56. "KİTAP ELEŞTİRİLERİ"

682 87 50
                                    

Arkadaşlar,  ben hatır ve istek üzerine kitap okumuyor, oku-ya-mıyorum. Eğer okuyabilseydim, burada olan herkesin kitabını okurdum.

Dolayısıyla kitap eleştirisi de yapmıyorum.

Şayet bir kitabı okuduysam zaten güzeldir, güzel değilse hiç okuyamam ve sessiz sakin basar giderim.

Bazı arkadaşlarınız benden kitabını okuyup, eksiklerini söylememi bekliyor. Öncelikle söyleyeyim, özel mesajlara çok nadir cevap veriyorum. Yorum olarak yazarsanız kesin dönüş alırsınız, böyle bir huyum var. Genel olarak ait olduğu hikaye üzerinden yanıtlıyorum hepinizi. Çünkü diğer bir kitabım daha var, mesajlarda karışıyor.  Buradan cevaplıyorum:

Eksiklerini buldurup, eleştirilmek isteyen sevgililerim... Eğer o kitap eksik ise, tamamını okuyamam ve yarısını okuduğum bir kitabın eleştirisini yapmam ne hakkım ne haddimdir. Zamanında bende eleştiri yaptırdım. Sandım ki, o kişi kitabıma baktığı an ooooo ben nasıl bir şaheseri kaçırmışım yarabbim! Ne kadar Harika bir kitap! diyecek ve birlikte neden milyonlara ulaşamadığımıza dair dövüneceğiz.

Ama öyle olmadı maalesef, olmuyor da. 70 bölümlük kitabın ilk 4bölümüne bakıp, kitabı beğenmiyorlar, sonra da daha sırada bekleyen çok hikaye var zaman ayıramam diyorlar. Amaç okumak olmalı, ama madem senin amacın okumak değil eleştirmek hiç okumadığın bir kaç bölüm baktığın  kitabın ardından atıp tutamazsın, bu eleştiri olmaz.

Şu ben kitap eleştiren bir kitabım olaylarına da bu yüzden karşıyım. Önce kitap tamamen bitirilmeli, sonra hem olumlu hem olumsuz yönleri eşit olarak dile getirilmeli. Edebiyatta eleştiri adında bir tür var, önce onu öğrenin. Alaycı yada ciddi bir üslubunuz olabilir ama eleştirmek için önce okumanız gerekir.

Gelmiş bir kitaba göz atıp saydırıp, hop öbür kitaba geçiyor. Ona da saydırıyor. İşin ilginci insanlarda buna gönüllü. Bunun için sıraya giriyor. Beni de eleştir!

İç seste anlamı şu:

Beni de oku!

Kitabınızın okunması için buna katlanmaz zorunda değilsiniz. O bir kişi de okumayı versin.

** Birine kitabımı oku dedikten sonra, bölüm yazın. Okuyucu okur, yazar yazar. Okuyucunun gelip okumasın beklerken ne yapıyorsunuz? Bir ay önce kitabımı oku dediğiniz okuyucu adayınız, zaman bulup geldiğinde geçen sürede tek bir yb atmadığınızı gördüğünde hiç başlamadan kaçar o diyardan. Kitap okumaya geliyor, yb gelecek diye sürünmeye değil.

...

Benim kitaplarınızı okuma kısmıma gelirsek, eleştiri yapmıyorum. Eğer bir kitap güzelse okurum, değilse okuyamam. Gönüllü varsa, kötü olmuş, şeklinde bir cevap alabilirsiniz.

Bir kaç ay sonra bir bakmışız, kötü dediğim kitap 1m okunmuş.

Olabilir... Bana kapak yapmış olursunuz, ohh çekersiniz en yağlısından.

Aslında sevinirdim sizin için ❤️❤️

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin