- Ben onların kitaplarını okumayı bıraktığım an benim kitabımı okumayı bırakıyorlar. Benimkini okusunlar diye mecburen bende onları okumak zorundayım.
Şimdi de karşılıklı okuma yapanların en büyük ikinci dramı ile karşınızdayım 😂
Eğer senin kitabını okumayı sen onu okumayı bıraktığı an bırakıyorsa, zaten senin okuyucun değildir. Giden gitmiştir, gitmişse hiç senin olmamıştır. Ne kadar doğru demiş usta şair :)
Karşılıklı okumayla en fazla 7 hadi taş çatlada 10 okuyucu bulursunuz. Bir insan makina olsa daha fazlasına geri dönüş yapamaz ki. Karşındaki yazarın bölüm atmasını bekleyeceksin. Atar atmaz onlarca satır içi yorum yapacaksın. Eğer okumaya zamanım yoksa, mazeretini sunup en yakın zamanda geleceğini söyleyeceksin. Ben yakında geleceğim, sen benim bölümleri okumaya ayyy pardon yorumlamaya devam et he.
**Karşılıklı okuma, sık sık bölüm yazdığınız zaman işe yarar. Tek başına bir fayda beklemeyin benden söylemesi. Ama genelde okuyucu bekliyor, bölüm yazmıyorsunuz.
Eğer sık bölüm atıyorsanız ve böyle karşılıklı okuma yaptıklarınız varsa, sıralamada yükselmenize yardımcı olur ama sık bölüm atamıyorsanız onu oku bunu oku derken debelenip durursunuz.
- Gerçek okuyucu arıyorum.
Panolarda sık sık gördüğüm duyurulardan biri. Aslında aradıkları, onlarca yorum yapacak insanlardır ve de karşılık beklenerek yapılıyorsa, bu gerçek okuyuculuk değil maalesef. Bir kişinin onlarca yorum atması yerine, onlarca kişinin yorum yapmadan da olsa severek okuması daha iyidir. Wattpad sisteminde de bu böyle:
Önceki bölümlerde karşılıklı vote nin ile yaramadığı sayfa çevirmeden yapılan oylamanın sıralamada düşürdüğünü söylemiştim.
Karşılıklı okuyanında bir limiti var. Bir kişi bir bölümü okuyup 300 yorum yapıyorsa, oooo tamı tamına 300 yorumum var sayılmaz. 300 kişinin tek tek yorum yapması gibi değildir. Bir sınır dahilinde tam rakam veremesem bile günlük sıralamalar oluşturulurken sisteme 10 yorum civarı yansır.
Ancak çoğu masum watty üyesi buna kanabiliyor.
Hikayenin 15bin yorumu var oha, sırf yorum sayısı için okumaya başlıyorum sevgili yazar.
Bu şekilde bir kaç okuyucu tuzağa düşebilir ama yorumu yapan 3 5 kişidir ve karşılıklı yapılmıştır.
...
Bazı kişiler aniden hikayenizi basıp, onlarca yorum bırakarak bayıldığını söyler. Sizi mutlu eder ve diğer bir anda da yok olur. Onu aramak için Müge Anlı olmak gerekmez. Watty de çok sık karşılaşılan bir durum ve eğer uzun süredir yazıyorsanız arada bir size de uğrayıp hikayelerine geri dönüş yapmadığınızı görüp giderler. Bu kitabınızdan sıkıldığı ya da güzel yazmadığınız için değildir. O güzel kitap değil, okuyucu aramaktadır.
Sen benim şaheserimi, sırf senin dandik kitabını okumuyorum diye bırakırsın şırfıntı!
diyebilirsiniz. Ama merak etmeyin. Emily Zola watty de yazıyor olsa bu kişi onu okumazdı. Yüzüne karşı demedim ama içimden geçirdiğim çok oldu. Hiç tanımadığım insanlarlar bir kaç bölüm okuyup ayy pardon yorum yapıp sonra senin ona tıpış tıpış gelmeni bekler. Bazıları iyi niyetli olduklarından karşılık verme ihtiyacı hisseder. Bazıları kıça takmaz.
Geri dönüş yapmadınız diye hikayenizi okumayı bırakırsa üzülmeyin, çünkü en başta okumak gibi bir amacı yoktur. Eğer ona geri dönüş yapmazsanız, baya yapışkan çıkabilir. Mesela biri bana 6.bölümde anket yapıyorum karekter seçiyoruz sence hangisi olsun katılsana diye baya baskı yapmıştı. Süper yöntem, arkadaşlar deneyebilirsiniz. Ama neden zorla kitabına girip, okuyup anketi için yorum yapayım? Ben bir istisnayım, benim dışımda herkeste işe yarar.
Not - Hikayenize gelen her okuyucu da karşılık bekliyor sanmayın.
**Bu kişileri analiz etmek için etkinlikler tablosundan stalklayın. Sadece karşılıklı mı okumuş? Yoksa hobi olarak okuduğu kitaplarda var mı?
Zaman içinde hikayenizi sevip gelen gerçekten gerçek okuyucular olacaktır. Görüşürüz :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
NonfiksiNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...