22. "İsim ve Kapak"

1.1K 124 135
                                    

Hikayenize ne isim koyduğunuz, hikayenizde ne yazdığınızdan daha önemlidir. Eğer hikaye adı, wattyde beklenen özellikleri karşılamıyorsa tüm emek ve çabalarınız hayalet olarak kalır, çünkü ilgi çekmez ve tık almaz. Peki nedir ilgi çeken başlıklar?

Azgın kardeşim

Çılgın metresim

Zoraki şey yapmaca

Abim bir sapık

Öğretmenim çok pedofili

Örtmenin liselisi

Dozerle yıkılan duvarlar

Sapık psikopat yakışıklım

Bu isimlerin telif hakkı yoktur. Diğer yalancı yazarlar gibi bir haftada notere gidip patır patır mühürletemedim. Oysa ki nöbetçi noterim çok ısrar etmişti. Her gün peşimde dolanıyor indirim yapacağım gel tasdikleyim diyordu. Ben pek yüz vermediğimden, bu isimler hala halka açık. Yani kullanabilirsiniz.

**En az bir milyonu garantiliyorum. Bu isimleri bir deneyin.

+18

Özellikle bu ibareyi hikaye adının yanına yazdığınızda bir milyon azgını da buradan çekersiniz. Wattpad kurallarına aykırı olmasına rağmen, okunmak için her şeyi serbest.

Şimdi taptığınız çoğu yazan, bunu yaptı ve sanki bu pislikleri yapan onlar değilmiş gibi asilleri oynuyorlar. Watty de adet olduğu üzere, milyon okuyucuyu bulduğun an havalara girer, karakter değiştirirsin.

Sanki hikayenin ne kadar dandik olduğunu

Ergence bir hikaye adı sayesinde tüm sapıkları hikayene çektiğini

Bu şekilde sıralamada yükseldiğini bilmiyormuşuz gibi (!)

Bir çeşit hayal dünyasına kapılan yazarlar, hikayelerine akın akın sapığın yağdığını gördüğünde şöyle diyor.

Aaaa bende müthiş bir yazarmışım, hemen üstün kalemime uygun bir isim bulup kitabımın adını değiştirmeliyim.

Mesela kitabın adı hödüklerin efendisiydi, ergenler sağolsun onlar sayesinde tık alıp sıralamada fırladı. Çünkü hikayede bakılan ilk şey, kapak ve başlıktır. Kaleminiz ne kadar güçlü olursa olsun, insanların bunu fark etmesi için öncelikle hikayeye tıklaması gerekir.
Bir hikayenin tık alması ise kalemden bağımsız saçma sapan isimlerle mümkün.

Bir yazan tabi ki benim hikayem çok kötü sırf saçma isminden dolayı sıralamada yükseldi demez, hatta bunu ört bas etmek için sonradan hikayesinin adını değiştirir. İki yaralı kalp falan koyar. İki yaralı ruhun birbirini nasıl tamamladığını adete bir elmanın iki yarısını olduğunu anlatan yüksek edebiyat mertebesinde bir kitaptır artık o. (Yersen)

Kitabının adı yüksek seviye sapıklık ve ergenlik içeriyordu. İçerik ve kalemde yerlerdeydi. En başta normal bir isim koysa o kitap hayatta okunmazdı. İsim değişince kitabının birden edebileşip hakkıyla o sıraya geldiğini sanmıyoruz. Ama bu oyuna kananlar var. Çoğu masum watty üyesi, milyonluk yazarlara hayran. Onlar gibi süper edebi bir isim koyuyorlar ve onlar gibi okunmayı bekliyorlar.

Watty edebiyatının ve kalitenin kazandığı bir yer değil, istisnalar hariç. Ve o hayranı olduğun milyonluk yazarda kaliteli olduğu için okunmadı. Sende okunmak istiyorsan, tıpkı onun yaptığını yapıp kirli oynamalısın. Başta kitabın adı örtmeninin bebeği olabilir. Bu sayede milyonlarca sapığı ayağına getirirsin.

Kaliteli gibi davranmak, ego kasmak ancak milyon okunduktan sonra mümkün. Hikayenin rezaletini unutup adını aşkı derin falan koyarsın, bizde kitabının sapık bir öğretmen öğrenci ilişkisi olduğunu unutur atlarız. Çünkü o kitap pislik yollarlarda olsa artık sıralamadadır.

Sıralamaya girdikten sonra ise çöp olsa okunur. Özellikle kitabın eski adını bilmeyip, hakkıyla oraya geldiğini sanıp edebi ismine kananlar bol bol tık atar.

- Bir şey soracağım, hikayelerinin resimleri var ya onları nasıl yapıyorsunuz?

Hikaye yazmayan hatta watty den yeni haberi olanların en çok sorduğu soruyla karşı karşıyayız. Hikaye kapağı, yazmaktan bile daha önemli olabiliyor. Kapak yapımı watty de çok ayrı bir alem ve tıpkı okuyucu sayısı gibi ne kadar güzel kitap, o kadar güzel kapak tarzı doğru orantı da işlediği sanılıyor.

Bir hikaye kapağı ne kadar güzelse, o hikayenin içeriğine yönelik beklenti o kadar artıyor. Bir  hikayede ilk göze çarpanın kapak olduğu doğrudur ama sadece ilk etapta okuyucuyu çeker, ilk bölüme tık aldırır. Gerisini okutmak tamamen yazarın ne yazdığına bağlıdır. Çoğu kişide neyi nasıl yazdığının farkında olmaz.

Hevesle bir kitaba başladığınızda, çok harika yazdığınıza inanmak normal bir şeydir. Kapakçıklar ise o baş yapıta yaraşır bir kapak yapmak zorundadır, bu bir yardım değil zorunluluktur hatta.

Bu konuda kapak yapan arkadaşlarınızında bir takım hataları olduğu kadar, kapak isteyenlerinde suçu var. İki tarafta yerine göre haksız olabiliyor. Bana sorarsanız en haksız olan ve haksızlığa yol açan bu sistemin kendisi. Milyon okunan ve güzel sandığınız kitaplara baktığınızda kapakları adete bir sanat eseri olabiliyor. Bana sorarsanız, o kitap o kapağın tırnağı bile olamazdı. Maalesef milyon okunduğu için sahip olmuş bir kere.

Bunlara şahit olduktan sonra, kitap güzel ki milyon okunmuş oooo demek ki bizimde güzel kapağımız olmalı diye bir yanılgıya düşmeniz normal. Ama bu kapağa verdiğimiz önemi, yazmaya versek cidden bir baş yapıt sahibi olunabilirdi. Henüz iki bölüm bile yazmadan fellik fellik kitap kapağı aranılıyor, yaptırıyor ve beğenilmeyip çöpe atılıyor. Kitap okunmadıkça da suç kapağa atılıyor genelde.

Kapağım güzel olsaydı eminim şimdiye kadar çoktan keşfedilmiştim.

En kolay suçlanan şey kapaktır. Bunu herkes için demiyorum ama bazı yazan arkadaşlar kendi yapmadıkları kapağa, kendi yazdıkları hikayelerinden daha çok önem veriyorlar.

Güzel kapağa sahip olduğun için okunmazsın.

Ya da

Güzel yazdığın için, güzel kapak yapanlar önünde dizilmez.

Aslında bakarsanız kapağın güzeli çirkini olmaz.

Sadece yazarsanız, çok çok bölüm bir sürü bölüm yazarsanız biri çıkıp size değil okuduğu hikayeye kapak afiş yada media tasarlamak isteyecektir. Bunu sizin için yapmaz, okuduğu hikaye için yapar. Bu yüzden onlara okunacak bölümler verin. İki satır tanıtım bölümü yazıp, en nadide kapakların önünüze serilmesini beklemeyin. Yapan bir yardımseveri bulmanız bile mucizedir. Buna rağmen tutup yapılan kapakları beğenmediğiniz oluyor... Bu benim hikayem çok güzel bu kapak seviyem değil demekle aynı şey ve antipati yaratan bir durum. Yani sen yazmazsan, nereden bileceğiz güzel olduğunu?

Ve hikaye kapağı sandığınız kadar önemli de değil aslında. Mesela bölüm multisinde gördüğünüz şey benim ilk kapağım. İnanılacak gibi olmasa da, bu kapağa tıklayıp okuyanlar ve beni sıralamada yükseltenler oldu. Daha sonra hikayenize kendi isteğiyle kapak yapmak isteyenler çıkacaktır. Kısaca ilk önceliğiniz yazmak olsun, kapak bunu takip eden bir basamaktır.

SAKIN DENEME(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin