Düzenli yazıkça okunursunuz. Emek, okuyucu ve zaman birbirine paralel yükselir. Ama bu döngünün dışına çıkmak isterseniz buyurun:
Ani okuyucu artışlarının bilindik yolları
**Karakterleri seviştirivermek
**Ünlü bir yazar tarafından ihya edilmek
**Yarışma kazanmak ya da torpillenmek
**Hikayenizin çalıntı sanılması
**Okuyucuyu manipüle etmekİçlerinde güzel yazmak asla yok. Sanıldığı gibi size kitap yazarken nelere dikkat etmeliyiz? tarzı bir yazı hazırlamadım. Kafayı okuyucu sayısıyla bozduğum için, hedefimize konsantre oluyoruz. Aradığımız okuyucu çok yakında bir yerlerde :))
Söz meclisten dışarı - pek çok kişi yazım kurallarını önemsemeden, akıcılığı sağlamadan açıkçası pek okunaklı olmayan bir kalemle yazıyor ve belki nasıl yazdığının farkında belki de değil. Aslında bunun için onu suçlayamam çünkü milyon okunmaya ulaşmış, ayıptır söylemesi rezil kitaplar görüyor. Aklında şöyle bir soru: Bu kitap okunduysa benimki de okunur. Haklısın.
Burada bir kitabın içeriğine bakılmaksızın milyonlarca izlenme alındığını gördük. İşte bunları sağlayan sebepleri ve nasıl yapıldığını yaşadığım örneklerle beraber açıklayacağım.
Ama öncesinde bir dedikodu yapmak istedim.
Sizlere karakterleri seviştiren bir ablanızı anlatacağım. Her hafta bölüm yazan ve karşılıklı okuma yapan biriydi kendisi. 8.bölüme geldiğimizde hikayesindeki kız ve erkek bir sevişme içinde buldu kendini. Ben böyle sahneleri gözümü yuvalarından çıkara çıkara okurum, öyle de yaptım. Oysa olacaklardan haberim yoktu, nereden bilebilirdim hikayesinin patlayacağını.
Karşılıklı okumalarla birlikte normalde her bölümü 200-300 kişi tarafından okunan kitabının 8. Bölümü 2binden fazla okuyucu aldı. Şöyle ki, diğer bölümleri okumayan okuyucu kitabın en az yüz sayfasını atlayarak bu +18 yazan bölüme geliyordu. 7.bölüm izlenme sayısı 300 iken sevişme sahnesi binlerce kişi tarafından okunmuştu, kitabı değil.
Sorun o bölümün çok okunması da değildi, bunun için kitaba tık verip patlama yaratan okuyuculardı. Diğer bölümlere nazaran okuyucuyu 10a katlayan sevişme bölümü ile hikaye birden romantizm kategorisinde ilk 30a girdi.
Bu aşamada devreye her şeyden habersiz okuyucular katıldı. O kitabı sıralamada gördüler ve vayyy dediler bu kadar yükseldiğine göre harika bir eser olmalı. Kitap tıklanmaya başlandı.
Peki sıralamada olmasa bu kadar tık alır mıydı?
+18 bölümü yazmasa, sıralamaya girer miydi? Çünkü okunan bölüm sadece malum bölümdü.
Şu an sıralamada milyon okunduğunu gördüğünüz çoğu hikaye bu şekilde patlamıştır. Bazen neden bu kadar çok okunduğunu anlamadığımız hikayelerin nedeni budur. Şu an kitap milyon izlenme alsa da bu başarısız olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Çünkü bir yıldan fazlaca sıralamada kalmasına rağmen, okuyucu sayısı azdı. İçeriğine, kalemine ve yazımına hiç değinmiyorum bile. Sadece rakamlarla konuşalım.
Her şeyden habersiz yazar, klasik bir 1m konuşması yaptı, tabi o zaman çoktan karşılıklı okuduğu kitapları bırakmış tribünlere seslenen abla moduna girmişti.
Kitaba başlayalı 1 yıl bile olmadı ama 1 milyon olduk. Kitabımı bu kadar beğenip sevdiğiniz için teşekkürler!
Beğenen yoktu, sevende hiç. Aslında öyle sevişmeler yazdığı için teşekkür etmesi gerekende biz sapıklardık :)
**Bir kitaba ne zaman başladığınız önemli değildir. Ne zaman sıralamaya girdiğiniz çok mühim.
Bir yıldır romantizm gibi yüksek doz okunan bir kategoride ilk onda kalıp, bu sürede sadece 1 milyon okunabilmek yüksek doz bir başarısızlık örneğidir. Çünkü birazcık bile okunabilitesi olan eli yüzü düzgün bir kitabın milyon olması romantizm ilk onda sadece bir yada iki aydır.
Bir kitap ne kadar yükselirse yükselsin eğer kalemi iyi değilse, en fazla bu kadar okunabiliyor. Yazıma biraz önem veren, akıcılığı sağlayabilmiş, ben çok yönlüyüm ayağına daldan dala atlamayan bir kitap olabilseydi, bulduğu bu fırsatta kitabı 10 milyon olurdu....
Hikaye patlatmaya devam edeceğim, görüşürüz ❤️
Ayrıca
Aklınıza takılan ya da saçma bulduğunuz yerleri yorumlara yazın konuşalım :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
Kurgu OlmayanNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...