Watty de 2 tür kitap vardır,
A- Sanat eseri bir kapak, güzel bir açıklama ve düzenlenmiş gıcır bölümler (OKUNAN)
B- Yapanı bulabildiğimize şükredilecek bir kapak, ayıplı bir açıklama ve olabildiğince yanlışlı bölümler (KEŞFEDİLEN)
A şıkkındaki özelliklere sahip bir kitabın keşfedilme ihtimali alabildiğince düşüktür. Keşfedilmeyen bir kitabın ise okunma ihtimali yok. Güzel kitaplar neden okunmuyor diye kafayı duvarlara taşlara vuruyoruz ya, sebep bu: KEŞFEDİLMEMEK
Okunmayı sağlayan ölçütler ile keşfedilmeyi sağlayanlar çok farklıdır. Burada çoğu watty yazarı keşfedilmeseydi okunmazdı. Şimdi çok güzel kaliteli bir kitap yazıyor olabilirler, sizde o kitapları görüp aaaa ne kadar Harika bir kitap bende onun gibi yazarsam er geç tutarım sanabilirsiniz. Bu bir çeşit hayalden ibarettir. Çünkü yazarlar o şekilde yazdıkları için keşfedilmediler. Yazarların keşfedilmek için neler yaptığını biliyor musunuz?
Keşfedildikten sonra istediğiniz kalitede bir kitap yazabilirsiniz, artık takipçileriniz sizi okur ama ondan önce tarihin karanlık köşelerinde keşfedilmeyi sağlayan bir kitap saklıdır. Mesela benim okuyabildiğim watty yazarlarından biri var. Şu an gerçekten güzel ve dikkatli yazıyor. Ama bu kitabın keşfedilme ihtimali yoktu. Taaa ki önceden üvey abim adında kendinin de ergence olduğunu kabul ettiği bir kitap yazmış ve keşfedildikten sonra da utanarak kaldırmış olduğunu öğrenene kadar.
Neyse geçmiş, geçmişte kalmıştır, şu an güzel bir dili var. Ama üvey abimi yazmasa şu anda bir damla okuyucusu olmayacaktı. Diğer güzel yazıp okunmayan yazarlardan tek farkı, onun keşfedilmesini sağlayan bir kitap yazmasıdır.
Peki nedir bu keşfedilen kitapların özelliği
- Kapakta iç içe geçmiş iki beden
- Dikkat çekici(!) hikaye adları
- +18 ibaresi
- Dikkat çekici (!) bir açıklama kısmı
Bir kitap vardı, milyon okunmasına gözlerimle şahit oldum. Açıklama kısmında sadece şu yazıyordu.
Bu kitap +18 sahneler içermektedir.
Konu hakkında hiç bir şey yok, hikaye ne anlatır bilmiyoruz. Ama olsun ooooo ayıplı sahne varmış diyen sapıklar koşar ve yazar keşfedilir. Sonrasında sanki bu sayede keşfedilen o değilmiş gibi, açıklama kısmına insan gibi iki cümle yazmaya tenezzül eder ve o artık okunan hain emelleri olmayan bir yazardır,
Ya da hikayenin açıklama kısmında sevişmeye başlar karakterler. Zaten ilk bölümde olanlar olacak biliyoruz ama yazar çakaldır, devamında neler olacak tıklayınca görün der, ve hikaye tık alır (Keşfedilir).
Ama diye vıraklar kız sen arkadaşımın aşkısın. Bu sırada oğlanın köfte dudakları kıza yaklaşmaktadır, elleri ahtapot gibi kızın orasında burasında dolanır ve...
İşte bunlar keşfedilen kitapların yaptığı şeyler. Kendinizi okunan kitaplarla kıyaslamayın. Onların okunmadan önce keşfedilmek için neler yaptığını bilmiyorsunuz.
...
Yapmamanız gereken bir şeyden bahsedeceğim. Sonra sıcaktan bayılmazsam yeni konulara devam.Watty ile yeni tanışan masum yazarlar genelde milyonluk hikayeleri okuyup, onları örnek alıyor. Mesela>
2 yahuşuklu
Arada kalmış 1 kız. 20 yaşında, adı Şeyda. Boş zamanlarında zengin koca arıyor ve önüne atladığı son model arabalara bol bol trip atıyor. Tüm bu çekilmez huylarına rağmen, mavi gözlü 1.70 boyunca anlayın işte güzel.Tek tek karakter tanıtımı yapan açıklamalar... Ve böyle bir kitap milyon okunmuş....
Yapmayın millet, o okunmuş olabilir ama muhtemelen 2013 yılının kasım ayında falan başladı hikayeye. O zamanlar watty keşfedilmemişti. O kadar çok hikaye yoktu ve olanlarda aaa beleş hikaye bakayım diye tık alıyordu.
Ama artık olmuyor. Wattpad ağzına kadar dolu. Her 5 kişiden 9u kitap yazıyor. Okuyucu diye bir şey yok. Varsa da çok az. Herkes yazıyor ve hiç bir şey okumadan kendi kitabı okunsun istiyor. Eskiden hikayeme bak diyenlerin kitaplarına bakardım. Bir keresinde ciddi anlamda körlük yaşadığım için bıraktım. Kitapta hiç paragraf yoktu. Başından sonuna kadar bir tane boşluk yok. Hiç abartmıyorum. Dedim ki neden paragraf vermiyorsun?
O ne ki? dedi. Ben telden yazıyorum ondan olabilir.
Çoğunluk mobil sürümden yazıyor. Ama bu kişi hiiiiç kitap bakmamış, gözünü bile değirmemiş. Haliyle paragraftan habersiz yaşıyor. Ama herkese diyor ki, benim kitabıma bak pişman olamayacaksın.
Sen bir kaç kitap bak, hobi olarak biraz fikir edinmek için iki dakika bak yani.
Bu olay 1buçuk yıl önceydi, hala zihnimin karanlık sularından çıkmıyor. Çok pişmanım.
Watty çok kalabalık, bol bol hikaye var. Binlerce hikaye arasından sıyrılmak zor olsa da, hala pek çok hikaye keşfediliyor.
Bu keşfedilişler üzerinden devam edeceğim, ama merak ediyorum
Dediklerimi uygulayan var mı?
Keşfedilirseniz beni unutmayın yahu 😘😘😘
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
NonfiksiNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...