Karşı olup atarlandığım şeyler bölümünde bir güne daha hoşgeldiniz. Bugün de konuya geçmeden önce dırıltılardan oluşan bir girizgah yapayım. Ben gençlerin, çocukların- watty yaşı 9a indi biliyorsunuz. Kitap yazıp bastırmasına karşı değilim. Ama:
Bu sitede tanıştığım her yaştan kişi öyle saygılıydılar ki, çok şükür hiç kötü insana denk gelmedim. Zaten edebsizlik söz konusuysa kimse beni geçemez de, buna kalkışanı da görmedim. Benden yaşça büyükler ise çok güzel konuşup hayranlık uyandırdılar.
İnsanlığı ve terbiyeyi bozanlar sadece milyon okunma sayısına aldanıp kibir kabartanlar oldu. Burada bir ton dedikodu yaptım. Bu kişiler hakkında. Mesela bir popi yazarın hikayesini wattpad yetişkin içerik yapmıştı. Çünkü çok fazla erotik bir hikayeydi ve bunu yazanda, lise1 e yeni geçmiş bir çocuk. +18 sahneleri silip , etiketini de kaldırmıştı sonradan. Buna rağmen sıralamaya yeniden girememekten şikayetçiydi. Dedim ki kategori değiştir, 2 güne sıralamadasın. Yaşı küçük olduğundan mı nedir, ben öyle saygılı bir küçük görmedim. Gayet güzel teşekkür etti sonra da çok sevindi falan.
Arkasında çığıran milyonlar onun ayarlarını bozmamıştı. Yani kendi halinde yazan okuyanlara karşı değilim. Hatta erotik hikayelere de karşı değilim. Yetişkin içerik etiketini takıp, halkın sıralamasından çekildiği sürece.
Paraya ihtiyaçları vardır, ıphone istiyordur ya da annesine cam balkon yaptıracaktır. Zaten çocuk bunu kendi ağzıyla kabul ediyor. Merdiven altı yayınevleri bunlara bir deste para verince geri çevirmeleri enayilik olurdu. Kendi halinde okuluna devam edip, boş zamanlarında watty de yazıyor ve cep haçlığını çıkarıyor sonuçta. İleride üniversite kazanıp, doktor olmak istiyor mesela. Hayatı wattpad ten ibaret değil.
Gerçeklerin farkında, dürüst, samimi ve şeffaf insanları çok severim. Ama bir de gerçeklerin farkında olmayıp, hayatını bir internet sitesi üzerine kuran sanal yalancılar var. Genelde hayatı başarısızlıklar silsilesi ile sonuçlanmış üniversite mağdurları işsiz güçsüz ablalarınız ve ev hanımları teyzeleriniz oluyor bunlar. Hayatın gerçeklerinden kaçıp, burada binlerce ergen tarafından tapınılmak onların hoşlarına gidiyor. Fazla yükseklerden uçup, çok sık hayal görüyorlar. Türkiye'nin en iyi yayınevleriyle çalışıp, milyon dolarlar kazanan yazarlar ile aşık atıp onlarla kendilerini bir tutuyorlar. Bunları bizzat duvarlarındaki yazılarda gördüm. Hatta bizzat konuştuklarımda oldu.
Onlara watty yazarı diyorum çünkü, kitabı wattpad ten kaldırılma koşuluyla basılan ve satın alanların sadece watty okuyucuları olan kişiler. Normal insanlar kitaplarını satın almıyor. Bu yüzden onlar watty yazarı.
Benim kitabım şu kadar baskı yaptı diye ego kasan çok yazan gördüm bu sitede. İsterse milyonlar satsın, milli eğitimin okullarda dağıttığı beleş kitaptan ne farkı var? Türkiye'nin watty dışında olan kesimine ve farklı yaşlara da hitap etmediği sürece her zaman watty yazarı olarak kalacaklar.
Ve watty de yazmasalar asla kitap bastıramayacakları gibi, onları basanlar sadece bu merdiven altı işi ticarete dökmüş para kazanma odaklı yayınevleridir.
Korsan yayın mı yoksa merdiven altı mı demeliyim bilemedim. Benim zamanımda, bakkallarda ilaç satılırdı. Bir gün arkadaşımın başı ağrıdığında, bakkala girip bir aspirin istedim balık kavanozu içinde tane tane kesilmiş haplardan birini alıp arkadaşa verdim.
Merdiven altı üretimdir o ya dedi.
Tıp okuyordu ve bundan haberi yoktu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAKIN DENEME(Tamamlandı)
Não FicçãoNasıl popüler olunur? Okuyucu çekme ve keşfedilme yollarını anlatan wattpad kılavuz kitabıdır. Popüler olmak istiyorsanız, deneyin...