. Bir tane iyi yorum yok...

**Bir okuyucu olarak okuduğumuz  şeyi eleştirmek normaldir, ama sağlıklı bir eleştiri hem iyi, hem kötü yanları söyler. Sen çıkıp sadece saldırılarak kötü şeyler söylersen, saldırma sebebin haklı olsa bile - ayıptır söylemesi bu kıskançlıktır. Eleştiri boyutundan çıkar. Kavgaya ve intihar girişimine tekabül eder. Bir fan grubu tarafından o noktada linç edilirsin. Sonra bende bu kitapta şöyle şöyle oldu diye yazarım seni.

Sonuçta hepimiz çoğu milyonluk watty kitabının dandik olduğunu biliyoruz, sakin olalım.

Birde linçten korkup, daha dişine göre avlar arayan kesim var. İçerinde öyle bir yazım yanlışı düzeltme aşkı vardır ki, wattyde ava çıkarlar biri bir bokluk yapsa da düzeltsem diye. Kendi halinde az okumalı kitaplara saldırırlar.

İşte bende onlardan biriyim, eleştiri yediğim çok oldu ama hiç sallamadım. Çünkü,

Sanki kitabım milyon mu okundu?

Size göre mantık, ne kadar çok okuma, o kadar güzel kitap değil mi?  Benim kitabım az okunduysa, çirkin yazmaya hakkım vardır. Zaten az okunmalı kitapları ezik olarak görmüyor muydunuz? Daha kapağını açmadan kötü olduğuna karar vermediniz mi?

Bir gün o bol yanlışlı kitap, her dandik kitap gibi milyon okunmayı tadarsa o zaman hep birlikte toplu operasyon düzenleriz, ama şimdilik relax arkadaşlar.  Bizim hedefimiz milyonluk kitaplar, az okumalı kitaplar yandaşımızdır :)))

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin